جاذبه های گردشگری بانکوک

جاذبه های گردشگری بانکوک

کلان­شهر بانکوک یکی از شهرهای پرهیجان، پرجاذبه و پایتخت کشور تایلند است به گونه­ای که شما هر چیزی که در سفرتان به تایلند نیاز دارید در شهر بانکوک پیدا می­کنید.

 در این شهر جاذبه های تاریخی و مدرنی وجود دارد که  در کنار هم سبب شده اند تا جذابیت خاصی پیدا کند. که ما در این مقاله قصد داریم جاهای دیدنی و گردشگری بانکوک را معرفی کنیم تا وقتی شما به این شهر پر جاذبه سفر کردید بدانید باید از کدام مناطق دیدن کنید، پس در ادامه همراه ما باشید.

معابد بانکوک

اول از همه پیشنهاد می­کنیم به مهم­ترین معابد بانکوک سری بزنید و لذت ببرید.

در بانکوک بیش از ۲۶ هزار معبد وجود دارد که از جمله مهم­ترین آن­ها سه معبد بودای طلایی، بودای خوابیده و بودای مرمرین است.

معبد بودای زمردین بانکوک

بودای زمردین مقدس­ترین مجسمه بودا در کشور تایلند است. این معبد در محوطه کاخ پادشاهی در شهر بانکوک واقع شده است. این بودای نشسته، از یشم سبز ساخته شده و با لباسی زرین پوشیده شده است و ۴۵ سانت ارتفاع دارد.

معبد بودای خوابیده بانکوک

این بودا در دوران رامای سوم ساخته شده است و از این معبد به عنوان نخستین مکان ماساژ سنتی تایلند یاد می­شود. بودای خوابیده ۴۶ متر طول و ۱۵ مترارتفاع دارد، با طلا پوشیده شده و در چشم­های آن مروارید به کاررفته است.

معبد بودای مرمرین بانکوک

یکی از زیباترین معابد بانکوک معبد بودای مرمرین است که حدود یک قرن پیش در دوران رامای پنجم، با استفاده از مرمرهای عظیم و سفید ایتالیایی ساخته شده است. این معبد به نوعی نمادی از تایلند به شمار می­رود و ساخت آن نقطه عطف ورود معماری­های غربی به این کشور بوده است.


وات آرون

وات آرون به معنی «معبد سپیده دم» یکی از معابد بودایی واقع در کرانه غربی رود چائو فرایا است. این معبد به عنوان یکی از زیباترین معابد جهان و از جاهای دیدنی بانکوک شناخته می‌شود که از طراحی زیبا‌ و منحصربه‌فرد، منظره رودخانه و دورنمای جذابی برخوردار است. وات آرون مکانی عالی برای شروع بازدیدتان در بانکوک است. وات آرون درست بر روی رود وافو بنا شده، بنابراین شما می‌توانید معبد و رودخانه را یک­جا ببینید.

گراند پلاس و معبد زیبای وات پراکائو

بیشتر مردم شهر بانکوک را با گراند پالاس و وات پراکائو می­شناسند که در شرق رودخانه و نزدیک لنگرگاه قرار گرفته­اند. اگر راجب به منحصربه­فردترین و عجیب­ترین معبد آسیا بپرسید، بی­شک زیبایی و بنای طلایی معبد پراکائو ذهن همگان را به خود جلب خواهد کرد. وات پراکائو که به معنای «معبد بودای زمردین» است از دیدنی های ویژه تایلند بوده است و به گردشگران تور بانکوک تایلند این امکان را می­دهد تا در یک روز تاریخ کهن و سنت این کشور را لمس کنند. بهتر است بدانیدکه، برای ورود و بازدید از این اماکن می­بایست دقت بیشتری به نوع پوشش خود کنید، لباس بلند و پوشیده برای زنان و شلوار بلند برای مردان توصیه می­شود. همچنین اگر در روز­های چهار­شنبه رنگ سبز و در روز جمعه رنگ آبی به تن کنید بسیار شایسته­تر و پسندیده­تر است. همچنین در نزدیکی آن­جا شما به راحتی می­توانید لباس مناسب برای بازدید اجاره کنید.

عمارت ویمانمک

این عمارت یکی از بزرگترین بناهای ساخته شده از چوب ساج در جهان محسوب می­شود. این بنا در واقع محل زندگی سلطنتی بوده که تنها چند سال از آن استفاده شده و پس از آن برای دهه­های زیادی خالی از سکنه بوده است.

توجه داشته باشید که شما نمی­توانید دوربین عکاسی را به داخل موزه ببرید.

همچنین برای بازدید از داخل این عمارت هم لازم است که از لباس­های ساده و پوشیده استفاده نمایید.


صعود از برج ساترون

قبل از این که در شهر بانکوک بحران مالی پیش بیاید، آسمان خراش بزرگی با ۴۹ طبقه در قلب شهر بانکوک ساخته شد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده تکمیل این پروزه به تعویق افتاد. این برج در حال حاضر به مکان متروکه­ای تبدیل شده است که تنها یک کاربرد دارد و آن این است که افراد از آن بالا می­روند و با پرداخت مبلغی می­توانند از این برج آویزان شوند و چشم انداز زیبایی از شهر را مشاهده کنند.


باغ رز بانکوک

باغ رز بانکوک یکی از مشهورترین و دیدنی­ترین مکان­های گردشگری بانکوک است که برای رسیدن به آن باید 30 کیلومتر از شهر دور شوید، این باغ رز زیبا درکنار دریاچه زیبایی واقع شده که نمایش­های فرهنگی تایلند شامل بوکس و رقص سنتی تایلندی،‌ مراسم عروسی، شمشیربازی و همچنین نمایش فیل­ها از جذابیت­های این باغ است، این باغ رز در حدود 750 کیلومترمربع مساحت دارد و در آن می­توان صنایع دستی و سنتی تایلند را خرید و به عنوان سوغاتی به خانه آورد.


بازار سیار (شناور) ، خرید با سفر روی آب

برای تجربه یک بازار شگفت‌انگیز می‌توانید یک تور به Damnoen Saduak ترتیب بدهید؛ بازاری سیار و شناور روی آب که در منطقهRatchaburi  و حدود ۱٫۵ ساعتی بانکوک قرار دارد. شهرت بازار شناور بانکوک تا حدی است که لقب ونیز شرق را برای این شهر به ارمغان آورده است.

تور روزانه تفریحی بازار شناور در بانکوک حدود ۶ ساعت طول می‌کشد و شما را درست از دم در هتل بر‌می‌دارند و با قیمت حداقلی و امکانات خنک‌کننده هوا،شما را به بازار شناور می‌رسانند.

دریم ورلد

دریم ورلد یکی از شهربازی های بانکوک و تایلند است که مکان بسیار مناسبی برای خانواده ها و افرادی است که به هیجان علاقه دارند، در این­جا انواع بازی و سرگرمی وجود دارد و می­تواند یک روز شاد را به خصوص برای کودکان ایجاد کند، از جمله تفریحات این شهربازی که از مشهورترین جاذبه­های گردشگری بانکوک است: پیست اتومبیل رانی، شهر برفی، گردباد، فرش پرنده و تنگه باریک می­باشد.

مزرعه تمساح­ها

مزرعه تمساح­ها در فاصله 25 کیلومتری از جنوب بانکوک قرار دارد و این مزرعه در حقیقت بزرگ­ترین مرکز پرورش و نگه­داری کروکدیل­ها در جهان است. در این مرکز بالغ بر 30 هزار کروکدیل در انواع مختلف زندگی می­کنند و از آب­های شور آمریکای جنوبی و رود نیل به این­جا آورده شده­اند، در این مزرعه علاوه بر تمساح­ها حیوانات دیگری نیز زندگی می­کنند که هر روز می­توانید به تماشای آنان بنشینید، بهترین و پرطرفدارترین آن­ها فیل سواری است، این مکان برای حفظ تمساح­ها از خطر انقراض ساخته شده ولی جالب است بدانید که در همین مکان می­توان محصولاتی که از چرم و پوست تمساح ساخته شده را خریداری کرد !

کاخ پادشاهی

یکی از مکانهایی که هر گردشگری در تایلند از آن بازدید می­کند، کاخ پادشاهی است. این کاخ در واقع مجموعه­ای از ساختمان­های مختلف است که از اواخر قرن ۱۸ تا نیمه های قرن ۲۰ محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده است. ساخت این کاخ با چوب در سال ۱۷۸۲ آغاز شد و در دوران تاج­گذاری رامای اول به پایان رسید.

 نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده، ابتدا مساحت آن حدود ۵۱۰ کیلومترمربع بوده و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی ۶۰۰ کیلومترمربع رسیده است. پادشاهان بعداز رامای اول بخش­هایی ازاین کاخ را نوسازی کردند و یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب کرده­اند. این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول ۱۹۰۰ متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است.

شهر سوخته آیوتایا

یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور شهر تاریخی آیوتایا است که به مدت ۴۱۷ سال پایتخت تایلند به شمار می­رفته و در زمان خود از بزرگترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده است. پادشاهی آیوتایا که در سال ۱۳۵۰ ایجاد شده بود و در واقع دومین پایتخت سیام پس از سوخوتای Sukhotai به شمار می­رفت، در قرن ۱۶ به اوج قدرت، ثروت و فرهنگ رسید و قلمرو آن فراتر از لائوس، کامبوج و برمه کنونی گسترش یافته و حتی با فرانسه زمان لویی چهاردهم رابطه داشت.

آیوتایا در ۸۹ کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. این شهر که کثیری از مردم در قرن ۱۷ آن را از زیباترین شهرهای جهان می­دانستند، از سال ۱۹۹۱ در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است. آیوتایا تا سال ۱۷۶۷ محل حکومت ۳۳ تن از پادشاهان تایلند از خاندان­های مختلف بود تا اینکه در نیمه­های قرن ۱۸برمه­ای­ها آن را فتح و تخریب کردند. از این شهر که زمانی بیش از ۴۰۰ معبد را در خود جای داده بود، امروزه تنها مجموعه­ای از معابد و ردیف­هایی از بوداهای نیمه ویران و قدیمی بر جای مانده است.

مرکز خرید سیام پاراگون

یکی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک که پیشنهاد می­کنیم حتما به سمت آن بروید، مرکز خرید لوکس و مدرن سیام پاراگون است. این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید بانکوک است. این مرکز خرید علاوه بر این­که برای برندبازها بهشت محسوب می­شود، محل قرارگیری بزرگترین آکواریوم جنوب شرقی آسیا بوده و سینمای چند منظور­ه­ای بسیار بزرگ و رستوران متنوعی را در خود جای داده است.

تقریبا بیش از ۲۵۰ مغازه در این مرکز خرید وجود دارد که محل رفت و آمد افراد پولدار و مشهور تایلندی و همچنین توریست­های خارجی می­باشد.

اگر از طرفداران ماشین­های لامبورگینی و فراری هستید باید بگوییم که این دو کمپانی در این مرکز خرید دارای نمایشگاه هستند.


سواری در قطار هوایی

فقط یک راه برای سفر کردن میان نقاط مختلف بانکوک با سرعت‌های مختلف و درعین‌حال خنک ماندن وجود دارد و آن استفاده از قطارهای هوایی بانکوک است. قطار هوایی بانکوک با واگن‌هایی که از سیستم تهویه‌ی هوای مطبوع برخوردار است، بهترین وسیله‌ برای جابه‌جایی میان نقاط مختلف شهر به‌شمار می‌رود.

 در بیشتر مسیر در بالای ترافیک شهر قرار می‌گیرید و می‌توانید نمایی از شهر را مشاهده کنید و همچنین قطار مستقیم‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را طی می‌کند. تقریبا برای هر بخشی از بانکوک، ایستگاه قطاری وجود دارد و به‌این‌ترتیب، سفر برای شما بسیار ساده و راحت خواهد بود.

ماساژ تایلندی

به‌احتمال زیاد تابه‌حال درمورد ماساژ تایلندی شنیده‌اید و شاید حتی به یکی از سالن‌های ماساژ تایلندی در محل زندگی‌تان رفته باشید. ولی بدون شک کیفیت این ماساژها هرگز به‌خوبی ماساژ سنتی تایلندی ارائه‌شده در تایلند نیست.

 تجربه‌ی ماساژ تایلندی به شما جان تازه‌ای می‌دهد و باعث تقویت ، افزایش گردش خون و همچنین ایجاد تعادل در شما می‌شود. البته سالن‌های ماساژ فراوانی وجود دارد، ولی بهتر است که برای یافتن سالن ماساژ مناسبی که در نزدیکی هتل محل اقامت‌تان قرار دارد، کمی تحقیق کنید.


غذاخوردن در محله‌ی چینی‌ها

در هر شهر بزرگی محله‌ای به‌نام محله‌ی چینی‌ها وجود دارد و بانکوک هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی ازمیان دروازه‌های تشریفاتی چینی عبور می‌کنید و در محله‌ی چینی‌ها قدم می‌زنید، متوجه می‌شوید که به محله‌ی چینی‌ها رسیده‌اید. محله‌ی چینی‌ها پراز دکه‌ و رستوران‌ خیابانی است و انتخاب‌های بی‌شماری برای غذاخوردن دارید. در هیچ جای دیگری در بانکوک نمی‌توانید انواع بسیار گوناگونی از غذاهای چینی را آن هم با چنین قیمت‌های مناسبی پیدا کنید. اگر به‌دنبال خرید طلا و جواهرات هستید نیز باید بدانید که اینجا بهترین مکان برای خرید طلا و جواهرات در بانکوک است.

شما نیز می­توانید جهت مشاوره خرید اقساطی تور بانکوک با کارشناسان آژانس مسافرتی مهرآبادگشت تماس حاصل نمایید.02188833123

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر