راهنمای سفر به عراق

راهنمای سفر به عراق

عراق از کشورهای خاورمیان که در جنوب غربی آسیا و با مرزهای غربی ایران همسایه است همچنین کشورهای ترکیه، عربستان، کویت، سوریه و اردن نیز از دیگر کشورهای همسایه عراق به حساب می‌آیند. فرهنگ و سنت اولیه عراق از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های دنیاست و سومریان، اکدی‌ها و آشوریان از اولین فرهنگ‌های قدیمی عراق به حساب می آیند که قدمتشان به چند هزار سال قبل از میلاد می‌رسد.

کشور عراق همچنین به دلیل وجود آرامگاه امامان شیعه و مرقد افراد معروف تاریخ اسلام، از دیرباز مورد توجه مسلمانان مخصوصا شیعیان قرار ‌گرفته است. و به همین خاطر سالیانه توریستان زیادی را از ایران و دیگرکشورها به عراق می‌کشاند. عراق دارای آب و هوای متنوعی است، اما در کل کشوری با آب و هوای گرم و خشک به حساب می‌آید. شرق این کشور را جلگه‌های حاصلخیز تشکیل می‌دهد، غرب عراق آب و هوایی بیابانی و خشک دارد و شمال آن نیز کوهستانی است. اگر قصد سفر به عراق را دارید، باید برای دریافت ویزای عراق اقدام نمایید.

برخی از افراد برای سفر به این کشور تور عراق را و برخی دیگر، کاروان‌های عتبات عالیات انتخاب می‌کنند. در این صورت هم هزینه‌های کمتری خواهند داشت و هم تحت پوشش بیمه مسافرتی خواهند بود و خیال مسافران از بابت رزرو هتل های عراق و حمل و نقل راحت می‌شود. ما در این مقاله از مهرآباد گشت قصد داریم درباره راهنمای سفر به عراق با شما صحبت کنیم،با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مکان‌های گردشگری عراق

عراق با آرامگاه‌ها و زیارتگاه‌های امامان شیعه معروف است و سالیانه زائران فراوانی از اسلام برای زیارت این کشور را انتخاب می‌کنند. حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در کربلا، حرم امام حسن عسکری(ع) و امام هادی (ع) در سامرا، حرم مطهر امام علی (ع) در شهر نجف و حرم امام موسی کاظم (ع) و امام محمد تقی(ع) در کاظمین از مهمترین مکان‌های گردشگری عراق به حساب می‌آیند، که نه تنها از ایران بلکه توریستان و زائرانی از دیگر کشورهای جهان را به سوی خود جذب می‌کند. اما عراق علاوه بر آرامگاه امامان، مکان‌های تاریخی جذاب دیگری هم دارد. مسجد حنانه در نجف، مسجد بزرگ سامرا و مناره معروفش، بیت امام خمینی در نجف، خیمه گاه امام حسین، تل زینبیه و نهر علقمه در کربلا، سرداب غیبت امام زمان در سامرا، مسجد ام القرا و رود دجله در بغداد و غیره تنها بخشی از جاذبه های توریستی عراق به حساب می آیند که سالیانه توریستان فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. همچنین علاوه بر این مکان‌های گردشگری، وجود مراکز خرید متنوع مدرن و سنتی در این شهر فرصتی فراهم می‌کند تا هم به خرید سوغات بپردازید و  هم زندگی مردم عراق را ببینید و با فرهنگ آنها بیشتر آشنا شوید.
هتل‌هاق عراق
بسیاری از مردم بر این باورند که عراق هتل‌های مناسبی ندارد،اما اصلا اینطور نیست! این کشور به دلیل حضور زائرین عتبات عالیات و موج جدید توریستانی که به عراق می‌روند ، مورد توجه بسیاری از اسپانسرها و فعالان در حوزه گردشگری قرار گرفته و هتل‌های چهار و پنج ستاره فراوانی در استان‌ها و شهرهای مختلف عراق ساخته شده است.

هتل ۴ ستاره تنگرام، هتل ۴ ستاره پالما پالاس و هتل ۵ ستاره روتانا از بهترین هتل‌های شهر اربیل هستند.

 هتل ۵ ستاره قصر الدور از بهترین هتل‌های نجف است که دارای محیطی لاکچری، پذیرای میهمانان خواهد بود.

 هتل ملیان نیز از دیگر هتل‌های ۵ ستاره نجف است که دارای امکاناتی ویژه، اقامتی راحت و بی‌دغدغه برای میهمانان فراهم می‌کند.

 از دیگر هتل های خوب نجف هم می‌توان به هتل ۴ ستاره سُفراءالهدی و هتل ۴ ستاره النحرین اشاره کرد.
اگر قصد سفر به کربلا را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هتل ۵ ستاره بارون را انتخاب کنید، که یکی از لوکس‌ترین هتل‌های عراق است و فاصله‌ی کمی تا حرم مطهر امام حسین (ع) دارد.

هتل ریحان، زیر مجموعه هتل‌های روتانا، از دیگر هتل‌های ۵ ستاره کربلا است .

در بغداد یعنی پایتخت عراق نیز هتل‌های بسیار خوبی می‌توانید پیدا کنید. هتل ۵ ستاره روتانا بابل در بغداد با معماری‌ای مدرن، امکانات رفاهی عالی و تجهیزات اقامتی پیشرفته از میهمانان میزبانی می‌کند.

بهترین زمان سفر به عراق کی است؟

با توجه به این موضوع که کشور عراق در بیشتر فصل‌های سال مخصوصا تابستان‌ها، آب و هوایی گرم و خشک دارد، ممکن است سفر به عراق در این فصول کمی نامطلوب باشد. اوایل فصل بهار و اواخر فصل تابستان و فصل پاییز بهترین زمان سفر به عراق است، زیرا آب و هوای این کشور وضعیت بهتری خواهد داشت. همچنین به دلیل علاقه شیعیان، ایام محرم و صفر ،مخصوصا اربعین نیز شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین حال و هوای آن سرشار از معنویت است.
مراکز خرید کشور عراق
عراق دارای مراکز خرید و پاساژهای لوکس و مدرنی است که سالیانه توریستان فراوانی و همینطور مردم این کشور برای خرید به این مراکز خرید می‌روند. علاوه بر مراکز تجاری مدرن، بازارهای سنتی فراوانی دارد که توریستان برای خرید سوغات عراق و آشنایی با فرهنگ مردم، بسیار جالب بوده و مردم عراق نیز برای خرید کالای خود به این بازارهای سنتی می‌روند.

 مرکز خرید فمیلی مال یکی از بزرگترین و معروفترین مراکز خرید عراق است که در شهر اربیل می‌باشد و فضای مدرن و تنوع کالاهای موجود در آن، افراد زیادی را به خود جذب کرده است.

 بازار سنتی کربلا و بازار سنتی نجف نیز از جذاب‌ترین و معروفترین بازارها در عراق به حساب می‌آیند و اگر با هدف زیارت به کربلا و نجف بروید، در این بازارها می‌توانید سوغات معروف عراق را برای خانواده و عزیزانتان تهیه نمایید. صنایع دستی، مهر و تسبیح، طلافروشی، لباس و حتی شیرینی‌های سنتی عراق در این بازارها پیدا می‌شود.

 اگر قصد سفر به بغداد را دارید و به دنبال یک مرکز خرید لوکس هستید، مرکز خرید ماکسیمال انتخاب خوبی برای خرید تفریح خواهد بود؛ یک مرکز خرید بزرگ و مطمئن با برندهای معروف که گزینه‌ای عالی برای خرید پوشاک و جواهرات و حتی سوغاتی است. مرکز خرید آل منصور هم یکی دیگر مراکز خرید لوکس و جدید بغداد به حساب می‌آید که در چندین طبقه ساخته شده است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای عراق

برای دریافت وزای عراق لازم است مدارک زیر را آماده کنید:

۱.اصل گذرنامه با امضاء، با مدت اعتبار حداقل ۶ ماه

۲.عکس تمام رخ با پشت زمینه سفید

۳. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

۴. رضایتنامه‌ برای مجوز خروج از کشور

۵. مدارک مربوط به کار و اشتغال

۶. گواهی و بیمه‌ی سلامت پزشکی

۷. پر نمودن فرم درخواست ویزای عراق

چطور ویزای عراق دریافت نماییم؟

برای دریافت ویزای گردشگری عراق نیازی به مراجعه سفارت عراق نیست و  تنها کافیست به دفاتر کارگزاری امور زیارتی استان تهران رفته و مدارک خود را تحویل دهید. پس از تحویل مدارک و هزینه‌‌های مورد نظر به شرکت‌‌های صدور ویزا، آنها اطلاعات متقاضیان را به سفارت عراق میفرستند تا آن‌‌ها اطلاعات را تأیید و ویزای فرد صادر شود.

آدرس کنسولگری عراق در ایران

کنسولگری عراق در تهران

تلفن: ۶-۸۸۹۳۸۸۶۵

آدرس: میدان ولی عصر- جنب ‏وزارت بازرگانی- ‏پلاک ۱۱۶۴۰‏

کنسولگری عراق در مشهد

شماره تماس: ۳۷۶۶ ۱۷۵۵-۰۵۱

آدرس: مشهد، بلوار فردوسی، خیابان شقایق

کنسولگری عراق در اهواز

شماره تماس: ۳۳۳۶ ۷۴۴۵-۰۶۱

آدرس: اهواز، خیابان لقمان

کنسولگری عراق در کرمانشاه

آدرس: کرمانشاه، خیابان فردوسی، جنب پارک لاله

 ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره راهنمای سفر به عراق با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای عراق،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری خوب و بدون دغدغه را داشته باشید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر