1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. نحوه دریافت وام یک میلیونی کرونا

نحوه دریافت وام یک میلیونی کرونا

نحوه دریافت وام یک میلیونی کرونا

نحوه دریافت وام یک میلیونی 

نحوه دریافت وام یک میلیون تومانی برای کسانی که در همه گیری کرونا متضرر شده اند اعلام شد. به گزارش خبرگزاری آنا، محمد باقر نوبخت گفته است برای کاهش آثار اقتصادی بیماری کرونا،  ۴میلیون نفر می توانند، از 1 تا ۲ میلیون تومان وام دریافت کنند. به اضافه اینکه قرار شده است کارت‌ یارانه‌ها برای تمام خانوارها شارژ شود و در طول ۲ سال آینده با چند ما وقفه این وام از محل یارانه آنها کسرشود.

بنا به گفته ایشان، سرپرستان تمام ۲۳ میلیون خانواری که یارانه بگیر هستند می‌توانند از شارژ یک میلیون تومانی کارت یارانه بهره ببرند. بنا به گفته معاون رئیس جمهور متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه‌ حضوری به بانک ها و از طریق وب سایتی که اعلام خواهد شد درخواست خود را ارائه کنند. در واقع این یارانه افراد است که به عنوان ضمانت تسهیلات از سوی بانک‌ها  پذیرفته می‌شود. این یک میلیون تومان وام با نرخ ۱۲ درصد به شهروندان تعلق خواهد گرفت.

سازمان-برنامه-بودجه

جزئیات پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا

به نظر می رسد تصمیم دولت بر آن است که علاوه بر پرداخت ٧۵ هزار میلیارد تومان به مشاغل آسیب‌ دیده از کرونا، به 4 میلیون نفر از سرپرستان خانوار نیز وام یک تا دو میلیون تومان به و با سود ١٢ درصد پرداخت کند.

بنا بر خبرها قرار است این وام هم زمان با یارانه اردیبهشت ماه به تمام خانوارهای یارانه بگیر پرداخت شود. 

طبق اظهارات محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، سرپرستان خانوار تمام ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر، می‌ توانند از شارژ یک میلیون تومانی کارت یارانه استفاده کنند.


وام کرونا

تعداد پرداخت مبلغ
۳ میلیون نفر ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان
۴ میلیون نفر یک تا ۲ میلیون وام
۲۳ میلیون خانوار اعتبار یک میلیون تومانی


همچنین قرار است کمک های بلاعوضی نیز به  عنوان بسته های حمایتی برای جبران زیان های ناشی از کرونا به اقشار کم برخوردار جامعه تعلق بگیرد.

وام-کرونا

سود و اقساط وام یک میلیون تومانی چقدر است؟

بر این اساس یک میلیون تومان وام با نرخ بهره ۱۲ درصد برای خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز در اختیار سرپرستان خانوار قرار خواهد گرفت که احتمالا همراه با یارانه اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

دوره باز پرداخت وام کرونا ۲۴ ماهه است که البته یک تنفس چهار ماهه دارد، یعنی پرداخت اقساط این وام از با چهار ماه تاخیر و احتمالا اواخر تابستان شروع خواهد شد. اما آیا قسط این تسهیلات با توجه به سود ۱۲ درصدی که برای آن در نظر گرفته شده است بالا خواهد بوده و در هر ماه بخش زیادی از یارانه صرف پرداخت قسط خواهد شد.

با محاسبه سود 12 درصد و بازپرداخت وام یک میلیونی معلوم می شود که با دریافت یک میلیون تومان و بازپرداخت ۲۴ ماهه؛ در مجموع حدود ۱۲۹ هزار تومان سود دارد و باید یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۷۶۳ تومان برگردانده شود. اگر در نظر بگیریم که دریافت کنندگان این وام هر ماه حدود ۴۷ هزار تومان قسط پرداخت می‌کنند که از محل یارانه واریزی و کمک معیشتی آنها به طور خودکار کسر می شود.

وام کرونا

سایت ثبت نام وام یک میلیون تومانی

هنوز هیچ سایتی برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی اعلام نشده است. به محض اینکه سایت ثبت نام وام کرونا اعلام شود در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

سازمان-برنامه-بودجه

مشاهده نظرات

وام کرونا 04/13/2020 16:41:48

آخه 1 میلیون ارزش داره ادم بخواد بره دنبال وامش؟ اونم با سود برگردونه؟

ثبت نام وام 04/13/2020 16:44:06

توی کدوم سایت باید بریم ثبت نام کنیم؟


ثبت نظر