تحصیل در کنیا

تحصیل در کنیا

تعداد دانشگاه های های کشور کنیا بیشتر از قبل شده است این کشور دارای 22 دانشگاه دولتی به همراه 14 دانشگاه خصوصی است.13 دانشگاه نیز در وضعیت موقت با تحصیل پاره وقت همراه هستند.

رشته های هنر و علوم اجتماعی،رشته های علوم زیستی و فیزیکی در این دانشگاه حرف اول را می زنند و سطح خیلی بالایی دارند. از سوی دیگر رشته های بهداشت و توسعه جامعه و رشته مطالعات استراتژیک نیز برای دانشجویان موقعیت خوبی را فراهم ساخته است رشته های ریاضی و آمار و علوم نیز از دیگر رشته های خوب در این دانشگاه محسوب میشود. بورسیه تحصیلی با پوشش بیش از 63 درصد در دانشگاه صنعتی ددان کیماتی دیده می شود این دانشگاه با ناوری آموزشی تعلیم و ترتیب عمومی همراه است و موقعیت کشاورزی و فناوری مخصوصی دارد این دانشگاه به واسطه یک سرمایه گذار خارجی موقعیت خوبی برای تحصیل فراهم کرده است موقعیت تحصیلی این دانشگاه دسته بندی شده است فضای این دانشگاه بسیار دقیق است و بورسیه تحصیلی نیز برای همه افرادی که شرایط لازم دانشگاه را دارند فراهم شده است. در نظام آموزشی که در کشور کنیا دیده می شود 6 دانشگاه دولتی دیده می شود برخی از این دانشگاه ها وابسته به کالج های مشخصی اداره می شوند در این کشور 5 موسسه خصوصی رویت شده است و بیش از 20 موسسه آموزش فنی و حرفه ای نیز فعالیت دارد. اینطور که مشخص است مقطع کارشناسی در کشور کنیا 4 سال است و برای رشته دندان پزشکی نیز زمان 5 سال و برای رشته های مهندسی کشاورزی و پزشکی نیز 6 سال زمان نیاز است از سوی دیگر مقطع کارشناسی ارشد دومین سطح دانشگاهی مقطع است و برای رشته های حقوق و بازرگانی و کشاورزی موقعیت بهتری دارد در نظام آموزشی این کشور موقعیت آموزش وسیع و قابل پیش بینی است.


سوالات متداول در ارتباط با تحصیل در کنیا

1.      آیا شرایط تحصیل در کنیا خوب است؟

بله این کشور با تغییر سیستم های آموزشی خود از سال ۱۹۸۵ توانست به سرعت رشد کند و با تعداد زیادی دانشگاه دولتی و خصوصی و کالج های مختلف شرایط تحصیلی مناسبی به وجود آورده است.

2.     آیا تحصیل در کنیا رایگان است؟

آموزش ابتدایی در کنیا از سال ۲۰۰۳ رایگان و اجباری است.‌ آموزش مقاطع متوسطه رایگان است اما اجباری نیست. آموزش در دانشگاه شامل هزینه می شود.

3.     میزان افراد باسواد در کنیا چقدر است؟

طبق گفته یونسکو میزان افراد باسواد در کشور کنیا هفتاد و هشت درصد است که بیشتر آن را مردان تشکیل می دهند.

4.     ارزان ترین دانشگاه های کنیا کدامند؟

ارزان ترین دانشگاه های خصوصی کنیا عبارتند از: دانشگاه مازنو، دانشگاه کنیا، دانشگاه علوم و فناوری مولیرو، دانشگاه پل، دانشگاه پوانی، دانشگاه بین المللی آفریقا، دانشگاه ناصره و دانشگاه استراثمر

5.     بهترین رشته های برای تحصیل در کنیا کدامند؟

تحصیل در رشته های ریاضیات، علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک، بازاریابی، مطالعات تجاری، قانون، حسابداری، معماری و داروسازی در این کشور توصیه می شوند.

6.     سخت ترین رشته ها برای تحصیل در کنیا چیست؟

سخت ترین دوره های تحصیل در کنیا رشته های پزشکی، ریاضی و علوم کامپیوتر، دندانپزشکی، مکاترونیک و … است.

7.     گرانترین دانشگاه های کنیا کدامند؟

گرانترین دانشگاه ها در کنیا عبارتند از: استراثمر، نایروبی، دیستار، باراتون، کبرک، کاتولیک و … .

8.     کدام رشته ها پس از تحصیل در کنیا آینده بهتری دارند؟

رشته های تحصیلی زیر آینده بهتری دارند: تجارت بین المللی یا مدارک مالی، بیوانفورماتیک یا مهندسی زیست پزشکی، مهندسی ها، فناوری اطلاعات سلامت یا مدیریت بهداشت، علوم کامپیوتر و … .

9.     بزرگترین و برترین دانشگاه کنیا برای تحصیل کدام است؟

بهترین و بزرگترین دانشگاه کنیا که رنکینگ بالای جهانی دارد دانشگاه نایروبی می باشد.

10.  ایا دانشگاه های کنیا مورد تایید ایران هستند؟

خیر مدارک دانشگاهی در کنیا مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران نیستند.

11.  هزینه تحصیل در دانشگاه های کنیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های کنیا برای دانشجویان کنیایی حدود ده هزار دلار در سال و برای دانشجویان بین المللی بیست و شش هزار دلار است. دانشگاه های خصوصی سی و پنج هزار دلار در سال هزینه دارند.


امیدواریم که شما تا به اینجای مقاله پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کرده باشید در غیر اینصورت اگر هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص دریافت و صدور ویزای کشور کنیا داشتید میتوانید با کارشناسان خبره مهرآبادگشت در میان بگذارید و شما به طور کامل راهنمایی شوید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر