1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. معرفی موزه های شهر مسقط در کشور عمان

معرفی موزه های شهر مسقط در کشور عمان

معرفی موزه های شهر مسقط در کشور عمان

معرفی موزه های شهر مسقط در کشور عمان

در این مقاله قصد داریم موزه های شهر مسقط که در پایتخت این کشور(عمان) وجود دارد را معرفی کنیم تا زمانی که به این شهر سفر کردید،به راحتی از جاذبه های گردشگری مسقط دیدن نمایید.

۱- موزه ملی عمان

موزه ملی عمان در سال 2013 ساخته شد و جز یکی از جدیدترین موزه های این کشور محسوب می شود.هدف این موزه به نمایش گذاشتن آثار دوره ی ماقبل تاریخ تا زمان معاصر بوده است.در داخل این موزه 10 گالری و یک سالن نمایش وجود دارد که با تماشای این موزه می توانید با فرهنگ و سنن کشور عمان آشنا شوید.اگر به تاریخ علاقه مند هستید ،در برنامه تور عمان خود حتما بازدید از موزه ملی را قرار دهید.

۲- موزه دروازه مسقط

در ابتدای ورود به این موزه و در حین بالا رفتن از پله های این ساختمان ، چشم انداز بی نظیری از شهر مسقط از شما استقبال می کند.در تماشای این موزه می توانید با معماری و تاریخ بی همتای کشور عمان آشنا شوید.یکی از جالب ترین دیدنی هایی که در این موزه می توانید شاهد باشید،سیستم آبیاری معروفی است که در این کشور استفاده می شود.

۳- موزه هنر مدرن غلیا

این موزه مختص گردشگرانی است که به حوزه های مد و هنر علاقه مند هستند.در این موزه خانه های محلی را مشاهده می کنید که نشان دهنده آداب و رسوم مردم کشور عمان می باشد.در این موزه علاوه بر خانه های محلی،چندین نمایشگاه مد و هنر و چندیدن غرفه خرید سوغاتی برای گردشگران وجود دارد.

۴- موزه نیروهای مسلح سلطان

در این موزه با تاریخ نظامی عمان آشنا می شوید و می توانید گذشته این کشور را از دوره قبل از اسلام تا رنسانس را مشاهده کنید.گردشگران می توانند در مورد پیروزی ها،شکست ها و روابط بین الملل اطلاعات کسب کنند و کنار تجهیزات نظامی قدیمی این کشور،عکس بگیرند.

۵- موزه بیت الزیبر

این موزه یک موزه شخصی در شهر مسقط است که توسط خانواده ای به نام زبیر ساخته شده است.در موزه بیت الزبیر زیباترین آثار هنری عمانی نگهداری می شود.در این موزه قسمت های مختلفی از جمله کافه،مغازه سوغات فروشی و یک باغ وجود دارد که به سبک عربی ساخته شده است.

۶- موزه عمان و فرانسه

موزه عمان و فرانسه قدیمی ترین موزه واقع در عمان می باشد.در این موزه مدل های مختلف کشتی های عمانی و فرانسوی،لباس های سنتی و نقاشی های مختلف را می توانید مشاهده نمایید.نکته منحصر به فرد این موزه،ارتباط فرهنگی بین دو کشور فرانسه و عمان است. 

۷ -موزه تاریخ طبیعی

اگر علاقه مند به علم و جغرافیا هستید،موزه تاریخ طبیعی مکان جالب و هیجان انگیزی می تواند به شمار بیاید.در این موزه،استخوان حیواناتی مانند نهنگ،فسیل های کم یاب و قدیمی که متعلق به 260 میلیون پیش است،قابل مشاهده است.دندان یک نوع خاص از میمون ها در این موزه قرار دارد که ظاهرا دیگر نشانه ای از آن ها در این منطقه دیده نمی شود. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور عمان | رزرو تور مسقط با کارشناسان مهرآباد گشت تماس بگیرید.02188833123


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر