پارک ملی دره جیوژای چین

پارک ملی دره جیوژای چین

پارک ملی دره جیوژای چین از جمله جاذبه‌های گردشگری چین است که در پکن قرار داردطبیعت دست نخورده این پارک از جمله دلایل جذابیت برای توریستان محسوب می‌شود و همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و به عنوان اولین پارک ملی چین معروف است.در سال ۲۰۱۷ به دلیل زلزله‌ای که در چین آمد بازدید از این پارک برای توریستان ممنوع شد و در سال ۲۰۱۸ این ممنوعیت برداشته شد و مردم از آن بازدید می‌کردند.جیوژای در لغت به معنای دره‌ای با نه روستا است.در این پارک مناظر طبیعی خیره کننده،دریاچه‌ها،جنگل‌ها و آبشارهای دیدنی آن بسیار شهرت دارد و گردشگران تور چین حتما از آن بازدید می‌کنند.

بهترین زمان بازدید از پارک ملی جیوژای چه زمانی است؟

بهترین زمان بازدید از پارک ملی جیوژای پاییز است یعنی از سپتامبر تا اکتبر.شاخ و برگ‌های طلایی درختان زیبایی پارک را دو چندان می‌کند.همچنین در این فصل تعداد توریستان چین به اوج خود می‌رسد.

البته مناظر این پارک در تمام طول سال خیره کننده و نفس گیر است که در سایر فصول هم زیبایی خاص خود را دارد.

نکات برجسته پارک جیوژای

  • این پارک دارای ۱۱۴ دریاچه یا استخر و ۵ آبشار بزرگ است.
  • دره شوژنگ یکی از قسمتهای اصلی پارک جیوژای است که نباید آن را از دست بدهید. تقریباً نیمی از دریاچه‌ها و آبشارهای پارک در شوژنگ قرار دارد که شامل دریاچه دو اژدها ، ساحل بونسای ، دریاچه رید ، دریاچه درخشان ، دریاچه های شوژنگ ، آبشار شوژنگ ، دریاچه ببر ، دریاچه کرگدن و آبشار نووریلانگ است.
  • آبشار شوزنگ:آبشار شوژنگ مهمترین جاذبه دره شوژنگ است. ۶۲ متر عرض و ۱۵ متر ارتفاع دارد و اولین آبشار پس از ورود رودخانه به دره است.
  • دریاچه‌های شوژنگ:دریاچه های شوژنگ شامل ۱۹ دریاچه در اندازه‌های مختلف ، دارای رنگ های مختلف و مزارع تراس دار است.
  • آبشار نوریلنگ:نوریلنگ به عنوان زیباترین و بلندترین آبشار دره جیوژای است. این آبشار به عنوان نمادی از جیوژای در نظر گرفته شده است.
  • دره Rize :دره Rize قسمت فوق العاده پارک است که دارای مناظر طبیعی حیرت انگیزی است و  از جاذبه‌های اصلی آن می‌توان به جنگل بکر ، دریاچه توت فرنگی ، دریاچه سوان ، دریاچه پاندا ، دریاچه Five Flowers ، دریاچه Arrow Bamboo ، آبشار Pearl Beach و Mirror Lake اشاره کرد.
  • دریاچه پاندا: آنها برای نوشیدن ، تفریح و جستجوی غذا به این پارک می‌آیند.
  • دریاچه پنج گل
  • دریاچه بامبو :این دریاچه از میان جنگل عبور می‌کند و به شاخه‌های کوچک زیادی تقسیم می‌شود و در نهایت به آبشار بامبو ختم می شود. در سال ۲۰۰۱ ، فیلم معروف قهرمان به کارگردانی ژانگ ییمو در میان مناظر جذاب اینجا فیلمبرداری شد.
  • آبشار ساحل مروارید:ساحل مروارید با سایر دریاچه های دره جیوژای متفاوت است. این یک ساحل شنی وسیع دارد که بر روی آن پل وجود دارد. آبهای سیل آسای دریاچه‌ها به زیر پل می‌ریزند و با برخورد به برخی از سنگ‌ها باعث شکستن امواج در ساحل می شوند.

چطور به پارک دره جیوژای چین برویم؟

ارتفاع اولین پارک ملی چین بین ۹۹۹ متر تا ۴۷۶۴ متر می‌باشد. این پارک در مجاورت کوه‌های هیمالیا و در استان سیچوان شمالی چین واقع شده است. رفتن به این پارک برای گشتن در طبیعت بکر و بازدید از حیات وحش آن، بسیار راحت است. به راحتی با پرواز مستقیم از شهرهای پکن، شانگهای، شیان (Xian)، چنگدو (Chengdu)، چونگ کینگ (hongqing) و هانگزو (Hangzhou) می‌توانید خود را به این مکان برسانید.همچنین با اتوبوس و تاکسی هم می‌توانید به این پارک بروید.

در پارک جیوژای کجا اقامت کنیم؟

کی‌توانید در اقامتگاه‌های بومی و محلی و هتل‌های چند ستاره، اقامت داشته باشید. درست در بیرون از پارک، هتل های ۳، ۴ و ۵ ستاره و بین المللی مانند هتل‌های معروف شرایتون (the Sheraton)، اینترکنتیننتال (InterContinental) و دیگر هتل‌ها قرار گرفته اند.

به دلیل فرهنگ و جذابیت‌های قبیله های تبتی که این منطقه وجود دارد، طراحی درون هتل‌ها و اتاق‌‌ها به سبک تبتی انجام شده اند که البته با وسایل مدرن زندگی امروزی مجهز شده اند.

یادآور می شویم که به دلیل آب و هوای خنکی که پارک ملی دره جیوژای چین دارد، هیچ یک از هتل‌های اطرافش کولر ندارند. اگر به دنبال کولر هستید، به سراغ هتل‌های ۵ ستاره بروید.

در این مقاله ما درباره پارک ملی دره جیوژای چین اطلاعات کافی را دراختیار شما قرار دادیم همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهراباد گشت اگر سوالی درباره جاذبه های گردشگری چین، تور چین، ویزای چین داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.



مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر