جاذبه های گردشگری تور استانبول

جاذبه های گردشگری تور استانبول

شهر تاریخ فرهنگی استانبول یکی از بزرگ ترین شهرهای توریستی جهان به حساب می آید. استانبول، قسطنطنیه یا کنستانتین بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر کشور ترکیه است و قطب اقتصادی و فرهنگی کشور ترکیه به شمار می رود. ان شهر بعد از قاهره و تهران، سومین کلان شهر بزرگ خاورمیانه است. استانبول تنها شهر بزرگ دنیا است که در دو قاره مختلف قرار دارد. در سال 2010 استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا و سومین شهر توریستی جهان معرفی شد. در ادامه ما به معرفی اجمالی برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول خواهیم پرداخت. برای سفر به استانبول، خرید بلیط استانبول، رزرو تور استانبول و رزرو هتل در استانبول با مهرآبادگشت در تماس باشید.

مسجد ایاصوفیه : جاذبه های گردشگری تور استانبول

مسجد ایاصوفیه شاهکاری تاریخی به جا مانده از دوران بیزانس و امپراطوری عثمانی است. این بنا ابتدا کلیسا بوده، بعد مسجد شده و حتا به عنوان موزه از آن بهره برداری می شود. مسجد ایاصوفیه مهم ترین جاذبه گردشگری شهر استانبول و کشور ترکیه به شمار می رود و از آن به عنوان نماد عرفانی کشور ترکیه نام می برند.

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی: جاذبه های گردشگری تور استانبول

مسجد سلطان محمد جاذبه ای باشکوه با کاشی هایی به رنگ آبی و معماری ای بی نظیر است که گنبدهایی زیبا، یک آبشار و شش مناره چشم نواز دارد. این مسجد به دستور سلطان احمد در قرن هفدهم بنا شده و به همین دلیل به عنوان مسجد سلطان احمد نیز نام گرفته است. هدف سلطان از احمد از ساخت مسجد آبی ساخت بنایی بود که با مسجد ایاصوفیه رقابت داشته باشد. بازدید از این مسجد برای عموم گردشگران رایگان است.

بازار بزرگ استانبول : جاذبه های گردشگری تور استانبول

بازار بزرگ یا گرند بازار یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول به شمار می رود. این بازار دیدنی به دستور سلطان محمد و در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است.شما گردشگران عزیز برای بازدید از این بازار باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اول این که وسعت این بازار زیاد است و پیش از بازدید از آن برای خود برنامه ریزی خرید داشته باشید تا دچار سردرگمی و خستگی نشوید. دوم این که در نظر داشته باشید چانه زدن در بازار بزرگ استانبول مانند بازارهای ایران امری رایج است و شما می توانید قیمت بعضی اجناس را تا نصف پایین بیاورید. برای رفتن به این بازار کافی است با وسایل نقلیه عمومی به ایستگاه سلطان احمد بروید.

 کاخ توپکاپی : جاذبه های گردشگری تور استانبول

کاخ تاریخی توپکاپی توسط سلطان محمد دوم در سال 1478 بنا شده و از قرن 15 تا 19 میلادی امپراتوری عثمانی از آن به عنوان مرکز سیاسی خود استفاده می کرده است. در سال 1924 و به دستور آتاتورک کاخ توپکاپی به موزه تبدیل شد تا همه جهانیان با بخشی از تمدن کشور ترکیه آشنا شوند. گردشگران عزیز در نظر داشته باشید برای تماشای این کاخ بزرگ دست کم به نصف روز زمان نیاز خواهدی داشت.

برج گالاتا : جاذبه های گردشگری تور استانبول

یکی از دلپذیرترین جاذبه های گردشگری استانبول برج گالاتا می باشد که قدمت آن به هفتصد سال می رسد. این برج زیبا نماد شهر استانبول است و شما گردشگران عزیز با بالا رفتن از آن می توانید هم چشم اندازی تماشایی از شهر استانبول داشته باشید و هم بهترین غذاهای ترکی را در رستوران بالای این برج میل کنید.

موزه هنر مدرن استانبول :  جاذبه های گردشگری تور استانبول

یکی دیگر از دیدنی های شهر استانبول موزه هنرهای مدرن است که موزه ای بسیار محبوب به شمار می رود و علاوه بر گالری های موقت و دایمی دارای فضایی مانند سینما، تآتر، کافه، گالری، رستوران و غیره می باشد. این موزه دلپذیر آثار هنری مدرن ترکی را برای گردشگران به نمایش می گذارد.

موزه باستان شناسی استانبول : جاذبه های گردشگری تور استانبول

این موزه معروف به سه بخش ساختمان اصلی موزه باستان شناسی، موزه هنرهای اسلامی و ترکی و موزه شرق باستان تشکیل می شود. معمار این موزه نئوکلاسیک الکساندر والری مشهور است که از برجسته ترین معماران جهان می باشد. برای کسانی که فرصت بازدید از تمام مکان های گردشگری ترکیه را ندارند، تماشای این موزه بهترین انتخاب ممکن است.

بازار ادویه استانبول : جاذبه های گردشگری تور استانبول

بازار ادویه استانبول معروف به بازار مصری ها یکی از جاذبه های منحصر به فرد استانبول است که بازدید از آن هوش از سر هر گردشگری می برد. اگه به خرید انواع ادویه ها علاقه دارد صد در صد سری به این بازار کوچک و خوش بو بزنید. معروف است که باکیفیت ترین ادویه های جهان در این بازار به فروش می رسد. در این بازار علاوه بر انواع ادویه، داروهای گیاهی، میوه ‌های خشک شده، آجیل و خشکبار، عسل، انواع چایی و دمنوش، زیتون، انواع روغن، انواع عود و بسیاری چیزهای دیگر به فروش می رسد. بازار ادویه در منطقه اروپایی فاتح استانبول، رستم پاشا قرار گرفته است.

کلیسای چورا : جاذبه های گردشگری تور استانبول

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ولی مهجور استانبول کلیسای چورای استانبول است. این کلیسا ابتدا به عنوان کلیسای بیزانسی احداث شده، سپس به مسجد تبدیل شده و هم اکنون به عنوان موزه استفاده می شود.  معماری، نقاشی های بسیار زیبا و سبک هنری بیزانسی کلیسای چورا دل هر گردشگری را به دست می آورد.

میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی استانبول

میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی استانبول در زمان امپراطوری روم به وجود آمده و بزرگ ترین میدان اسب سواری در جهان است. این میدان در منطقه قدیمی سلطان احمد قرار گرفته و به همین علت به میدان سلطان احمد مشهور شده است. در زمان های قدیم در این میدان تاریخی مسابقات هیجان انگیز اسب سواری، ارابه رانی و تاجگزاری برگزار می شده است.

آب انبار باسیلیکا: جاذبه های گردشگری تور استانبول

آب انبار باسیلیکا در قرن ششم و به دستور امپراتور روم ساخته شده و یکی از عجایب تکنولوژیکی در زمان خودش به شمار می رفته. در محل این آب انبار قبلاً باسیلیکا یا کلیسایی کهن وجود داشته است. این آب انبار دیدنی در بین مردم ترکیه به اسم یره باتان سیسترن معروف است و به دلیل وجود ستون های مرمری زیاد در زیر زمین و معماری خاص آن نام گرفته است.


شهر زیبا و فرهنگی استانبول جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد. شما گردشگران عزیز در سفر به استانبول می توانید از  کافه ها و رستوران های متعدد و متنوع، خیابان های زیبای سنگ فرش، تنگه بسفر، میدان تقسیم، محله بی اوغلو و بسیاری اماکن دیگر بازدید کرده و سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید. از دیگر اماکن گردشگری شهر استانبول می توان به موارد زیر اشاره کنیم.

کاخ دلما باغچه

مسجد سلیمانیه استانبول

موزه پرا استانبول

مسجد رستم پاشا استانبول

قلعه یدیکوله استانبول یا قلعه هفت برج

موزه معصومیت

برای سفر به استانبول، خرید بلیط استانبول، رزرو تور استانبول به صورت نقد و اقساط و رزرو هتل در استانبول با مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر