کاخ پوتالا چین

کاخ پوتالا چین

کاخ پوتالا چین در زبان سانسکرزیت به معنای کاخ مقدس بودیسم است که در قرن ۷ در شهر لهاسا ساخته شده است.این کاخ در ابتدا محل زندگی رهبر تبت بود و بعد این شخص به هند مهاجرت کرد.این کاخ دارای ۱۳ طبقه است که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.دیوارهای این کاخ از سنگ، چوب و گرانیت ساخته شده است و شامل معبد ، حوزه علمیه ، سالن مداحی ، خوابگاه ، سالن صبح و حیاط است و در سال ۱۹۹۴ در یونسکو ثبت شد.

معماری کاخ پوتالا چین از سه قسمت تشکیل شده است:

۱.معبد قرمز در وسط این کاخ قرار دارد که وقت مطالعات مذهبی و دینی شده است و عبادتگاه‌ها و تالارهای بسیار زیادی دارد.

۲.در غرب کاخ پوتالا چین تالار بزرگ جی یوانمان وجود دارد که بزرگترین سالن این کاخ است که دارای نقاشی‌های دیواری زیبایی بر روی دیوارهای داخلی آن است.

۳.در شرق این کاخ معبد سفید واقع شده است که زمانی به عنوان ساختمان اداری دولت تبت بود رنگ سفید این کاخ نماد صلح و آرامش است.قصر سفید در این کاخ  زمانی محل زندگی دالایی لامای پنجم بوده و توسط این شخص ساخته شده است.این قصر شامل اتاق‌هایی برای زندگی، اداره، مدرسه دینی و چاپخانه بوده و این قصر با دیوار زرد رنگ از قصر قرمز جدا می‌شود.

این کاخ در سال ۱۹۹۴ در یونسکو به عنوان میراثی ارزشمند معرفی شد.از سال ۲۰۰۳ این کاخ فقط به مدت ۶ ساعت در روز باز است و به همین خاطر تعداد گردشگران این کاخ ۱۶۰۰ نفر در روز محدود کرده است البته این نکته را باید بدانید که این محدودیت در ما‌هایی که شلوغ می‌شود برداشته می‌شود.بعد از تعمیراتی که در این کاخ در سال ۲۰۰۶ انجام شد دیگر بازدید از سقف کاخ ممنوع شد و بیشتر ازین آسیب نبیند.

حقایق جالب درباره کاخ پوتالا چین

  • این قصر در دامنه‌های تپه ساخته شده‌اند که تزکیبی از معماری تبتی و هان را نشان می‌دهد.
  • کاخ پوتالا درایا ۸ سالن عزاداری است که در آن مقبره‌های دالایی لاما قرار دارد و با جواهرات و ورق‌های طلا تزئین شده‌اند.
  • در این قصر بیش از هزار اتاق وجود دارد که نقاشی هزاران چهر‌ه‌های مذهبی در آنجا وجود دارد.
  • این کاخ در سال ۱۹۵۹ آسیب‌هایی بر اثر قیام تبت بر ضد چینی‌ها دید و پنجره‌های کاخ توسط چینی‌ها گلوله باران شدند،علاوه بر آن در سال ۱۹۶۶ بخاطر انقلاب فرهنگی اسیب‌های دیگری به این کاخ وارد شد که باعث از بین رفتن کتاب‌ها و مستندات قدیمی و باستانی بسیاری شد.

کاخ پوتالا چین کجاست

کاخ پوتالا چین بر روی کوه سرخ که ۳۷۰۰ متر ارتفاع دارد ساخته شده است و در دهکده لهاسا قرار دارد.

ارتفاع این کاخ بالای ۱۱۰ متر و مساحت آن ۱۳۰ هزار متر مربع می‌باشد.

بهترین و مناسب‌ترین زمان برای بازدید از کاخ پوتالا چین

بهترین زمان سفر به چین ماه‌های آپریل،می،اکتبر و سپتامبر است.از آنجایی که تعداد توریستان زیادی در این ماه‌ها به چین سفر می‌کنند قیمت‌‌ اقامت در هتل‌ها نیز بالا می‌رود و جاذبه‌های گردشگری چین مانند کاخ پوتالا چین بسیار شلوغ و پر از ازدحام می‌باشد.پیشنهاد ما به شما است که در ماه‌های دیگر که تعداد توریستان کمتری به چین سفر می‌کنند بروید تا هزینه‌ی زیادی بابت هتل هم پرداخت نکنید.

ما در این مطلب کاخ پوتالا چین را به شما عزیزان معرفی کردیم همچنین شما اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب مهرآباد گشت در میان بگذارید تا سفری جذاب را تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر