جاذبه‌های گردشگری عمان

جاذبه‌های گردشگری عمان

کشورعمان یکی از مقاصد عجیب و غریب بین کشورهای توریستی بوده است و مملو از جاذبه‌های گردشگری می‌باشد. پایتخت عمان که مسقط می‌باشد یکی از پرطرفدارترین مقاصد بوده است. اگر از جاذبه‌های گردشگری عمان کوه‌های باور نکردنی آن و همچنین قلعه‌های تاریخی و سواحلی با آب گرم لذت می‌برید ،پیشنهاد ما به شما این است تا تور عمان را در اولین فرصت رزرو نمایید و به دیدن این جاذبه‌های گردشگری بپردازید. در این مطلب بخشی از بهترین جاذبه‌های گردشگری عمان را برای شما معرفی می‌نماییم که خواندن آن خالی از لطف نیست،پس با مهرآباد گشت تا انتهای این مقاله همراه باشید.

جزیره ماسیره در عمان

اگر در تور عمان و در جاذبه‌های گردشگری آن به دنبال جایی هستید که خورشید،سواحل شگفت‌انگیز،تاریخ و حیات وحش آن را می‌خواهید تجربه کنید،به هیچ وجه جزیره ماسیو را از دست ندهید.این جزیره یک مقصد خاص برای تورستان و گردشگران است که پایگاه هوایی عمان بوده که دارای جمعیت کم و شهرهای کوچیک است،به همین دلیل نقاط فراوانی وجود دارد که شما بتوانید آنها را کشف نمایید.
در این جزیره فوق‌العاده برنامه‌های پرطرفداری مثل شنا کردن، تماشای کشتی‌های از کار افتاده، تماشای بیش از ۳۰.۰۰۰ لاک پشت که سالانه برای تخم گذاری به این ساحل می‌آیند.

بهلا از جاذبه های گردشگری عمان

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری باورنکردنی عمان،شهر بهلا است. بهلا یک آبادی در بیابان است و برای مدت زمان زیادی به عنوان یک نقطه توقف و استراحت برای مسافران شناخته می‌شده است.فاصله بهلا تا نیزوا تنها ۴۰ کیلومتر می‌باشد که دارای قلعه‌های تاریخی و قدیمی فراوانی است .پیدایش شهر بهلا در قرن ۱۳ ام در زمان فرمانروایی بانو نبحان برمی‌گردد.در این شهر علاوه بر قلعه‌های تاریخی آن که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان می‌باشد، شما می‌توانید دیواره‌های شهر را که در نزدیکی ساحل مشاهده نموده که طول آن در حدود ۷ مایل می‌باشد.همچنین در بهلا می‌توانید سوغاتی‌های مانند صنایع سفالگری را خرید نمایید.

شهر صالالاه

شهر صالالاه در جنوب کشورعمان قرار دارد. صالالاه امروزه به عنوان یکی از شهرها و جاذبه‌های معروف عمان محسوب می‌شود. خانه سلطان قابوس در این شهر می‌باشد که از سال ۱۹۷۰ پادشاه عمان بوده است. در این شهر قصر باشکوه قابوس قرار دارد که توریستان زیادی را به خود جذب کرده است و همچنین علاوه بر آن معماری قدیمی را در شهر هافا مشاهده نمایید. صالالاه به عنوان تجارت کندر معروف بوده است بنابراین مطمئن شوید که برخی از آن‌ها را به عنوان سوغاتی از بازارهای هافا خرید نمایید.

جبل اخدار

جبل اخدر بخشی از کوه‌های حجر می‌باشد. با وجود اینکه جنگل‌های سرسبزی در این منطقه وجود ندارد اما ارتفاع بالای آن باعث شده است تا دما پایین آمده و کشاورزی رشد چشمگیری داشته باشد. این منطقه در حال حاضر جزعه مناطق حفاظت شده به حساب می‌آید و شما می‌توانید با عبور از طریق تراس‌های زیبا به پیاده روی رفته و حتی درختان میوه را هم مشاهده نمایید. ممکن است در صحرای عمان پیاده روی فعالیت جذابی به نظر نرسد اما در جبل اخدار یک سرگرمی قابل توجه است.

راس الجینز

راس الجینز در شرق کشورعمان قرار دارد. اینجا یک مرکز برای جمع آوری و محافظت از لاک پشت‌هایی است که در اقیانوس هند وجود دارد. اگر در طول تابستان یا در بین ماه‌های می و اکتبر از این مکان بازدید نمایید می‌توانید لانه‌های لاک پشت ها را در امتداد ساحل مشاهده کرده و حتی لاک پشت‌های کوچکی که به سوی اقیانوس هند می روند را هم مشاهده کنید. بازدید از منطقه لاک پشت‌ها می‌تواند یک سفر یک روزه از مسقط باشد اما اکثر بازدیدکنندگان تصمیم می گیرند تا شب را نیز در آنجا بگذرانند و از مکان‌هایی مثل موزه این منطقه هم دیدن نمایند.

فلات موساندام از جاذبه‌های گردشگری عمان

شبه جزیره موساندام شمالی ترین بخش عمان بوده و توسط امارات متحده عربی از بقیه کشور جدا شده است. بخش‌هایی از این منطقه جدا شده و مدت‌ها به عنوان ساکنان روستاهای کوهستانی و جوامع ساحلی زندگی می‌کنند. فلات‌های موساندام که از جاذبه‌های گردشگری عمان می‌باشد تا شمال کشیده شده و مناظر زیبایی را ارائه می‌دهند. اگر از این منطقه بازدید نمایید می‌توانید قایق سواری برای کشف سواحل و قله‌ها، دیدن دلفین‌ها و همچنین غواصی را هم تجربه نمایید.

نیزوا

در قرن ۶ و ۷ ام شهر نیزوا به عنوان پایتخت عمان شناخته شده بود. امروزه این شهر به دلیل قلعه شگفت انگیز قرن هفدهمی سلطان بن سیف ال یعربی معروف است. هرچند بخش‌هایی از قلعه به قرن نهم بر می‌گردد. یکی از جاذبه‌های گردشگری عمان در قلعه نیزوا برج استوانه‌ای شکل آن می‌باشد. قلعه دارای یک مکانیزم دفاعی جالب از جمله تله‌های عسل و پنجره‌های غیر معمول بوده که برای تیراندازی به دشمنان در هنگام نزدیک شدن مورد استفاده قرار می‌گرفته است.در نیزوا همچنین می‌توانید از بازار سوک، بازار فضای باز و همچنین بازار غیرمعمول بز در ۲ روز در هفته برگزار می شود هم دیدن نمایید.

پایتخت عمان،مسقط

اگر فقط می خواهید از یکی از جاذبه‌های گردشگری عمان دیدن کنید احتمالا آن مسقط است. این شهر به قلعه‌ها، کاخ‌ها، موزه‌ها و بازارها معروف است. هرچند شما نمی‌توانید از داخل کاخ سلطنتی قصر العالم بازدید نمایید اما می توانید به بندرگاه بروید و از سواحل شگفت انگیز آن لذت ببرید. قلعه های دوقولوی الجلالی و المیرانی به موزه تبدیل شده و بازدید از آن‌ها برای عموم آزاد می‌باشد.
عمان از جمله کشورهایی در خاورمیانه بوده که دارای کمترین موارد سیاسی در سطح بین المللی معروف به سوییس خاورمیانه می‌باشد. این شهر دارای زیبایی‌های فراوان بوده اما سفر به آن هم کمی گران قیمت خواهد بود.
ما در این مقاله درباره جاذبه‌های گردشگری عمان با شما صحبت کردیم و آن را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو و تور عمان داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر