سوغات کنیا

بهترین سوغات کنیا

کنیا کشوری در آفریقاست که پایتخت آن نایروبی است.یکی از دلایل اصلی انتخاب تور کنیا برای گردشگران حیات وحش آن است.اگر شما از جمله افرادی هستید که دیدن مناظر طبیعی،پارک‌ها و حیات وحش و دیدن گیاهان نایاب و کمیاب شما را ذوق زده می‌کند حتما انتخاب کنیا برای سفر انتخاب عالی‌ای است.

کشور کنیا کشوری است در قاره آفریقا که به خاطر حیات وحشی که دارد در میان توریست ها و گردشگران دارای جایگاه فوق العاده ای است. اگر قصد سفر به کشور خارجی را دارید و از دیدن فضای سبز، حیات وحش و گونه های گیاهان کمیاب لذت می برید، انتخاب کشور کنیا می تواند یک انتخاب جالب و هیجان انگیز باشد.

زمانی که شما ویزای کنیا خود را دریافت کردید و تور کنیا را رزرو کردید،حال شما آماده سفر به این کشور پرهیجان شده‌اید.ما در این مقاله درباره بهترین سوغات کنیا قرار است مطالبی را در اختیار شما عزیزان بگذاریم با ما همراه باشید.

اگر شما از سوغاتی‌های کنیا هیچگونه اطلاعاتی ندارید،نگران نباشید و تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. 

اغلب افرادی که به یک کشور و یا حتی شهر دیگر می‌روند حتما سوغاتی مخصوص آنجا را خرید می‌کنند چه برای یادگاری خودشان و چه برای عزیزانشان!

بهترین سوغاتی‌های کنیا چیست؟

۱. منجوق‌های ماسایی از بهترین سوغات کنیا

این یکی از سوغاتی‌های مورد علاقه توریستان در کنیا است. جواهرات ساخته شده از مهره و منجق در کنیا برای فرهنگ ماسایی بی نظیر و قابل توجه است. مهره‌ها معمولاً رنگارنگ هستند ، ترکیبی از رنگ‌ها نشان دهنده زیبایی و عشق است. مهره‌های ماسایی را در گردنبندها و دستبندها پیدا خواهید کرد ، و آنها در اکثر بازارهای ماسایی در سراسر کنیا موجود هستند.اگر برای یک ماجراجویی سافاری ،در کنیا هستید ، باید از دهکده‌های ماسایی واقع در نزدیکی پارک‌های ملی (به ویژه در پارک ماسای مارا) دیدن کنید و تعداد زیادی مهره ماسایی در آنجا پیدا خواهید کرد.

۲.کیف زیبا کیوندو

کیوندو کیف دستی زیبایی است که توسط صنعتگران محلی از قبایل کامبا(Kamba) و کیکویو (Kikuyu) کنیا بافته شده است. این کیف دارای رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی می‌باشد.کیسه‌ها از الیاف ساخته شده اند. آنها دارای ماندگاری بالا و وزن سبک هستند ، که حمل و نقل آنها بسیار آسان است. می توانید از همه‌ی فروشگاه‌های کنیا برای دوستان و عزیزان خود یک کیوندو به عنوان سوغات کنیا خرید کنید.

۳. قهوه کنیا

کشور کنیا بزرگترین تولید کننده قهوه در آفریقای شرقی است .در هنگام گشت و گذار در برخی از مزارع تولید قهوه در کنیا می‌توانید بهترین قهوه را از کشاورزان محلی دریافت کنید. قهوه‌های معروف در مزارع محلی (مانند مزرعه‌های Ngunguru و Peaberry )تولید می‌شوند.چندین فروشگاه و مرکز تجاری در سراسر کنیا نیز انواع مارک‌های قهوه کنیا را به فروش می‌رسانند.با خرید قهوه به عنوان سوغات کنیا هر زمان که یک فنجان در خانه خود می‌گیرید ، این روزهایی را به یاد شما می‌آورد که در کافی شاپ مورد علاقه خود در کنیا با لذت بردن از یک فنجان قهوه خوش طعم گذراندید!

۴. آجیل ماکادمیا

آجیل ماکادمیا(فندق خودمان!) یکی از میان وعده‌های عجیب و غریب محبوب بین مردم کنیا است که می‌توانید در کنیا لذت ببرید. از دیگر میان وعده‌های توصیه شده می توان به مغز بادام هندی ، بادام زمینی ، گردو ، بادام ، پسته ، تخمه کدو و خرما اشاره کرد. سوغاتی‌های خوراکی کنیا عمدتا در اغلب فروشگا‌های کنیا موجود است.

۵. منبت کاری محلی

فرهنگ آفریقای شرقی مترادف با هنر است و شما می توانید انواع هنرها و صنایع دستی را در سراسر کنیا پیدا کنید. منبت کاری محلی یک قطعه اصیل از هنر کنیا است و سوغاتی‌های خاص برای بردن به خانه است. انواع مختلف حکاکی چوب محلی از مناطق مختلف کشور وجود دارد مانند کنده کاری آبنوس و کنده کاری صابون.

  • منبت کاری‌های سنگ صابون حکاکی‌های نفیس دست ساز است که بیشتر اشکال حیوانات را در چندین رنگ و نقش توصیف می‌کند. آنها در شهرستان کیسی(kisii) ، در منطقه تپه تباکا اختراع شده‌اند ، اما شما آنها را در اکثر مغازه های کنجکاوی در سراسر کشور خواهید یافت.
  • کنده کاری‌های آبنوس نیز از سوغاتی‌های محبوب کنیا هستند. آنها از بهترین چوب توسط مردم کامبا (kamba)ساخته شده‌اند. شما می‌توانید برای زیبایی اتاق نشیمن خود برخی از کنده کاری‌های آبنوس براق بخرید تا سفر خود به کنیا را یادآوری کنید.

۶. آکالا

آکالا (Akala)نوعی کفش است که از لاستیک‌های بازیافتی در کنیا تهیه می شود. آنها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند و کاملاً در مردان کنیا رایج است. آنها را در بازارهای محلی سراسر کنیا پیدا خواهید کرد.

۷. وسایل شیشه‌ای از بهترین سوغات کنیا

منطقه کیتنگلا (Kitengela) در نایروبی مملو از صنعتگران محلی است که وسایل شیشه‌ای مانند گلدان‌های گل ، کوزه‌ها ، حیوانات تزئینی ، نقاشی دیواری شیشه‌ای ، ظروف غذاخوری ، مبلمان شیشه ای و شیشه‌های ویترای را ایجاد می‌کنند.

۸. پارچه‌های محلی کنیا

پارچه‌های محلی مانند کیکوی(Kikoy) و ماسای شوکا (Maasai Shuka) هدایای عالی برای آوردن به خانه هستند زیرا قلب واقعی فرهنگ کنیا را به نمایش می‌گذارند. برای سالها ، شوکا بخشی از سنت باستان مردم ماسای بوده است و در ترکیب رنگهای مختلف ، عمدتا آبی و قرمز وجود دارد. می توانید شوکا را بخرید و از آن به عنوان یک پتو ، پارچه میز ، یک کیف بالش زیبا استفاده کنید یا از آن روسری درست کنید. از کیکوی رنگارنگ می توان یک لباس یا سارافون زیبا برای خانم ها و کت های مردانه درست کرد.

کیکوی بیشتر در مناطق ساحلی مانند مومباسا ، مالندی و جزیره لامو یافت می‌شود. با این وجود فروشگاه های مختلفی را در نایروبی می بینید که آنها را می‌فروشند.

۹. آثار باستانی کنیا

کنیا طیف وسیعی از آثار سنتی معتبر را در خود جای داده است که برجسته و تقریباً نادر هستند. این آثار منحصر به فرد را در قسمت شمالی کنیا مانند سامبورو ، ماسای و تورکانا خواهید یافت.این مصنوعات شامل سپر ، تیر و کمان ، نیزه ، شمشیرهای سنتی ، کدوها ، چاقوهای مچ دست و بالش‌های گردنی است. آنها هدایای شگفت انگیزی برای خرید هستند و می توانید از آنها برای تزئین در خانه استفاده کنید.

۱۰. محصولات چرمی کنیا

محصولات چرمی هدایای بسیار خوبی محسوب می‌شوند و در کنیا به راحتی می‌توانید انواع مختلفی از آنها تهیه کنید. محصولات چرمی معتبر را می توانید در بازارهای Masaai در مناطق مختلف کشور تهیه کنید. برخی از تولید کنندگان محلی چرم شامل چرم های دره ریفت ، مسترهای چرمی و چرم لوکس آفریقا هستند. محصولات چرمی مانند کفش ، کیف و کمربند با دوام و برتر هستند.

اگر قصد سفر به کنیا را دارید می توانید جهت دریافت ویزای کنیا و رزرو تور کنیا با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر