بهترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم

جزیره‌ی قشم بزرگ­ترین جزیره­ ی ایران و خلیج فارس است که در استان هرمزگان و در تنگه­ ی هرمز قرار دارد. این جزیره یکی از مهم ­ترین مکان­ های گردشگری ایران در چند دهه ­ی اخیر است که روزبه­ روز بر محبوبیتش افزوده می­شود. قشم نقاط دیدنی زیادی دارد که می­توان به بازارها، غارها، تنگه­ ها، دره­ ها جنگل­ ها، دلفین­ ها، ستاره­ ها و بسیاری موارد دیگر آن اشاره کرد. این جزیره 1491 کیلومتر مربع است و از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتی از شهرستان بندرلنگه، از شمال‌شرقی به جزیره­ ی هرمز، از شرق به جزیره­ ی لارک، از جنوب به جزیره­ ی هنگام و از جنوب‌ غربی به جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی منتهی می­شود. قشم دو و نیم برابر سنگاپور و بحرین و سان‌مارینو وسعت دارد و بزرگ‌ترین جزیره‌ی غیرمستقل جهان است. باوجود این که جزیره ­ی قشم جزء مناطق خشک و گرم کشور ایران به حساب می­ آید، رطوبت بسیار بالایی دارد. تابستان ­های قشم بسیار گرم است و دما در ماه­ های مرداد و شهریور به چهل و شش درجه­ ی سانتیگراد می­رسد. اما قشم زمستان­هایی معتدل دارد و با حداکثر دمای شانزده درجه­ ی سانتیگراد در بهمن ماه یکی از بهترین مناطق گردشگری ایران به شمار می­رود. بهترین فصول برای سفر به جزیره­ ی قشم پاییز و زمستان است. اما گر تحمل گرما برای شما آسان است در بهار و حتی تابستان هم می­توانید به این جزیره­ ی زیبا سفر کنید. توجه داشته باشد که قشم در اواخر سال و تعطیلات نوروز بسیار شلوغ  و پرتردد است. در ادامه ما اطلاعات بسیار مفیدی را درباره­ ی بهترین زمان­ها برای سفر به جزیره ­ی زیبای قشم را در اختیار شما قرار خواهیم داد. برای رزرو تور قشم با مهرآبادگشت تماس بگیرید.02188833123


دمای جزیره­ ی قشم

متوسط دمای جزیره‌ی قشم در گرم‌ترین زمان سال از اوایل تیر تا اوایل مرداد و 32 درجه ی سانتیگراد است. این دما بین 34 تا 38 درجه­ ی سانتی­گراد تغییر می­کند. متوسط دمای این جزیره سردترین زمان سال نیز از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ادامه دارد و 18 درجه ­ی سانتیگراد است. این دما بین 13 تا 23 درجه­ ی سانتیگراد تغییر می­کند.


بهترین ماه­ها برای سفر به جزیره ­ی قشم

بهترین زمان برای سفر به جزیره ­ی قشم از اوایل آذر تا اوایل فروردین است. متوسط دمای هوا در این ماه­ها 20 درجه­ ی سانتیگراد است و دما معمولاً به 25 درجه­ ی سانتیگراد نمی­رسد. اگر قصد کمپ کردن در جزیره­ ی قشم را دارید باید بدانید که در ماه­های دی و بهمن احتمال بارندگی در جزیره ­ی قشم زیاد است.


شلوغ­ترین و خلوت­ترین زمان برای سفر به قشم

از اواخر پاییز تا اوایل بهار قشم در پرترددترین حالت ممکن خود است. در این روزهای سال گردشگران زیادی به جزیره­ ی قشم سفر می­کنند. باید در نظر داشته باشید اگر قصد سفر با خودروی شخصی خود به جزیره­ ی قشم را دارید ممکن است برای انتقال خودروی خود ساعت­ها در صف بمانید. اگر قصدتان از سفر به جزیره­ ی قشم خرید یا آبتنی است، فصل تابستان بهترین موقع برای سفر به قشم می­باشد. مراکز خرید قشم همگی مجهز به سیستم خنک کننده هستند و آب خلیج فارس نیز در مناسب­ترین حالت برای شنا و آبتنی است.


بهترین زمان سفر به جزیره­ ی قشم برای شرکت کردن در جشنواره ­های آن 

مهم‌ترین رویداد جزیره ­ی قشم جشن نوروز صیاد است. این جشن یک روزه در اواخر تیر هر سال برگزار می­شود. در این روز صیادان به دریا نمی­روند و با پوشیدن لباس محلی با رقص و موسیقی نوروز صیاد را جشن می­گیرند. مراسم نمایشی شوشی با موسیقی و رقص محلی، هوا کردن بادکنک‌های کاغذی، شنا و آب‌تنی و ورود به آب با لباس‌های نو، رنگ کردن درها و نخل‌ها به‌عنوان نشانه‌ای برای آغاز فصل جدید صیادی، مسابقات مختلف از جمله شنا، طناب‌کشی، غواصی، مسابقات قایق‌های پارویی، بازی‌های محلی، مسابقات آشپزی ویژه ­ی بانوان و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر برنامه­ های جشن نوروز صیاد است. یکی دیگر از جشن ­های سنتی جزیره­ ی قشم جشن سنتی نخل و خرما می­باشد که معمولاً در دهه ­ی آخر شهریور و طی چند روز برگزار می‌شوند. در این مراسم انواع درخت خرما به فروش می‌رسد. همچنین دستگاه‌های تهیه فرآورده­های خرما، مثل شیره ، انواع شیرینی‌ و صنایع‌دستی تهیه شده از ساقه‌ها و برگ نخل به نمایش درمی ­آیند.


جزیره ­ی شگفت­ انگیز قشم با طبیعت متنوع و جاذبه­ های گردشگری فراوان خود خود یکی از محبوب‌ترین و دلپذیرترین مناطق و مقاصد گردشگری کشور ایران به شمار می‌رود. برای رزرو تور قشم با مهرآباد گشت تماس بگیرید.02188833123






تور های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر