1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. بهترین زمان برای سفر به استانبول چه فصلی است؟

بهترین زمان برای سفر به استانبول چه فصلی است؟

بهترین زمان برای سفر به استانبول چه فصلی است؟

بهترین زمان برای  سفر به استانبول چه فصلی است؟

شهر استانبول در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا و سومین شهر توریستی جهان معرفی شد. این شهر زیبا به دلیل مراکز خرید، جشنواره های متنوع و همینطور جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد سبب شده تا از جذابیت خاصی در بین عموم مردم و به خصوص ایرانیان برخوردار باشد. استانبول تنها شهر بزرگ دنیا است که در دو قاره مختلف قرار دارد و به همین دلیل در همه فصل های سال امکان سفر به آن فراهم است. با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر، آب و هوای استانبول دارای تغییرات متعددی است. در استانبول هم آب و هوای مدیترانه ای وجود دارد، هم آب و هوای گرمسیری  و هم آب و هوای اقیانوسی. میانگین دمای هوا در شهر استانبول به 6 درجه سانتیگراد می رسد. شما گردشگران عزیز برای این که بتوانید بهترین زمان به سفر به استانبول را انتخاب کنید باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. مواردی مثل بارندگی، آفتابی بودن هوا، جشنواره ها و فصل حراج. در ادامه ما به شما کمک می کنیم که بر حسب اهداف و سلایق خود بهترین زمان سفر به استانبول را انتخاب کنید. برای سفر به استانبول، خرید بلیط استانبول، رزرو تور استانبول و رزرو هتل در استانبول با مهرآبادگشت در تماس باشید.

تور استانبول در فصل بهار

بهترین زمان سفر به شهر استانبول و بیشتر شهرهای دنیا فصل بهار است. در این فصل هم از میزان بارش های شهر استانبول کم شده، و آب و هوا در مطلوب ترین شرایط خود قرار دارد و هم حراجی های استثنایی و فستیوال های نوروزی در این شهر برقرار هستند. در واقع از اواسط اسفند تا اواسط خرداد از هر نظر بهترین زمان سفر به شهر توریستی استانبول می باشد.

تور استانبول در فصل تابستان

فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس معمولاً شلوغ ترین فصل گردشگری و گران ترین زمان برای رفتن به سفر است. در این فصل استانبول مانند دیگر شهرهای توریستی جهان بسبار شلوغ و پر جنب و جوش می باشد. اما در نظر داشته باشید که بهترین فستیوال ها، جشن ها و تورهای ویژه در همین فصل از سال در استانبول برگزار می شود. بنابراین اگر قصد سفر به شهر استانبول در فصل تابستان را  دارید از اواسط خرداد تا اواسط شهریور به این شهر زیبا سفر کنید و در این سفر هزینه ها و گرمای هوا را در نظر بگیرید.

تور استانبول در فصل پاییز

در فصل پاییز هم شرایط آبی و هوایی استانبول نسبت به زمستان بهتر می شود و هم هزینه های سفر به میزان قابل توجهی پایین می آید. نیمه اول پاییز بهترین زمان برای سفر در این فصل به شهر استانبول است. چرا که در نیمه دوم آن هم بارندگی ها کم کم شروع می شود، هم هوا رو به سردی می رود و هم از طول مدت روز کاسته خواهد شد. اگر قصد سفر در فصل پاییز به شهر استانبول را دارید از اواسط شهریور تا اواسط آذر به آن جا سفر کنید و در نظر داشته باشید هر چه از شهریور به آذر نزدیک تر شوید هزینه هایتان به میزان قابل توجهی کم خواهد شد.

استانبول در فصل زمستان

اگر قصد خرید و استفاده از حراجی ها و اوت لت های شگفت انگیز ترکیه را دارید حتماً در فصل زمستان به شهر استانبول سفر کنید. از اواسط آذر تا اواسط بهمن حراج های مربوط به کریسمس شروع می شود و شما گردشگران عزیز می توانید بهترین برندهای موجود در دنیا را با کم ترین قیمت ممکن خریداری کنید. در نظر داشته باشید اگر قصد بازدید از اماکن دیدنی شهر استانبول را دارید آب و هوای سرد و بارانی زمستان زیاد مناسب این کار نیست.


روی هم رفته استانبول شهری است که در هر موقع از سال جاذبه های گردشگری ویژه خود را دارد. اگر قصد یک برنامه ریزی درست و دقیق برای عزیمت به شهر استانبول را دارید حتماً با ما تماس بگیرید. مشاوران ما به شما اطلاع خواهند داد که با توجه به بودجه ای که در نظر گرفتید و هدف شما از سفر، بهترین زمان سفر به استانبول برای شما چه ماهی از سال است. برای سفر به استانبول، خرید بلیط استانبول، رزرو تور استانبول،تور قسطی استانبول و رزرو هتل در استانبول با مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر