تور بانکوک پایتخت تایلند

تور بانکوک پایتخت تایلند

بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند است.بانکوک دارای بیشترین تعداد توریست در مقایسه با شهرهای جهان است. بانکوک پایتخت این کشور و شهری بسیار زیبا و پر از هیاهو می باشد که جزو شهرهای بزرگ جهان هم به شمار می رود ، بسیاری از فیلم های سینمای هالیوود در این شهر ساخته می شود و یا حداقل قسمت هایی از فیلم در این جا فیلمبرداری می شود ، این شهر پر گردشگر و شلوغ طرفدار زیاد دارد و به دلیل ارزان بودن اجناس در بازارهای آن بسیار توریست جذب می کند و نیز در این مقاله می خواهیم پرده از حقایقی درباره بانکوک پایتخت تایلند برداریم که شاید برای شما هم جالب باشد.

مساحت و جمعیت بانکوک

بر اساس تحقیقات شهر بانکوک تایلند دارای مساحتی 1.568.7 کیلومتر مربعی است که در دلتای رودخانه چائو فرایا در مرکز تایلند قرار گرفته است. این شهر تا سال 2020 حدودا ده و نیم میلیون بالغ بر 15 درصد جمعیت کشور تایلند را در خود جای داده است.

آب و هوای بانکوک

شهر بانکوک نیز مانند سایر شهر های تایلند دارای آب و هوای ساوانای گرمسیری است که این آب و هوا تحت تاثیر سیستم موسمی جنوب آسیایی است. این منطقه سه فصل تابستان، بهار و پاییز را تجربه می کند. عموم روز ها در این شهر گرم است و هم زمان با شروع ماه مه در این منطقه بارندگی آغاز می شود. سپتامبر مرطوب ترین ماه در این شهر است. ماه فوریه در این شهر چندان سرد نیست و میانگین دما در این شهر در طول یک سال بین 9 درجه سانتی گراد تا 40 درجه متغیر است.

جاهای دیدنی تور بانکوک

بانکوک یکی از پر هیجان ترین و محبوب ترین شهرهای کشور تایلند می باشد. در این شهر جاذبه های تاریخی و مدرن، در کنار هم مجموعه جذابی را برای توریست ها فراهم کرده است. 

Admire the Beauty of the Grand Palace

اگر فقط می خواهید فقط یکی از جاذبه مهم گردشگری تاریخی در بانکوک بازدید کنید، Admire the Beauty of the Grand Palace را به شما پیشنهاد می کنیم. بنای تاریخی این منطقه از جنس سنگ یشم است و در سال 1782 ساخته شده و برای چند نسل محل اسکان پادشاه های تایلند بوده است. در هنگام بازدید از این بنای تاریخی بهتر است لباسی پوشیده و مناسب بپوشید.

وات فو

وات فو که توسط پادشاه راما اول ساخته شده و قدیمی ترین معبد در بانکوک تایلند است. این بنای تاریخی که در گذشته به عنوان محل درمانی استفاده می شد، هم اکنون محلی برای ماساژ تایلندی است. این معبد یکی از گران بهاترین نقاط شهر بانکوک است در بخش های مختلفی از این معبد مجسمه هایی می بینید که به دلیل احترام به آن ها می توانید حکاکی و منبت کاری را در قیمت های مختلف بدن مجسمه ها مشاهده کنید.

Giant Swing

چرخش غول پیکر یا Giant Swing یکی از چشم نوازترین مناظر بانکوک تایلند است که در دهه 1700 به عنوان بخشی از مراسم سنتی برهمن (هندو) ساخته شد. این مرکز قبلاً محلی برای مراسمی مذهبی بود که هر ساله در ماه دسامبر پس از برداشت برنج برگزار می شد.در این مراسم تیم های سه نفره به نوبت تعادل خود را روی یک تخته باریک و خطرناک حفظ می کردند و 25 متر یا بیشتر از سطح زمین حرکت می کردندو کیسه های نقره را به سمت پادشاه می بردند.این عمل توسط پادشاه راما به علت وقوع حوادث خطرناک درسال 1932برای همیشه ممنوع شد.

بازار چاتوچاک

این بازار به عنوان یکی از بازار های بزرگ جهان شناخته می شود که محل مناسبی برای خرید جواهرات، لوازم خانگی، مجسمه هالی مذهبی و غیره است. در این بازار بیش از 15000 غرفه قرار دارد که می توان در هر کدام ساعت ها غرق شد و در مورد فرهنگ بانکوک موضوعات ارزشمندی کسب کرد.
از دیگر جاذبه های دیدنی بانوک تایلند می توان به خانه جیم تامپسون، سینماهای شهر، طبیعت بانکوک، موزه های مختلف شهر، مراکز خرید مختلف و غیره اشاره کرد.

واقعیت های عجیب در مورد بانکوک که تا به حال نشنیده اید

طولانی‌ ترین اسم جهان متعلق به شهر بانکوک در تایلند است ، درست است که جهانیان این شهر را با نام بانکوک می شناسند ولیدر تایلند به " کرونگ تِپ " معروف است و مردم تایلند به این نام می شناسند و جالب است بدانید که مختصری از اسم 169 حرفی " کرونگتپماهاناکن آمون راتاناکوسین ماهینتارا یوتایاهاماهادیلوک پاپ ناپهارات راپاتانی بوریروم اودوم راچانیوت ماهاساتان آمون پیمان آواتان ساتیت ساکاتاتتیا ویسواکارمن راسیت " است و معنی این کلمه " شهر فرشتگان ، شهر کاخ‌های سلطنتی ، باشکوه 9 جواهر ، مسند پادشاه ، بزرگ جاودانه ، ساخته شده توسط ویسواکارمن به دستور ایندرا " می باشد .

جهت رزرو تور بانکوک به صورت نقد و اقساط با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید. 02188833123





مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر