تفریح در عمان

تفریح در عمان

چه تفریحات توریستی را عمان می‌توانیم انجام دهیم؟
جاذبه‌های گردشگری عمان را می‌شناسید؟ به طور قطع عمان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه محسوب می‌شود. این کشور دارای شرایط مطلوبی برای تفریح در حاشیه خط استوا، مناطق بیابانی، کوهستان‌های مرتفع و از همه مهمتر در سواحل این کشور برخوردار است.
اگر شما هم قصد رزرو تور عمان و علاقه زیادی به گشت و گذار و تفریح در دامان طبیعت و مسافرت‌های ماجراجویانه در عمان دارید،حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.
در صورتیکه قصد رزرو تور عمان و تور مسقط را دارید با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ تماس حاصل فرمایید.

تفریح در جزیره الخیران

جزیره الخیران از جزایر پرطرفدار در عمان است. این جزیره فاصله خیلی کمی با شهر مسقط،پایتخت عمان دارد.که همین امر هم باعث شده است تا گردشگران خارجی و داخلی زیادی این جزیره را برای تفریح در عمان انتخاب نمایند. توریستان علاقه مند با غواصی در سواحل این جزیره ،از نزدیک شنای جذاب دلفین‌ها را تماشا می‌کنند.
قایق سواری یکی دیگر از تفریحاتی است که گردشگران در جزیره خیران از آن لذت می‌برند. تماشای سواحل صخره‌ای که از جنس آهک هستند و در طول زمان دچار فرسایش شده‌اند هم بسیار جذاب و دیدنی است. اغلب تورهای گردشگری توقف‌های طولانی مدت در جزیره الخیران دارند و تقریبا می توان گفت هیچ تور داخلی یا خارجی را نمی توان یافت که بازدید از این جزیره را در برنامه خود قرار می دهند.

تفریح در جزایر نه گانه Daymaniyat

جزایر نه گانه Daymaniyat از مهم ترین مراکز گردشگری برای تفریح در عمان محسوب می‌شود. تفریحات خیلی زیادی در این جزایر نه گانه وجود دارد که پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به سلیقه خود یک یا چند مورد از آن‌ها را امتحان نمایید. غواصی یکی از بهترین و هیجان انگیزترین تفریحاتی است که امکانات مربوط به آن در بیشتر جزایر نه گاه وجود دارد.
صخره های مرجانی و حیات دریایی حفاظت شده هم در زمره مهم ترین جاذبه‌های طبیعی و توریستی در این جزایر به حساب می‌آیند. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن این صخره‌ها به این جزیره سفر می‌کنند. آب های زلال و شفاف دریاها در این جزایر و همچنین سواحل شنی و سفید رنگ جذابیت این منطقه را دوچندان کرده است.

منطقه حفاظت شده لاکپشت‌ها

یکی از تفریحات جذاب در عمان منطقه حفاظت شده لاک پشت‌ها است. اگر تابحال تعداد بسیار زیادی از لاکپشت‌ها در سواحل دریا را ندیده اید می توانید به سواحل راس الحد بروید. در این ساحل زیبا یک منطقه ویژه به نام ساحل لاکپشت‌ها وجود دارد. در این ساحل و با توجه به فصول مختلف همواره لاکپشت‌ها در حال تخم گذاری و پنهان کردن آن ها در زیر شن‌های ساحل هستند. یا اینکه لاکپشت‌های کوچکتر از تخم‌ها بیرون آمده و با جثه بسیار کوچک خود به سمت دریا می‌روند. البته این ساحل صرفا به بخش‌های محافظت شده اختصاص ندارد. یک بخش از آن به عنوان ساحل عمومی برای تفریح و گردشگری مناسب است.

روستای الوکان

روستای الوکان فاصله زیادی با مرکز عمان دارد. با این وجود بسیاری از تورهای گردشگری سعی می کنند مدت زمان لازم برای رفت و برگشت و گشت و گذار در این روستا را فراهم کنند. این گونه گردشگران را با یکی از زیباترین روستاهای مناطق گرم و نزدیک به خط استوا آشنا می‌کنند.
برخلاف آنچه که بسیاری از گردشگران تصور می کنند کشور عمان یک منطقه بیابانی و بدون آب و علف نیست. هرچند که ما منکر این قضیه هم نمی‌شویم، بخش زیادی از این کشور را بیابان‌های خشک فراگرفته است. اما مناطق بسیار زیبایی در این کشور به چشم می‌خورند که از جمله آن ها می توان به روستای الوکان اشاره کرد.اگر در تور عمان خود از این روستا بازدید کردید،حتما پیاده روی در آن را امتحان نمایید.

کوهستان‌های عمان ،بهترین تفریح در عمان

کوه‌ها و کوهستان‌ها گزینه‌ فوق‌العاده برای تفریح در عمان به حساب می‌آیند. کوهپیمایی بر فراز جبل شمس: اگر به پیاده روی و کوهپیمایی علاقه دارید می توانید به بالای جبل شمس بروید. می‌توانید از آنجا چشم اندازهای بسیار زیبای اطراف را مشاهده نمایید. مشاهده طلوع آفتاب بر بالای این کوه یکی از مهمترین تفریحات رایج در بین مردم عمان و گردشگران داخلی است. شما هم می‌توانید به کمپینگ آن ها بپیوندید.
اناره تازه بر بالای کوه جبل اخضر: این کوه به باغ‌های انار و چشم اندازهای زیبایش معروف است. در این منطقه امکانات خیلی زیادی مثل کافه، رستوران و پمپ بنزین هم وجود دارد. شما می‌توانید انار را از باغداران این منطقه خریداری کرده و تازه میل نمایید.
پرش از صخره: پرش از ارتفاع یکی دیگر از تفریحات جالب در بین عرب‌ها است. کوه‌ها و صخره‌های مرتفع در این کشور این امکان را فراهم کرده اند تا از یک تفریح هیجان انگیز بهره مند شوید. صخره وادی شاپ پیشنهاد ایده آلی در این خصوص است.
جهت رزرو تور عمان و اطلاع از قیمت‌های تور عمان و تور مسقط با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ تماس حاصل فرمایید.

جاذبه‌های تاریخی عمان

برای تفریح در عمان انتخاب‌های زیادی دارید. برای برخی از افراد، بازدید از جاذبه‌های گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما هم علاقه‌مند به دیدن جاذبه های تاریخی عمان هستید،بازدید از جاذبه های تاریخی زیر را از دست ندهید:
قصرالعالم: این بنای زیبا یکی از مشهورترین و جالب‌ترین کاخ‌های جهان است. قصر العالم دارای معماری باشکوهی می‌باشد. تمام زیبایی این کاخ بزرگ و تاریخی را زمانی می‌توانید به خوبی درک کنید که از نزدیک از آن دیدن نمایید.
موزه ملی: در این موزه بسیاری از آثار تاریخی نگهداری می‌شود. معماری مدرن این موزه با ظاهر قدیمی و کلاسیک وسایل موجود در قفسه‌های آن متفاوت است. این تضاد برای بسیاری از گردشگران جالب است.
خانه اپرای سلطنتی: این بنا یک شاهکار معماری در عمان به سحاب می‌آید. این خانه با چشم انداز فوق العاده ای که دارد در دنیای امروز به میزبان بسیاری از جشن ها و مراسمات خاص مبدل شده است.
مسجد سلطان قابوس: سلطان قابوس بزرگ ترین شخصی است که در کشور عمان زندگی می کند. وی به عنوان سلطان بزرگ این کشور شناخته می شود. این مسجد به قدری بزرگ است که فقط نمازخانه آن گنجایش ۲۰ هزار مسلمان را برای عبادت دارد.
ما در این مقاله درباره تفریح در عمان با شما صحبت کردیم و آن را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو و تور عمان داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.
جهت رزرو تور عمان و تور مسقط با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ تماس حاصل فرمایید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر