سفارت چین

سفارت چین

چین سرزمین اسرار و شگفتی ها و سومین کشور بزرگ جهان است که تلفیقی از مدرنیزه بودن و سنتی بودن و همچنین جاذبه‌های طبیعی  و دیدنی‌های تاریخی بسیار زیاد آن یکی از دلایل جذب توریست به این کشور است. ،اما پیش نیاز سفر به چین داشتن ویزای چین از سفارت این کشور است. با مهرآبادگشت همراه شوید تا مراحل اخذ ویزا در سفارت چین را ببینیم.

اطلاعات کلی سفارت چین

آدرس سفارت چین: تهران، خیابان شهید موید دانش (اقدسیه)، مقابل آتش نشانی

تلفن تماس سفارت چین: ۲۲۲۹۱۲۴۰- ۲۲۲۹۱۲۴۱

ساعت کاری سفارت چین: روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۸:۴۵ صبح الی ۱۲:۱۵ ظهر و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰.

انواع ویزای چین

ویزای چین انواع مختلفی دارد که در اینجا به انها اشاره می‌کنیم:

ویزای تجاری چین: نماد ویزای تجاری چینM است که با دریافت این نوع ویزای چین،افراد می‌توانند ۳ ماه برای تجارت در چین بمانند.

ویزای تجاری F نوع دیگری از ویزاهای تجاری است که البته باید با یکی از اهداف بازدید، سخنرانی، تجارت، تحقیق، مبادلات در امور علمی یا فناوری و یا فرهنگ، یا مطالعه پیشرفته یا به قصد کارآموزی باشد. مدت زمان اعتبار این ویزا حداکثر ۶ ماه است.

ویزای دانشجویی (X) برای مطالعه و یا کارآموزی صادر می شود و مدت زمان اعتبار آن بیشتر از ۶ ماه هم می‌تواند باشد.

ویزای کار که همان ویزای نوع Z است برای برنامه‌های تجاری و کاری است.

ویزای اقامت دائم که ویزای نوع D است.

ویزای توریستی که برای سفر به چین با هدف گردشگری و توریستی، ملاقات با خانواده و یا امور شخصی است.

مدت زمان اعتبار ویزای چین 

اعتبار ویزای چین در واقع از لحظه‌ی صدور تا ۲۴ ساعت قبل از پایان اعتبار آن می‌باشد و در کل اعتبار ویزا به این معنا است که ویزا تا چه مدتی اعتبار دارد؟ بنابراین به محض پایان اعتبار ویزای‌تان ،وظیفه دارید که از کشور چین بیاید بیرون، در غیر این صورت به شما جریمه و یا خسارت‌های دیگری تعلق می‌گیرد و دلیل آن هم نقض قانون کشور چین است.

اگر زمانی به چین سفر کردید و تمایل داشتید مدت بیشتری در چین بمانید ، باید قبل از اتمام اعتبار ویزایتان، نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای چین

  • اصل پاسپورت با اعتبار ۶ ماه

نکته‌ی مهم این است که پاسپورت شما باید حتما ۳ صفحه‌ی خالی داشته باشد.

  • فرم درخواست ویزا و تکمیل آن
  • ۲ قطعه عکس رنگی که هم اخیرا گرفته باشید و هم اینکه عکس از روبرو، تمام رخ باشد.

نکات لازم جهت دریافت ویزا از سفارت چین

  • درخواست ویزای توریستی چین بسیار آسان است و برای دریافت آن نیازی به مصاحبه نیست و این به آن معناست که شما می‌توانید شخص دیگری را برای دریافت آن بفرستید.
  • با وجود اینکه نیازی به رفتن خود شخص به سفارت نیست، با این حال ممکن است شخص برای امضا و… خواسته شود. در این شرایط شخص باید به سفارت چین مراجعه نماید.
  • برای تحویل مدارک ویزا، حتما باید خود و یا شخص دیگری حضوری این کار را انجام دهد و امکان ارسال آنها با پست نمی‌باشد.
  • هر مبلغی که شما به حساب سفارت چین واریز کنید، غیر قابل بازگشت است.
  • افراد نمی‌توانند هر گونه اشیا تیز، کیف دستی و حتی موبایل را به داخل سفارت چین ببرند.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره سفارت چین با شما صحبت کردیم و نکات لازم و ضروری آن را به شما گوشزد کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی ما اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا سفری خاطره‌انگیز و خوبی را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر