خیابان وانگ فوجینگ پکن

خیابان وانگ فوجینگ پکن

اغلب شهرهای جهان یک یا چند خیابان معروف دارند که علاوه بر جایگاه تجاری و توریستی، ارزش تاریخی و باستانی هم دارند.

خیابان وانگ فوجینگ پکن هم از جمله همین خیابان‌های بسیار مهم چین و پکن است که هم اهمیت تاریخی دارد و هم اهمیت گردشگری و توریستی.

 این خیابان از اهمیت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است به این صورت که هیچ اتومبیلی حق رفت و آمد در این خیابان را به هیچ وجه ندارد زیرا ممکن است رفو آمد اتومبیل به بافت این خیابان صدمه بزند. در ادامه با ما در مهرآباد گشت همراه باشید تا به همراه هم، خیابان وانگ فوجینگ پکن را بیشتر بشناسیم.

خیابان وانگ فوجینگ قلب پکن است. این خیابان از جمله خیابان‌های تاریخی و باستانی پکن محسوب می‌شود که در آن اگر قدم بزنید ممکن است در طول مسیرتان مکان‌های تاریخی بازمانده از تاریخ قدیمی چینی‌ها را در آن ببینید.

در این خیابان هیچ اتومبیلی تحت هیچ شرایطی اجازه‌ی عبور و مرور ندارد. دقیقا این قانون به این خاطر است که بافت تاریخی این خیابان دچار هیچ گونه آسیبی نشود. از قدمت تاریخی این خیابان بیش از ۷۰۰ سال است که می‌گذرد و هنوز هم بسیاری از بازمانده‌های تاریخی چین در طول این ۷ قرن در این خیابان جای مانده اند. با گذشت زمان آن قدر به اهمیت تاریخی این خیابان اضافه شده است که امروزه این خیابان را یکی از مهم‌ترین خیابان‌های گردشگری پکن و حتی چین معرفی می‌کنند.

چیزی که در این خیابان بسیار مهم برای توریستان جالب است، کنار هم قرار گرفتن فرهنگ چین قدیم و فرهنگ چین مدرن در آن است.

خیابان وانگ فویجنگ پکن از معدود خیابان‌های جهان است که ساختمان‌های قدیمی و جدید آن باهماهنگی خاصی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

ساختمان‌هایی با طراحی‌های جدید در کنار ساختمان‌های قدیمی چین که بر روی آن‌ها رقص نور و پردازش نورافکن‌های مختلفی وجود دارد، مراکز خرید قدیمی و جدید این خیابان، انواع کافه‌ها و رستوران‌های چینی، باعث جذابیت این خیابان برای مردم محلی چین و توریستان بسیار جذاب است. انواع کافه‌ها و چایخانه‌های سنتی چین، مراکز خرید سنتی، دست فروش‌ها، انواع مجسمه‌های برنزی را در این خیابان می‌بینید.

در بالای این مقاله گفتیم که در این خیابان امکان رفت و آمد اتومبیل و ماشین وجود ندارد اما برای آسایش مسافران و توریستان که به این خیابان می‌آیند، قطارهایی در نظر گرفته شده است تا آن‌ها بتوانند به راحتی در این خیابان رفت و آمد کنند. یکی از دیدنی‌هایی که در این خیابان برای مردم وجود دارد این است که در خیابان وانگ فوجینگ پکن گروه‌های نمایشی خیابانی مختلفی وجود دارد و مردم را به خود جذب می‌کند.

طول این خیابان ۱۶۰۰ متر است،در این خیابان علاوه بر جاذبه‌های فراوان ان دارای مراکز خرید بسیار زیادی است که دیدن ان خالی از لطف نیست که در این مراکز خرید و فروشگاه‌های تجاری انواع مارک‌ها و برندهای بین المللی در این خیابان شعبه دارند.

لباس‌های مختلف زنانه ،مردانه،بچگانه،کیف و کفش لوازم منزل و....  برای گروه‌های سنی مختلف،انواع سوغات‌ سنتی چین، محصولات فرهنگی، انواع عتیقه جات، لوازم کودک و انواع اسباب بازی‌ها، وسایل ورزشی ، طلا و جواهر، انواع سنگ‌های قیمتی، انواع خوراکیهای چینی و  بسیاری از وسایل دیگر در این خیابان به فروش می‌رسند.

خیابان وانگ فوجینگ از جمله خیابان‌های جذابی است که حتی مردم چین هم برای وقت گذرانی به این خیابان می آیند و اوقات فراغت خود را با تفریح کردن در این خیابان می‌گذرانند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده تا این خیابان بسیار معروف شود، اسنک هایی است که در آن پخته می‌شود. در قسمت غربی این خیابان بزرگ و شلوغ، راسته ای وجود دارد که در آن انواع خوراکی‌ها مخصوصا اسنک ها پخته می شود. در این قسمت از خیابان، آن قدر تنوع خوراکی هایی که وجود دارد بالا است که گفته می شود که شما برای امتحان کردن حداقل تکه ای از هر کدام آن ها باید هر روز و ماه ها وقت بگذارید. اگر شکم گرد هستید و مقصدتان چین و یا پکن است، حداقل برای یک بار هم که شده پیشنهاد می‌کنیم تا به این خیابان بروید و در آن غذا بخورید.

اگر هم که فکر می‌کنید غذاهای چینی با ذائقه ی شما جور نیست اصلا نگران نباشید، همانطور که گفتیم آن قدر تنوع غذایی در این خیابان بالاست که مطمئنا می‌توانید غذایی مناسب با سلیقه‌ی خود در آن پیدا کنید. در این خیابان فست فودها و رستوران‌هایی با غذای بین المللی نیز حضور دارند. اگر در این خیابان نیاز داشتید تا از کسی چیزی بپرسید و یا خواستید با مردم بومی آن صحبت کنید یادتان باشد که اغلب کسانی که در این خیابان هستند مخصوصا فروشنده‌ها با زبان‌های انگلیسی و تا حدودی ترکی و عربی آشنایی دارند. اگر می‌خواهید تا به خیابان وانگ فوجینگ پکن بروید پیشنهاد می‌کنیم که عصر به این خیابان بروید زیرا در این زمان، چراغ ها و نورپردازی‌ها روشن می‌شوند و مردمی که به قصد تفریح بیرون می‌آیند نیز دیگر به سمت این خیابان روانه شده اند و از این رو بیشتر به شما خوش خواهد گذشت.

دانستن‌های جالب درباره‌ی خیابان وانگ فوجینگ پکن

  • وانگ فو در واقع به معنای محل اقامت پرنس است و جینگ نیز به معنای خوب است.
  • روزانه نزدیک به هشتصد هزار نفر از این خیابان بازدید می‌کنند.
  • خیابان وانگ فوجینگ پکن نزدیک به ۶ سلسله‌ی امپراطوری چینی را در خود دیده است.
  • اولین کسی که این خیابان را به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی در چین معرفی کرد، خبرنگاری استرالیایی بود.
  • در این خیابان خط اصلی متروی پکن وجود دارد.
  • بیشترین عامل شهرت خیابان وانگ فوجینگ پکن به خاطر بازار غذایی است که در این خیابان وجود دارد.
  • برای غذا خوردن در این خیابان می‌توانید از رستوران‌هایی که گوشت حلال سرو می‌کنند استفاده کنید. انواع گوشت مرغ، گوسفند و گوساله در این رستوران‌ها سرو می‌گردد.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره خیابان وانگ فوجینگ پکن با شما صحبت کردیم،همچنین شما همراهان و عزیزان مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه‌های گردشگری آن سوالی داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا سفری خاطره‌انگیزی را با ما تجربه نمایید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر