جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه ­های گردشگری قشم

جزیره‌ی قشم بزرگ­ترین جزیره­ ی ایران و خلیج فارس است که در استان هرمزگان و در تنگه­ ی هرمز قرار دارد. این جزیره یکی از مهم ­ترین مکان­های گردشگری ایران در چند دهه ­ی اخیر است که روزبه ­روز بر محبوبیتش افزوده می­شود. این جزیره 1491 کیلومتر مربع است و از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتی از شهرستان بندرلنگه، از شمال‌شرقی به جزیره ­ی هرمز، از شرق به جزیره ­ی لارک، از جنوب به جزیره­ ی هنگام و از جنوب‌ غربی به جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک وابوموسی منتهی می­شود. قشم نقاط دیدنی زیادی دارد که می­توان به بازارها، غارها، تنگه­ ها، دره ­ها جنگل­ ها، دلفین­ ها، ستاره­ ها و بسیاری موارد دیگر آن اشاره کرد. جزیره­ ی قشم جاذبه­ های گردشگری بسیار زیادی دارد. از جاذبه ­های طبیعی آن گرفته تا بازارها و مراکز خرید و اماکن تاریخی. در ادامه به معرفی اجمالی برخی از آن­ها می­پردازیم. برای خرید تور قشم و بلیط قشم با مهرآبادگشت در تماس باشید.


جاذبه­ های طبیعی جزیره­ی قشم

جزیره­ ی شگفت­انگیز قشم جاذبه­ های طبیعی بکر و بی­شماری دارد که هوش از سر هر گردشگری خواهند برد. در ادامه به چند مورد آن اشاره می­کنیم.

دره­ ی ستارگان

در پنج کیلومتری ساجل جنوبی جزیره روستایی به نام برکه‌خلف قرار دارد که دره­ ی ستارگان در شمال آن واقع شده است. شکل دره، پدیده­های فرسایشی آن و گردش باد در بین ستون­ها و حفره­ های آن صداهایی در جزیره به­ وجود می­آید که بومی­ های جزیره معتقدند با تاریک شدن هوا ارواح و اجنه در روستا رفت و آمد می­کنند و شب­ها وارد روستا نمی­شوند.

غار خُربس

در پانزده کیلومتری جنوب جزیره روستایی به نام خربس وجود دارد که در ارتفاعات آن آثاری از معماری صخره­ا­ی مربوط به دوران مهرپرستی دیده می­شود که بسیار مورد توجه گردشگران علاقه­مند به آثار تاریخی و باستانی است.

گنبد نمکی نمکدان

در جنوب‌غربی جزیره گنبد 397 متری نمکی یا کوه نمکدان قرار دارد. کوه گنبد نمکی با بقایای معادن نمک باستانی و چشمه‌های آب شور یک اثر تاریخی طبیعی دیدنی با امکانات آموزشی و تفریحی برای گردشگران جزیره­ی قشم است.

ژئوپارک قشم

اولین ژئوپارک خاورمیانه، ژئوپارک قشم است که به عضوت شبکه­س جهانی ژئوپارک­های تحت حمایت یونسکو درآمده است و هر ساله از گردشگران بسیار زیادی پذیرایی می­کند.

پارک کروکدیل ­ها

پارک کروکدیل نوپک قشم اولین و بزرگ­ترین پارک کروکودیل در خاور میانه است. این مجموعه‌ی امن بسیار مورد توجه گردشگران علاقه ­مند به حیات­ وحش می­باشد و شامل دویست سر کروکودیل و تعداد حیوان دیگر است.

از دیگر جاذبه ­های گردشگری جزیره ­ی قشم می­توان به چاه­ ها، چشمه ها، دره­ ها و غارهای متنوع و جذاب آن اشاره کرد.


جزیره ­های همسایه ­ی قشم

در اطراف جزیره­ ی بزرگ قشم جزیره ­های دیگری وجود دارد که می­توان سفری یک روزه با لنج و قایق به آن­ها داشت و از جاذبه­ های گردشگری آن­ها نیز بهره­ مند شد.

جزیره ی لارک

جزیره ­ی هرمز

 جریره­ ی هنگام


اماکن تاریخی قشم

جزیره ­ی قشم برای علاقه­ مندان به آثار تاریخی و باستانی نیز مقصد گردشگری محبوبی به شمار می ­آید. این جزیره قلعه­ ها، گورستان­ ها و نیایشگاه­ های کهنی دارد که بازدید از آن­ها برای توریست­های داخلی و خارجی سرشار از لطف و آموزش است. در ادامه به چند مورد آن اشاره می­کنیم.

  • قلعه­ ی پرتغالی­ها
  • نیایشگاه زرتشتیان ناهید
  • مدرسه تاریخی ۳۰۰ ساله کمالیه
  • تپه­ ی تاریخی کولغان
  • مقبره­ ی مقدی تم
  • گورستان لافت کهنه


مراکز خرید قشم

جزیره­ ی قشم دارای مراز خرید متنوع و فراوانی است که به علت قرار گرفتن در منطقه­ ی آزاد شما می­تونید با قیمتی بسیار کمتر از شهرهای دیگر ایران کالاهای اساسی، پوشاک و خوراکی­های مورد نیاز خود را از آن جا خریداری کنید. در واقع مراکز خرید جزیره ­ی قشم خود تبدیل به یکی از جاذبه ­های اساسی گردشگری این جزیره تبدیل شده است. به علت این­که همه ­ی این مراکز مجهز به سیستم­های خنک­ کنندهی بسیار قوی می­باشند، برای خرید راحت شما حتی می­توانید در روزهای خلوت فصل تابستان به است جزیره سفر کنید. در ادامه به معرفی برخی از این مراکز خرید می­پردازیم.  

 بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم بافتی تاریخی دارد و مسیر آن تو در تو با راهروهایی باریک است. اگر به دنبال پیدا کردن ابزاری خاص و آنتیک هستید، باید سراغ آن‌ها را از همین مغازه‌های قدیمی بگیرید. این بازار بیشتر مناسب خرده­فروش­ها و علاقه­مندان به این قبیل­جنس­ها است و فضایی بسیار نوستالژیک دارد.

سیتی سنتر (1 و 2)

2ـ این مراکز خرید محبوب و مدرن که مختص پوشاک، بدلیجات و وسایل شکار است با یک پل به هم متصل می­شوند. درضمن سیتی سنترها مجهر به شهربازی و انواع رستوران می­باشند.

 بازار بین‌المللی ستاره‌ی قشم

این بازار بین‌المللی که از سال ۱۳۷۶ آغاز به کار کرده معروف­ترین مرکز تجاری جزیره­ی قشم است. این بازار حدود ۶۴۱ واحد فعال تجاری دارد که در سه طبقه تقسیم شده‌اند. بازاز بین­المللی قشم مجهز به انواع بانک، موزه، کافه و رستوران، باشگاه ورزشی، کلوپ تفریحی، آرایشگاه و غیره

بازار نخل درگهان

این بازار به زیباترین بازار سنتی قشم معروف است. 230 فروشگاه دارد و مخصوص فروش عمده­ی پوشاک است. اما اکر وقت بگذارید و خوب بگردید مغازه­هایی پیدا می­کنید که می­توانید پوشاک تکی با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید.

مرکز خرید دو دلفین

این مرکز خرید بسیار معروف مختص اجناس شیک و درجه یک است. از لوازم برقی گرفته تا پوشاک و لوازم آرایشی.

تنوع مراکز خرید در جزیره‌ی قشم بسیار بالا است و شما معمولاً از سفر قشم دست­ خالی برنخواهید گشت. در ادامه برخی دیگر از این مراکز خرید را به شما معرفی می­کنیم.

  • مجتمع تجاری اطلس درگهان
  • مجتمع تجاری دریا درگهان
  • بازار قدیم درگهان
  • پاساژ ایران زمین قشم
  • مجتمع تجاری پرشین گلف
  • مرکز خرید خلیج فارس قشم
  • مرکز خرید مرجان قشم
  • مجتمع تجاری زمرد قشم
  • مرکز خرید فردوسی قشم
  • بازار پردیس قشم


جزیره­ ی قشم دو و نیم برابر سنگاپور و بحرین و سان‌مارینو وسعت دارد و بزرگ‌ترین جزیره‌ی غیرمستقل جهان است. مناطق دیدنی، جاذبه­ های گردشگری، منابع طبیعی،  مراکز خرید و بازارهای جزیره­ ی قشم از پرطرفدارترین مقاصد توریستی در کشور ایران است. تنوع فرهنگی و طبیعی این جزیره، قشم را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه ­های گردشگری ایران بدل کرده است. برای رزرو تور قشم با مهرآبادگشت تماس بگیرید.02188833123




تور های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر