عجایب دریاچه ناکورو در کنیا

عجایب دریاچه ناکورو در کنیا

کنیا کشوری است که پر از شگفتی هاست زیرا در هر قسمت آن چیزهایی هست که شما را شگفت زده و متحیر می‌کند. دریاچه‌ی ناکورو کنیا یکی از عجیب‌ترین و مهم‌ترین جاذبه گردشگری کنیاست. این دریاچه از بزرگترین دریاچه‌ها وحیات وحش های جهان است که در آن بزرگترین و نایاب‌ترین حیوانات هستند.تا انتهای این مقاله که سفرنامه زوجی است که به این دریاچه سفر کردند با ما همراه باشید تا عجایب دریاچه ناکورو در کنیا را بدانید.

بعد از رانندگی طولانی از پارک ملی آمبوسلی به طرف دریاچه ناکورو احساس خستگی کردیم. زمانیکه خورشید غروب کرد به این دریاچه رسیدیم و بنابراین خیلی حس و حال دیدن حیات وحش را نداشتیم و از تور لیدر خود خواستیم تا به هتل برگردیم. او که کمی از ما ناامید شده بود و احساس کرده بود که ما ذوق و شوق دیدن حیات وحش را نداریم، قبول کرد!به هتل برگشتیم و برای سافاری روز بعد آماده شدیم.

فردای آن روز  به طرف دریاچه ناکورو حرکت کردیم تا از نزدیک کرگدن‌ها و فلامینگوهای این دریاچه را ببینیم. دریاچه ی ناکورو یکی از بهترین جاذبه‌های است که به راحتی می‌توانید از دیدن کرگدن ها در سرتاسر قاره آفریقا لذت ببرید و به همین خاطر ما برای دیدن آنها خیلی مصمم بودیم.

چند دقیقه‌ی بعد از فاصله ی دور کرگدن‌ها به راحتی دیده می‌شدند. در چمن‌های سرسبز، نوع نایاب از کرگدن یعنی کرگدن سیاه ایستاده بود. تور لیدرمان به ما گفت که کرگدن سیاه نسبت به کرگدن سفید، بیشتر در خطر منقرض شدن است و به همین خاطر ما آن لحظه احساس خیلی خوب و خاصی داشتیم که توانسته‌ایم آن را در محل زندگی اصلی خود ببینیم.

چند دقیقه دیگر گروه دیگری از کرگدن‌های سفید را دیدیم که یک بچه کرگدن هم همراه آنها بود. مدت زیادی را به تماشای آب خوردن آنها از چاله‌ی آب روی زمین خیره شدیم و راهنمایمان به ما توضیح داد که این کرگدن‌ها، بومی دریاچه ی ناکورو نیستند.

کرگدن‌ها به سختی تولید مثل می‌کنند و اگر احساس کنند شرایط محیط زیست اطرافشان برای بچه‌ی آنها امن نیست تولید مثل نمی‌کنند.خیلی عجیب است مگر نه؟!

فلامینگوهای دریاچه ی ناکورو

بعد از آنکه کرگدن‌ها را دیدیم به سمت دریا رفتیم تا فلامینگوهای خاص این دریاچه را ببینیم.به خاطر تمام نشدن فصل باران و بارش تعداد زیادی از فلامینگوها که تعدادشان به میلیون هم می‌رسید در دریاچه ایستاده بودند و تشکیل صف‌های صورتی داده بودند.

این فلامینگوها برای آنکه بتوانند از جلبک‌های آب استفاده کنند روی تکه‌ای از شن می‌ایستند به همین خاطر یک خط راست را تشکیل می‌دهند.

دریاچه ی ناکورو در کنیا درون یک دره قرار دارد و به همین خاطر وقتی از آن دیدن کنید این شانس را دارید تا از همه‌ی حیات وحش آفریقا دیدن کنید.در آنجا زرافه، بوفالو و ده‌ها پرنده کمیاب را از نزدیک دیدیم و واقعا جایی است که یکبار دیدن آن به همه توصیه می‌شود.

ما در این سفرنامه درباره عجایب دریاچه ناکورو در کنیا صحبت کردیم.امیدواریم به کارتان بیاید و در تور کنیا خود این اطلاعات به دردتان بخورد!


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر