موزه ملی عراق

درباره عراق

کشور عراق یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است که تمدن و فرهنگ غنی‌ای دارد. این کشور در خاورمیانه و در غرب کشور ایران قرار دارد. در عراق آرامگاه تعداد زیادی از امامان معصوم قرار دارد به همین خاطر این کشور توانسته است به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در منطقه‌ی خاورمیانه تبدیل شود. وجود مرقدهای چند تن از امامان شیعیان در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا شیعیان فراوانی را از تمام نقاط ایران و جهان برای زیارت به این سرزمین می‌کشاند. آثار، جاذبه‌ها و اختراعات تاثیرگذاری در کشور عراق وجود دارند که در حال حاضر بسیاری از این آثار در موزه‌های اروپایی و آمریکایی نگهداری می‌شود. لازم به ذکر است برای سفر به این کشور،قبل از انجام هرکاری،اقدام به دریافت ویزای عراق نمایید.

موزه ملی عراق،از جاذبه‌های گردشگری مهم عراق

موزه ملی عراق مجموعه‌ای از آثار باستانی میانرودان، تمدن بین النهرین، بابل و ایران قدیم را در دل خود ‏جای داده است و با بازدید از آن، شما را به روزگاران قدیم این سرزمین تاریخی می‌برد و هیجان زده‌تان ‏می‌کند. این موزه در بغداد واقع است و با شهرت بسیار زیاد خود سالیانه توریستان بسیار زیادی از آنجا بازدید می‌کنند.

 در ‏سال ۲۰۰۳ که عراق توسط نیروهای جنگی اشغال شده بود، با غارت موزه ملی عراق ۱۵۰۰۰  قطعه از ‏آثار تاریخی و فرهنگی موزه دزدیه شد، که تا حالا بعضی از آن‌ها پیدا نشده‌اند. در سال ۲۰۱۵ و پس از اتمام جنگ، با حضور نخست وزیر عراق حیدر عبادی موزه ملی عراق افتتاح شد و با تلاش‌‏‎های بسیار بین ‏المللی بسیاری از این آثار برگشت داده شد. اما هنوز خیلی از این گنجینه‌های تاریخی از آثار ناپدید و ‏بی مکان نام برده می‌شوند.

در موزه ملی عراق چه گنجینه‌هایی یافت می‌شود؟

با بازدید از موزه ملی عراق شما با فرهنگ و تاریخ مردم کشور عراق آشنا می‌شوید.باستان شناس بریتانیایی به نام گرتود بل موسس این موزه بود،که در اوایل این موزه به موزه باستان شناسی عراق معروف بود. ‏در موزه ملی عراق یک گالری وجود دارد که هنر عربستان را در قبل و بعد از اسلام نشان می‌دهد و شما را با ‏فرهنگ این منطقه از خاورمیانه آشنا می‌کند.

آثار مهم موزه ملی عراق

کلکسیون طلا و جواهر نمرود با سنگ‌های باارزش از آثار مهم این موزه به حساب می‌آیند که قدمت آنها به قبل از قرن ۹ میلادی باز می‌گردد. از دیگر آثار مهم موزه ‏ملی عراق ، سنگ‌های تراشیده به خط میخی و قرص اوروک هستند که بسیار بی‌نظیر و ‏جذاب‌اند. قدمت این آثار به ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردند که با قدمت بسیار خود بسیار ‏تماشایی و جالب توجه‌اند.

 موزه ملی عراق زندگی آرام مردم پیش از جنگ‌های مختلف را نشان ‏می‌دهد و به خاطر داشته باشید که با سفر به عراق علاوه بر زیارت می‌توانید سفر تفریحی هم داشته باشید.

جاذبه‌های دیدنی بغداد

 از ‏دیگر مکان‌های دیدنی عراق در بغداد می‌توان به ایوان مدائن، مرقد سید رضی، آرامگاه خواجه نصیرالدین طوسی، ‏کاخ فاو، باغ وحش بغداد، مسجد الرحمن، یادمان الشهید، مسجد ام القرا و کلیسای لاتین اشاره نمود که هرکدام ‏داستان‌های خود را به مردم بازگو می‌کنند. همچنین در سفرتان می‌توانید به بازارهای محلی بغداد هم بروید ‏و با خرید عود و دستگاه بخور، انواع چرم و جا شمعی با چمدانی پر از سوغات عراق به منزل برگردید . 

ما در این مقاله از مهرآباد گشت موزه ملی عراق را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی ما اگر سوالی درباره ویزای عراق،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید،حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه را با ما تجربه نمایید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر