میراث غنی عمان

جاذبه‌های گردشگری از میراث غنی عمان

عمان برای افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، انتخابی عالی برای دیدن فرهنگ عربی بی اغراق و تشریفات و نمایش‌های تجمل گرایانه به حساب می‌آید. خیلی از شهرهای عمان، هنوز پیشرفت چندانی نداشته‌اند و افراد به راحتی می‌توانند فرهنگ سنتی و شیوه زندگی اعراب بدوی را ببینند. طبیعت زیبا و دست نخورده عمان، کوهستان‌هایی تماشایی، صحرایی بادخیز و سواحلی بکر، انتخابی فوق‌العاده‌ای برای افرادی است که دنیای اعراب مدرن را دیده و در پی کشف روح سنتی این مردم هستند. بامهرآباد گشت همراه باشید تا با میراث غنی عمان آشنا شوید:

قصر سلطان عمان

اگر در کنار دیوار بندر و لنگرگاه مسقط در خیابان میرانی، ساختمان سمت راست شما با ستون‌های زیبای که به شکل قارچ بوده و به رنگ طلائی و آبی وجود دارد که نام آن قصر سلطان عمان است. در این بخش، خیابانی از درختان نخل به میدانی می‌رسد که در آن ساختمان‌های سلطنتی وجود داشته و موزه ملی جدید عمان هم در این محل ساخته شده است. بازدید از این قصر برای همه مردم امکان پذیر نبوده و توریستان تنها می‌توانند در ورودی آن عکس برداری نمایند. این قصر در محل سابق سفارت بریتانیا در عمان ساخته شده است که یکی از میراث غنی عمان به حساب می‌آید. عمان در گذشته به عنوان یک مرکز مهم تجارت بوده از شرق آفریقا شناخته می‌شده و براساس قصه های موجود، در این محل یک میله پرچم وجود داشت که اگر هر برده‌ای می‌توانست آن را لمس کند، آزاد می شد. اما اکنون از این قصر اغلب برای انجام مراسم تشریفاتی استفاده شده و سلطان قابوس برای زندگی، ترجیح می‌دهد در محلی دنج در کنار دریا و  نزدیکی شهر السیب زندگی کند.

مسجد اعظم مسقط از میراث غنی عمان

این مسجد زیبا، نشان دهنده معماری شکوهمند مدرن اسلامی می‌باشد و هدیه‌ای از طرف سلطان قابوس، حاکم عمان به مردم این کشور به حساب می آید که به مناسبت ۳۰ امین سال سلطنت او ساخته شد. سالن اصلی نمازخانه این مسجد خیلی باشکوه بوده و با قالی‌های ایرانی به ابعاد ۷۰ در ۶۰ متر ، رکورد دومین قالی بزرگ ایرانی در جهان را مختص خود کرده است که ۶۰۰ هنرمند ایرانی در ۴ سال ، آن را بافته‌اند. این مسجد برای انجام کارهای مذهبی خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مراسم نماز جمعه در آن برگذار می‌شود. بازدید گردشگران از این مسجد امکان پذیر است اما باید لباس مناسب به تن کرده و ضمن پوشاندن دست ها و پاها، از رنگ روشن هم استفاده نکنند. زنان و دختران در هنگام آمدن به این مسجد باید موهای خود را پوشانده و لباس‌های مخصوص بپوشند.
برای رفتن به مسجد اعظم مسقط بهتر است از اتوبوس‌های مصلی استفاده کنید که در بیرون از این مسجد می‌ایستند.

ما در این مقاله درباره میراث غنی عمان با شما صحبت کردیم و آن را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو و تور عمان داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.
جهت رزرو تور عمان و تور مسقط با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ تماس حاصل فرمایید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر