راهنمای خرید در کشور چین

راهنمای خرید در کشور چین

یکی از عمده دلایل انتخاب تور چین برای مسافران خرید در کشور چین است شما بعد از دریافت ویزای چین و رزرو تور چین خود زمانیکه به این کشور سفر کردید ممکن است برای خرید در چین دچار سردرگمی شوید و ندانید که از کدام بازار و یا فروشگاه چین خریدهای لازم خود را انجام دهید.نکات لازم برای راهنمای خرید در کشور چین در این مقاله نوشته شده است پس با مهرآباد گشت همراه باشید تا خرید برای شما گیج کننده نباشد.همه چیز را در یکی دو روز اول خریداری نکنید. هر شهر تخصص خاص خود را دارد. برخی از بهترین خریدهایی که میتوانید انجام دهید عبارتند از:

  • پکن: کلکسیون؛ مروارید آب شیرین
  • شانگهای: فرشهای ابریشم ، کیپائوس
  • هانگزو: چای لونژینگ ، ابریشم
  • سوژو: ابریشم
  • گویلین: نقاشی‌های طوماری ، مرواریدهای دریای چین جنوبی
  • تبت: thangka (تانکا: دیوارهای آویز پوست گوسفند)
  • شیان: ماکت‌های رزمندگان سفینه ، سلسله تانگ ، دست ساخته شده از چین ، مبلمان عتیقه
  • یوننان: پروانه های سوار ، چای Pu'er ؛ بالیک دالی (پارچه کراوات رنگ شده)
  • سین کیانگ: فرش ، مواد یشمی ، میوه خشک
  • گوانگجو: بازارهای عمده فروشی پوشاک ، کفش ، اسباب بازی ، محصولات الکترونیکی و غیره.

اگر برای اولین بار است به چین سفر می‌کنید،۱۰ تا از بهترین سوغات چین را در ادامه مطلب به شما بازگو می‌کنیم:

۱. هنر برش کاغذ ، نقاشی ، عکس ، کارت پستال. طومارها ، نقاشی های بند انگشتی

۲. نوشتن نام شما بر روی یک دانه برنج

۳. بطری‌های اسنف نقاشی شده

۴. چترهای زیبا برای باران یا آفتاب.

۵. مجموعه کاشی‌های فال ماهجونگ

۶. لوازم پاندا

۷. ابریشم دهه نود

۸. گلدوزی

۹. بازی‌های چینی

۱۰. چای چین


عینک

قیمت عینک در چین بسیار ارزان است ، بنابراین می‌توان عینک‌های خوبی را از چین بخرید، به خصوص اگر دوست دارید طرح‌های مختلف و شیکی داشته باشید. عینک‌های اپتیک در سطح شهر از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند ، اما انتظار واقعی بودن مارک‌ها را نداشته باشید. یک عینک (بدون مارک) بسته به کیفیت ، قدرت لنز و مهارت چانه زنی شما میتوانید  از ۲۰۰ تا ۴۰۰ یوان بخرید. در پکن ، در نزدیکی بازار عتیقه جات (Panjiayuan) یک بازار عینک ویژه وجود دارد.

جواهرات و اشیای قیمتی

چین بهترین مکان برای تهیه لوازم جانبی و جواهرات است و این جواهرات در اغلب بازراهای چین یافت می شود. بیشتر بازارها و جاذبه‌های گردشگری مغازه‌هایی دارند که از دستبند و گردنبند گرفته تا انگشتر و لوازم جانبی سنگ‌های معدنی گرانبها و جواهرات می‌فروشند. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که اکثر خرده فروشی‌هایی که در بازارهای گردشگری یا مناظر توریستی تهیه می‌شوند نقره یا سنگ‌های گرانبها واقعی نخواهند بود و کیفیت فوق العاده بالایی نخواهد داشت. با این حال ، اگر سخت چانه بزنید باز هم ارزش آن را خواهد داشت.

خرید لباس در چین

لباس‌ها در چین بسیار ارزان هستند ، اما مطمئن شوید که قصد خرید چه جیزی را دارید؟فقط درصورتی که می‌دانید چه پارچه‌ای می‌خواهید ، لباس بخرید. اگر لباس ابریشمی می‌خواهید ، اول کیفیت ابریشم را بسنجید. بسیاری از مردم لباس های مجلسی خود را در چین به خیاط می‌دهند زیرا قیمتشان به نسبت کمتر در می‌آید.

اجناس چرمی چین

کالاهای چرمی نیز می‌توانند در چین ارزش خوبی داشته باشند. بسیاری از بازارها کیف و کمربند چرمی را با قیمت بسیار ارزان تری نسبت به دیگر کشورها هستند. برای بررسی واقعی بودن یا نبودن چرم ، بسیاری از فروشندگان فوراً از فندک برای نشان دادن چگونگی استفاده از چرم استفاده می‌کنند. کیف ، کیف پول و کمربند در معرض شعله ذوب نمی‌شوند. همچنین همه زیپ ها را بررسی کنید تا از کارایی آنها مطمئن شوید. در پکن و شانگهای ، بازارهای بزرگ محصولات زیادی را برای انتخاب دارند. در گوانگژو ، بازار چرم( Sanyuanli )را امتحان کنید .

مراقب جنس های تقلبی باشید

خرید در چین عالی است و شما می توانید انتظار داشته باشید که بتوانید بسیاری از چیزها را با قیمت در کشور و شهر خودتان مقایسه کنید.

خرید موبایل در چین

اینها بهتر است از چین خریداری نشوند. زیرا که تلفن‌های اندروید قادر به ارتباط با گوگل پلی نخواهند بود ، با این حال ، سایر دستگاه ها نیز ممکن است از نظر استفاده محدود و برنامه‌های اضافی مختلف و برنامه‌های مخفی که ترجیح می‌دهید روی تلفن خود نداشته باشید .

اسباب بازی‌های کودکان

اسباب بازی‌های کودکان در چین استانداردهای اولیه را ندارند لذا در هنگام خرید آنها خیلی مراقب باشید.

دارو

متأسفانه ، داروها نیز ممکن است جعلی باشند. در صورت نیاز به دارو ، اطمینان حاصل کنید که آنها را از مراکز فروش بزرگ و معتبر خریداری کنید. مرگ و میر ناشی از خرید داروهای تقلبی در چین بسیار زیاد بوده است.

چطور خرید هوشمندانه در چین داشته باشیم؟

چانه زنی یک کار رایج در چین است بنابراین خواهید دید که بیشتر خرده فروشان به جز فروشگاه‌های بزرگ ، مراکز خرید بزرگ آماده چانه زنی هستند. بازارهای زیادی در پکن پایتخت چین (و سایر نقاط چین) وجود دارد ، اما مهم اینست که قیمت مناسب آن کالا را پیدا کنید. جدا از اینکه بدانید کجا بروید و برای چه چیزهایی بخرید ، اطمینان حاصل کنید که شما مهارت چانه زنی را دارید ، در غیر این صورت ممکن است هزینه‌های شما بسیار بیشتر از آنچه که باید پرداخت کنید، باشد.

نکات چانه زنی در چین

صرف نظر از بازاری که به آن می روید ، در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای گرفتن بهترین قیمت در تمام کالاهای مورد نیاز خود برای خرید از چین آورده شده است.

قانون شماره یک چانه زنی: فروشندگان چین مشتریانی را دوست دارند که از قیمت یک محصول هیجان زده شده اند .

محکم باشید ، اما مودب باشید.

گاهی اوقات ، مذاکرات طبق روال برنامه ریزی شما پیش نمی‌روند. به خصوص در بازارهای بزرگتر لباس ، فروشندگان ممکن است از قیمت پایین خشمگین شوند ، اما خونسردی خود را حفظ کنید. غالباً اگر حرفی توهین آمیز بزنید ، یا حتی قیمتی را که به طرز مضحکی پایین است نقل کنید ، فروشنده ممکن است تصمیم بگیرد که اصلاً به شما نفروشد.

ما در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید در کشور چین را در اختیار شما بگذاریم شما اگر همچنان درباره رزرو تور چین دریافت ویزای چین و جاذبه‌های گردشگری چین و خرید در کشور چین داشتید همچنان می‌توانید با کارشناسان مهرآباد گشت تماس بگیرید تا شما از سردرگمی در بیایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر