شرایط سفر به چین با وجود کرونا

شرایط سفر به چین با وجود کرونا

پروازهای ایران و چین در اسفندماه ۹۸ متوقف شده بود که از اواخر تیرماه ۹۹ دوباره برقرار شد. کشور چین با مشروط بر این که مسافرانی که قصد سفر به آن را دارند حتما باید تست pcr و تست کووید ۱۹ انجام دهند و نتیجه آزمایش منفی باشد.که این آزمایش‌ها را باید ۴ روز قبل از پرواز ( یعنی ۹۶ ساعت قبل از رزرو پرواز) برای افراد بالای ۲ سال انجام دهند.

پروازهای مربوط به ایران و چین با شیوع کرونا،در اسفندماه ۹۸ متوقف شد،با این وجود باز هم گاهی برای دانشجویان و یا برای محموله‌های باری این پروازها انجام می‌شد.که این پروازها به مقصدهای شانگهای،پکن،گوانجو و شنزن انجام می‌شد!

طبق قراردادهایی که بین شرکت هواپیمایی ایرانی و چین برقرار شده بود،از ۳۰ تیر۹۹ یک روز از هفته پرواز بین تهران و گوانگجو انجام شود،اما تنها افرادی که اقامت چین را دارند و یا ویزای کاری و ویزای تحصیلی معتبر چین را دارا هستند امکان سفر به این کشور را دارند!

شرایط سفر به چین در کرونا

  • افرادی که خواستار رزرو تور چین هستند باید از طریق آزمایشگاه‌های معتبر،۴ روز قبل از پرواز آزمایش pcr را انجام دهند و نتیجه‌ی منفی آزمایش را در زمان پرواز ارائه دهند.
  • مسافران تبعه چین که قصد دارند از پرواز استفاده کنند حتما باید کد سبز سلامت خود را به سفارت چین ارائه دهند و تاییدیه آنرا به کانتر پذیرش فرودگاه تحویل دهند.
  • به همراه داشتن ویزای چین برای مسافران غیر چینی ضروری است(ویزای چین باید اعتبار داشته باشد)
  • مسافران با ملیت چین باید اظهارنامه بهداشتی الکترونیکی خود را تکمیل کنند و در فرودگاه مبدا خود به کانتر مربوط تحویل دهند.
  • به همراه داشتن تست کرونا و pcr که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران و سفارت چین است ضروری می‌باشد.
  • افرادی که موفق به دریافت ویزای چین و تور چین شده‌اند پس از ورود به فرودگاه گوانگجو تست کووید ۱۹ گرفته می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش به مدت ۱۴ روز در هتل‌های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان چین قرنطینه می‌شوند،همچنین هزینه هتل و غذا به عهده خود مسافر است.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: گزینه‌های روادید گردشگری و زیارتی تا عادی شدن شرایط در فهرست روادیدهای سامانه روادید الکترونیکی کشور غیرفعال شده است و فعلا ویزای توریستی چین صادر نمی‌شود. وزارت بهداشت و شرکت فرودگاهی نیز اخیرا اعلام کرده‌اند: ورود ملیت‌های خارجی به ایران به انجام تست کووید ۱۹ (PCR)، ۹۶ ساعت قبل از پرواز و ارائه نتیجه منفی این تست، مشروط شده است.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر