بهترین شهرهای توریستی چین

بهترین شهرهای توریستی چین

همه‌ی ما می‌دانیم که کشور چین از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان و از جمله کشورهایی است که برای سفر به آن قبل از رزرو تور آن،نیاز به اخذ ویزای چین داریم.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت قصد داریم درباره بهترین شهرهای توریستی چین با شما صحبت کنیم.اغلب توریستانی که قصد دریافت ویزای چین و تور آن را دارند می‌دانند که پکن،شانگهای و گوانجگو از بهترین و معروفترین شرهای چین هستند،اما ما علاوه بر این شهرها قصد داریم دیگر شهرها و جاذبه های گردشگری آن را هم به شما معرفی کنیم.این کشور پر از رمز و راز دارای شهرهای کوچک و بزرگی است که دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری است که باعث شده است از نظر اقتصادی بسیار رشد کند و سالیانه گردشگران بسیار را به خود جذب کند.

معرفی بهترین شهرهای توریستی چین برای سفر

پکن،پایتخت چین

پایتخت هیجان‌انگیز و مدرن چین، شهر پکن است که در واقع یکی از شهرهای بسیار دیدنی این کشور از همه نظر محسوب می‌شود که اغلب توریستانی که ویزای چین و تور آن را دریافت می‌کنند حتما به این شهر می‌روند و این شهر اعجاب بر انگیز را تجربه می‌کنند.

شهر پکن از نطر اقتصادی و سیاسی از شهرهای مهم چین است،این شهر از بزرگترین شهرهای چین و جهان محسوب می‌شود که تاکنون نزدیک به ۲۲ میلیون جمعیت داشته است.

نکته‌ی قابل توجه برای توریستانی که این شهر را انتخاب می‌کنند،پکن از نظر آب و هوا،دارای فصل بهاری معتدل و تابستانی گرم می باشد که این شهر پر از جاذبه های گردشگری و تاریخی است.همانظور که قبلا هم گفتیم دیوار چین،شهر ممنوعه چین از مهمترین جاذبه‌های گردشگری پکن محسوب می‌شود همچنین دارای جاذبه‌های گردشگری میدان تیان آنمن،شیچاهای،پل مارکوپولو و هزاران جاذبه گردشگری و هیجان‌انگیز دیگر.

علاوه بر این جاذبه‌ها،شهر پکن دارای مراکز تجاری و بازارهای سنتی فراوانی است که برای عاشقان خرید از بهترین و ایده‌آل ترین انتخاب‌هاست. 

شهر شانگهای چین

شهر شانگهای از جمله مهم‌ترین شهرهای توریستی چین محسوب می‌شود و دومین شهر بزرگ جهان نیز می‌باشد.

در شانگهای چین مهم‌ترین بنادر تجاری جهان وجود دارد،همچنین در کنار بنادر آن،وجود برج‌ها و ساختمان‌های مدرن و آسمان خراش آن و جاذبه‌های تاریخی شانگهای باعث شده است بسیاری از توریستان این شهر را برای سفر انتخاب کنند.

نکته‌ی قابل توجه برای توریستانی که این شهر را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند اینست که آب و هوای این شهر در تمام فصول معتدل و بهاری است و در تمام فصول سال می‌توانید این شهر را برای سفر خود انتخاب کنید.از جمله جاذبه های گردشگری شانگهای میتوان به برج مروارید،میدان مردم،موزه هنر چین و هزاران مکان دیگر اشاره کرد.همچنین در کنار این جاذبه‌های گردشگری این شهر دارای مراکز خرید و بازارهای سنتی و محلی فراوانی است که عاشقان خرید را به خود جذب می‌کند.

شهر گوانجگو چین

این شهر جزو یکی از بهترین شهرهای توریستی چین برای سفر می‌باشد زیرا  این شهر بزرگ و دیدنی دارای جاذبه‌های تارخی فراوانی است که جدا از اهمیت اقتصادی که برای چین دارد، یکی از شهرهای توریستی پر جاذبه در چین هم به حساب می‌‌آید و در ادامه این شهر نزدیک به ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد که دارای آب و هوایی مرطوب و نیمه گرمسیری است و قابل توجه مسافران اینکه فرودگاه بین المللی این شهر یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان می‌باشد که بیشتر پروازهای بین المللی به چین در این مکان فرود می‌آیند و اگر از مرکز خریدها و بازارهای جذاب این شهر بگذریم، از مکان‌هایی زیبا مانند : کلیسای جامع قلب مقدس، برج کانتون، چایم لانگ ،سیرک بین المللی، پارادایز پارک و ... نمی توانیم بگذریم ، در سفرتان به گوانجگو را از دست ندهید.

شهر هنگ کنگ در چین

این شهر از شهرهای توریستی چین است که در واقع یکی از شهرهای مهم چین محسوب می‌شود که در ۶۰ کیلومتری شرق ماکائو در شرق دلتای رودخانه مروارید جای خوش کرده و از سوی شمال با استان گوآنگ ‌دونگ و از سوی جنوب با دریای چین جنوبی همسایه است و همچنین این شهر از معروفترین بازارهای تجاری آسیا و جهان محسوب می‌شود و اینکه شهر هنگ‌ کنگ به خاطر بندرگاه طبیعی و زیبای خود که پذیرای کشتی‌ های بزرگ باربری بین‌ المللی است، بسیار مشهور شده است،نکته‌ی جالب اینکه ساخت ‌و ساز تنها در ۲۵٪ از سطح هنگ کنگ انجام میگیرد و حدود ۴۰٪ سطح این منطقه بکر نیز شامل پارک و ذخیره‌‌گاه‌‌های طبیعی و ... بوده و لازم به ذکر است که هنگ کنگ شامل سه محدوده جغرافیایی اصلی یعنی جزیره هنگ کنگ، شبه‌ جزیره کولون و منطقه‌ های جدید را شامل می‌شود و جدا از اینها این شهر نیز بیش از ۲۰۰  جزیره بکر و شگفت انگیز را در خود دارد که بزرگ‌ ترین آن‌‌ها " جزیره لانتاو " نام دارد و جدا از اینها شهر هنگ کنگ یکی دیگر از شهرهای قدرتمند اقتصادی کشور بوده و همچنین بالاترین نرخ هزینه زندگی در میان شهرهای چین را داراست.

شهر تاریخی شیان چین

این شهر یکی از مراکز اصلی نساجی شمال غرب چین محسوب می‌شود و قدمت آن بیش از هر شهر دیگری در چین است و جالب است بدانید عمده شهرت این شهر به ارتش سرخ سفالی برمی‌گردد و نیز قدمت شهر شیان ۶ هزار سال قبل و حدود قرن ۳ قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد و از مهمترین و پرجمعیت ‌ترین شهرهای چین به شمار می‌رود .

از جمله دیدنی‌های شهر شیان می ‌توان به : موزه تاریخی استان Shaanxi اشاره کرد که پرطرفدارترین و مهمترین موزه باستان ‌شناسی چین به حساب می‌آید و به نوعی نماد فرهنگی کشور چین از قدیم می‌باشد.

شهر تیانجین چین

شهر تیانجین یکی دیگر از شهرهای مهم این کشور است که مرکز صنایع تولیدی و بندری بزرگ در خلیج بوهای می‌باشد و نیز این شهر دیدنی به دلیل جایگاه مهمش در کنار کانال بزرگ و بودن در محل اتصال رودخانه ‌های زرد و یانگتسه و همچنین پیشینه قابل توجه خود بسیار مورد توجه قرار دارد و اینکه این شهر از نظر ورود و خروج کانتینر رتبه هفتم بندرهای چین را به خود اختصاص داده، با این حال مهم است بدانید که بیشتر از ده میلیون کانتیر در سال در این شهر جا به ‌جا می‌شود.

شهر شنژن چین

شهر شنژن هم جزو شهر های مهم کشور است که در استان گوانگ‌ دونگ در جنوب شرقی چین و در نزدیکی هنگ کنگ می‌باشد و همچنین این شهر در وسط شهرهای گوانگجو و هنگ کنگ قرار گرفته و مرکز فوق‌ العاده وسیع و مهمی برای صنعت تولید کشور است که یک شبه از متحول شد و این روزها بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

همچنین این شهر از موفقیت شهرهای همسایه‌اش کلی بهره‌مند شده و عنوان چهارمین شهر چین از نظر خروجی صنعتی را دارد و همینطور این شهر دومین ساختمان بلند چین را در خود جای داده است.

شهر دونگ گوآن چین

شهر دونگ گوآن ، از جمله شهرهای صنعتی و بزرگ در جنوب شرقی چین و دلتای رودخانه مروارید می‌باشد که بین شهر گوانجگو و شنژن قرار دارد و در بحث صادرات در رتبه چهارم در میان شهرهای کشور چین قرار دارد. این شهر در چند دهه گذشته به شکل شگفت‌ انگیزی رشد داشته است.

ما در این مقاله درباره بهترین و معروفترین شهرهای توریستی چین با شما صحبت کردیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه‌های گردشگری ان داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری هیجان‌انگیز و خوبی را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر