معبد بهشت چین

معبد بهشت چین

معبد بهشت چین از جمله جاذبه های گردشگری چین است که از مهمترین عبادتگاه های امپراتوری پکن بود. جایی بود که امپراتوران سلسله های مینگ و چینگ (از سال 1420 تا 1900) خدای آسمان را می پرستیدند و دعا می کردند. این معبد مخصوص مراسم قربانی کردن بوده که از این معبد به عنوان "یک شاهکار معماری و طراحی زیبا" یاد شده است.

تاریخچه معبد بهشت چین

از سال 1406 تا 1420 ، در زمان تأسیس مجدد پکن به عنوان پایتخت چین توسط امپراتور یونگل ،زمانیکه شهر ممنوعه ساخته شد همزمان با آن دستور ساخت معبد بهشت هم داده شد.

در سال 1530 ، طاق سلطنتی و محراب تپه توسط امپراتور جیاجینگ اضافه شد.

در سال 1889 ، سالن اصلی بر اثر صاعقه تخریب شد ، اما در دهه آینده بازسازی شد.

در سال 1900 ، مجموعه معبد به عنوان یک پست فرماندهی موقت توسط متحدان خارجی برای شکست شورش بوکسور مورد استفاده قرار گرفت. ساختمانها تخریب شدند و معبد مورد بی توجهی قرار گرفت.

در سال 1918 ،معبد به پارک تبدیل شد و برای عموم مردم باز شد.

در سال 1998 معبد بهشت در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

جاذبه های گردشگری درون معبد بهشت چین

مساحت کل پارک معبد بهشت حدود 270 هکتار است ، اما ساختمانهای اصلی در یک خط جنوب به شمال به طول 750 متر در وسط پارک قرار دارند.

در جنوب پارک ، طاق سلطنتی بهشت و محراب تپه ای دایره ای شکل قرار دارد. این مناطق توسط یک پیاده رو به طول 360 متر و عرض 4 متر به نام Danbi Qiao به هم متصل می شوند.

  1.  تالار دعا برای بهتر شدن محصولات زراعی

 تالار دعا ساختمان اصلی مجموعه معبد بهشت چین است. جایی که امپراتوران سلسله های مینگ و چینگ سالانه برای برداشت خوب محصولات زراعی دعا می کردند. این یک سالن بزرگ ، مدور و چوبی سه طبقه است که توسط 28 ستون بزرگ نگه داشته می شود.

  1.  جایگاه شاهنشاهی بهشت

محلی بود که به مسکن ‘لوح های خدا’ ، لوح های سنگی استفاده شده در مراسم دعای برداشت محصول اختصاص یافته بود.

  1.  محراب مدور

محراب مدور با منظره ای روبه‌دریا در قسمت جنوبی معبد بهشت به دستور امپراتور جیاجینگ ( Jiajing) از سلسله مینگ به معبد بهشت اضافه شده است که آن محرابی سه لایه است که از سنگ مرمر ساخته شده است. این همان جایی است که مراسم انقلاب زمستانی برگزار می شد. مرکز محراب یک تخته سنگ گرد است به نام سنگ قلب بهشت ، جایی که امپراتوران برای آب و هوا دعا می کردند.

4.محل روشن کردن فانوس‌ها

در جنوب غربی محوطه معبد فانوسی به ارتفاع 29 متر قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی زمان شروع و پایان مراسم عبادت بوده است. درگذشته سه فانوس در این مکان قرار داشت که متأسفانه در طول زمان از بین رفتند.

  1.  پل دنبی در معبد بهشت

این پل بخش شمالی و جنوبی معبد بهشت را به هم وصل می‌کند. عرض انتهای جنوبی پل، کمتر از انتهای شمالی آن می‌باشد. امپراتوران اعتقاد داشتند که این پل آن‌ها را بهشت می‌برد، ازاین‌رو به آن نام راه مقدس را اختصاص داده‌اند. راه مقدس دارای سه مسیر بود که مسیر میانی و مرکزی، مسیر عبور امپراتور، طرف دیگر برای عبور شاهزادگان و دیگری برای عبور مقامات عالی بوده است.

معماری عظیم و عرفانی معبد بهشت چین

تمام ساختار معبد بهشت از چوب است معبد بهشت شاهکار معماری باستانی چینی است. این شهر به دلیل طرح نمادین دقیق ، ساختار عجیب و غریب و دکوراسیون باشکوه شهرت دارد.

طراحی مجموعه معبد بهشت ​​، مطابق با هدف مقدس آن ، منعکس کننده قوانین عرفانی کیهانی است و هسته اصلی کیهان شناسی چین در آن زمان بود.

واقعیت جالب دیگر این است که تالار دعا یکی از بزرگترین سازه های چوبی قرون وسطایی است: 38 متر (125 فوت) قد و 36 متر (118 فوت) عرض ، کاملاً بدون میخ ساخته شده است.

مراسم انقلاب زمستانی معبد بهشت چین

در گذشته امپراتورهای چین را فرزندان بهشت می نامیدند که به عنوان نمایندگان آسمان بر روی زمین هستند.

سه روز قبل از مراسم انقلاب زمستانی امپراتور با مسئولان خود از شهر ممنوعه به معبد بهشت می رفتند و امپراتور لباس تشریفاتی خود را میپوشیدند و همینطور در این مراسم خوردن گوشت و نوشیدن مشروبات الکی ممنوع بود.

یک روز قبل از مراسم ، گاوها کشته می شدند و به عنوان نذری قربانی آماده می شدند. حدود 700 ظرف برای این مراسم وجود داشت.

این مراسم با احترام به جزئیات انجام شد. از سال نوزدهم امپراتور مینگ یونگل ، در مجموع 27 امپراتور در معبد بهشت ​​عبادت می کردند. مردم عادی اجازه دیدن مراسم را نداشتند.

چگونه به معبد بهشت چین برویم؟

اتوبوس:

دروازه جنوبی: اتوبوس‌های خط ۳۶، ۵۳، ۱۲۲، ۵۲۵، ۹۵۸، Te 3، Te 11، Te 12 یا Yuntong 102 را به مقصد Tiantan Nanmen سوار شوید.

دروازه غربی: اتوبوس‌های خط ۲، ۱۷، ۲۰، ۳۶، ۵۳، ۷۱، ۷۲، ۹۳، ۱۲۰، ۶۲۲، برت ۱ یا ت ۱۱ را سوار شده و در ایستگاه Tiantan Ximen پیاده شوید.

دروازه شمالی: اتوبوس‌های خط ۶، ۳۴، ۳۵، ۳۶، ۷۲، ۱۰۶، یا ۱۱۰ را سوار شوید و در ایستگاه Tiantan Beimen پیاده شوید.

مترو:

خط ۵ مترو را به مقصد ایستگاه Tiantan Dongmen سوار شده و دروازه شرقی پارک را پیدا کنید.

ما در این مقاله درباره معبد بهشت چین اطلاعات کافی و کاملی را دراختیارتان گذاشتیم همچنین شما عزیزان اگر سوالی درباره ویزای چین ، رزرو تور چین و جاذبه های گردشگری چین سوالی داشتید با کارشناسان مهرآباد گشت تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید و سفری لذتبخش به چین را با ما تجربه کنید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر