1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. جاذبه‌های گردشگری مومباسا در کنیا

جاذبه‌های گردشگری مومباسا در کنیا

جاذبه‌های گردشگری مومباسا در کنیا

جاذبه‌های گردشگری مومباسا در کنیا

نایروبی بزرگترین شهر و پایتخت کنیاست که مومباسا بعد از نایروبی شهر بزرگ کنیا محسوب می‌شود که در این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی است.می‌توان گفت مومباسا قطب گردشگری کنیا است که دارای سواحل بزرگ با درخت‌های نخل و صخره‌های مرجانی!به نوعی مومباسا بزرگ‌ترین شهر بندری آفریقا محسوب می‌شود که فرهنگ‌های مختلفی را در خود جای داده است.ما در این مقاله می‌خواهیم درباره جاذبه‌های گردشگری مومباسا با شما صحبت کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قلعه‌ی مسیح مومباسا

این قلعه توسط پرتغالی‌ها در سال‌های ۱۵۹۳ تا ۱۵۹۶ ساخته شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و از معروف‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری مومباسا است. معمار ایتالیایی به نام کایراتی این قلعه را طراحی کرده است که یکی از بهترین نمونه های معماری‌ قرن شانزدهم است. این قلعه مانند یک مرد است و به دلایل مذهبی نام آنرا انتخاب کرده‌اند. با وجود تخریب بیش از نیمی از این قعله،ولی موزه‌ای در آن وجود دارد که در آن سرامیک‌های دست ساز و ظروف سفالی قدیمی که نمایانگر فرهنگ‌های مختلف هستند نگهداری می‌شود.

این قلعه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر باز می‌باشد.

آدرس قلعه‌ی مسیح مومباسا: منطقه Ndia Kuu در مومباسا

پارک هالر مومباسا

توریستانی که عاشق حیوانات هستند حتما از این پارک دیدن نمایند.این پارک در سال ۱۹۷۱ ساخته شد که فردی به نام دکتر هالر خاک این پارک را با مواد معدنی غنی کرد که باعث شد این پارک بسیار پیشرفت کند و تبدیل به یک حیات وحش فوق العاده شد. در این پارک حیوانات کمیابی مانند زرافه ها، بوفالو، گورخر، لاک پشت‌های غول پیکر، کروکودیل ها و کرگدن یافت می‌شود.همچنین در این پارک بیش از ۱۶۰ نوع از پرندگان مهاجر و درختان نخل زیادی وجود دارد.یکی از هیجان‌انگیزترین کارها و تفریحات در پارک هالر غذا دادن به زرافه‌هاست.

آدرس پارک هالر مومباسا: جاده ی اصلی مومباسا

پارک ملی دریایی مومباسا

یکی از شلوغ ترین جاذبه‌های مومباسا پارک ملی دریایی مومباسا است که در این پارک گیاهان دریایی مانند مانگروها، سواحل شنی و صخره‌های مرجانی نگهداری می‌شود. یکی از مهیج‌ترین تفریحات این پارک ، غواصی و اسنورکلینگ است که این جاذبه‌ی گردشگری مومباسا بسیار پرطرفدار است.

شهر قدیمی مومباسا

شهر قدیمی مومباسا در جنوب شرقی مومباسا قرار دارد.اغلب ساکنین این منطقه عرب، آسیایی و اروپایی هستند و معماری ان هم انعکاس کننده فرهنگ آنهاست. با رفتن به این منطقه خانه‌هایی با درهای کنده کاری شده، تراس‌هایی که با گلدان تزیین شده اند! و خیابان‌ها و کوچه‌های باریک روبرو می‌شوید. قلعه‌ی مسیح مومباسا،به بندر این شهر قدیمی چشم انداز دارد. در شهر قدیمی مومباسا می‌توانید سوغاتی‌های خاص کنیا مانند لوازم آنتیک، انواع روغن، ادویه‌ها و سوغاتی‌های دیگر را خریداری کنید.

عاج‌های مومباسا

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری مومباسا،عاج‌های مومباسا هستند که به یاد بازدید ملکه الیزابت در سال ۱۹۵۲ از مومباسا ساخته شده‌اند. این عاج‌ها مانند عاج واقعی فیل هستند اما در واقعیت از جنس آلومینیوم هستند و در ورودی شهر قرار دارند جایی که بیشتر بانک‌ها و فروشگاه‌ها در آن جا قرار دارد. این عاج‌ها به فرم M گذاشته شده‌اند تا نمادی از حرف اول مومباسا باشند.

در این مقاله ما سعی کردیم شما را با جاذبه‌های گردشگری مومباسا آشنا کینم همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره تور کنیا،ویزای کنیا و جاذبه‌های گردشگری کنیا سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان مجرب مهرآباد گشت تماس بگیرید تا سفری هیجان انگیز را تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر