راهنمای سفر به پکن

راهنمای سفر به پکن

پکن بزرگترین و دومین شهر پرجمعیت شهر چین و پایتخت آن است.پکن آثار تاریخی فراوانی دارد به همین دلیل گردشگران زیادی در تور چین خود به این شهر سفر می‌کنند.المپیک سال ۲۰۰۸ که در پکن برگذار شد باعث تحول عظیمی در این شهر شد تا همه‌ی مردم آنرا بشناسند و به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای چین شناخته شد.به همین دلیل ما در این مقاله از مهرآباد گشت سعی کردیم راهنمای سفر به پکن را در اختیا شما بگذاریم.قبل از رزرو تور چین و دریافت ویزای چین حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

جغرافیای پکن

این شهر پایتخت کشور چین است و در شمال آن قرار دارد.وسعت شهر پکن ۱۳۰۰ کیلومتر مربع بوده است که جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ ۲۱۷۰۰۰۰۰ نفر بوده است.پکن بعد از شانگهای دومین شهر پرجمعیت چین و مرکز سیاسی و فرهنگی این کشور است.

تاریخچه شهر پکن

پکن تاریخچه قدیمی و پرفراز و نشیبی داشته است که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد.در این شهر سلسه‌های جین، یوان، مینگ و چینگ اقامت داشته‌اند.در ۳۰ سال گذشته پس از بوجود آمدن جمهوری خلق چین این شهر دچار تغییرات عظیمی شد که سبک معماری ساختمان‌های آن و تبادلات بین المللی آن پیشرفت شگرفی داشته و در حال حاضر از جمله شهرهای بزرگ بین المللی محسوب می شود.پکن تلفیقی از آثار سنتی و مدرن است به همین دلیل توریستان خارجی و داخلی زیادی را به خود جذب کرده است که تعداد این گردشگران سالیانه به میلیون‌ها نفر می‌رسد.

اطلاعات ضروری پکن

زبان رسمی مردم پکن:زبان ماندارین

واحد پول رسمی پکن:یوان

پیش شماره شهری پکن:+۸۶

اختلاف ساعت پکن با تهران:ساعت پکن چهار ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

فرودگاه شهر پکن:فرودگاه بین المللی پکن و فرودگاه پکن نانیوان

آب و هوای پکن

می‌توان گفت آب و هوای پکن،در اغلب مواقع بارانی است.تابستان‌های پکن گرم و مرطوب و بسیار طاقت فرسا بوده و زمستان‌های آن سرد و خشک می‌باشد.

بهترین زمان سفر به پکن در ماه‌های شهریور و مهر(سپتامبر و اکتبر) می‌باشد که پاییز بسیار زیبایی دارد.

هزینه اقامت در پکن

با توجه به اینکه توریستان زیادی سالیانه به پکن سفر می‌کنند،هتل‌هایی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که هر کدام از این هتل‌ها دارای امکانات خاصی هستند.در ادامه راهنمای سفر به پکن ما به چند تا از هتل‌های معروف پکن اشاره می‌کنیم

هتل‌های معروف شهر پکن

هتل رافلز پکن

هتل رافلز پکن هتلی ۵ ستاره است که در سال ۲۰۱۲ بهترین هتل شناخته شد..این هتل از جمله هتل‌های لاکچری و شیک چین است که به دلیل نزدیکی این هتل به مراکز خرید شهر ممنوعه و میدان تیان آن من از اهمیت بالایی بین توریستان چین برخوردار است.

آدرس هتل رافلز پکن: چین – پکن Bei Jing Fan Dian Lai Fo Shi، DongDan، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۰۵

هتل پارک پلازا پکن 

هتل پارک پلازار پکن هتلی ۴ ستاره و از بهترین هتل‌های پکن است.از امکانات موجود در این هتل می‌توان به باشگاه مجهز به ماساژ،دوچرخه سواری،خدمات خشکشویی و لباسشویی،آرایشگاه،ترانسفر فرودگاهی،پاساژ،فروشگاه،اینترنت پرسرعت،رستوران و سالن کنفرانس و...می‌باشد.با توجه به موقعیت مکانی این هتل و نزدیک بودن آن به فروشگاه‌ها و پاساژها و جاذبه‌های گردشگری پکن اغلب توریستان این هتل را انتخاب می‌کنند.

آدرس هتل پارک پلازا پکن : چین – پکن Li Ting Jiu Dian Long Ting، DongDan، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۱۰

هتل هولو پکن 

هتل هولو پکن هتلی ۳ ستاره با امکانات کامل است که در یک میحط آرام و با کارکنانی خوش برخورد و مودب است و همینطور به مراکز تجاری شهر هم نزدیک است.این هتل از جمله هتل‌های ارزران پکن محسوب می‌شود.

آدرس هتل هولو پکن : چین – پکن ۴۹号-۱۰۳ Yan Yue Hu Tong، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۱۰

هزینه غذا در شهر پکن

در پکن که شلوغ‌ترین شهر کشور چین محسوب می‌شود برای خوردن یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۳۰ یوان بپردازید،

همینطور اگه یک رستوران متوسط انتخاب کنید باید چیزی حدود ۱۵۰ یوان پرداخت نمایید البته قیمت غذاهای مک دونالد در پکن ارزران‌تر از بقیه رستوران های آن است که برای دو نفر چیزی حدود ۳۰ یوان شما باید پرداخت کنید.

در مجموع برای آنکه شما سفری مقرون به صرفه داشته باشید ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که غذاهای خیابانی پکن یا همان street food را انتخاب کنید.در ادامه مقاله راهنمای سفر به شهر پکن ما به شما چند رستوران معروف را معرفی می‌کنیم.با ما شهمراه باشید.

رستوران‌های معروف پکن

رستوران کپیتال ام پکن

در این رستوران شما می‌توانید خوشمزه‌ترین غذای چینی را امتحان کنید اما این را بدانید که قیمت غذاهای این رستوران بالا می باشد.

آدرس رستوران کپیتال ام پکن: چین – پکن Duo Le Zhi Ri Yi Shi Can Ting، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China

رستوران کینگ جوی پکن

در این رستوران انواع غذاهای چینی،گیاهی و آسیایی را می‌توانید امتحان کنید.

آدرس رستوران کینگ جوی پکن: چین – پکن Jing Zhao Yin، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China

رستوران هانگ بین لو پکن

این رستوران از جمله رستوران‌های پکن است که غذای حلال به مشتریان می‌دهد و شما بدون داشتن هیچ استرسی می‌توانید در این رستوران اسلامی غذا بخورید.

آدرس رستوران هانگ بین لو پکن: چین – پکن Hong Bin Lou ( Bai Wan Zhuang Da Jie )، Xicheng Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۳۷

رستوران دادونگ رست داگ پکن

از جمله رستوران های معروف پکن که بهترین غذاهای چینی را می شود در اینجا پیدا کرد و همینطور اغلب غذاهای این رستوران با گوشت اردک می‌باشد.

آدرس رستوران دادونگ رست داگ پکن: چین – پکن Nan Xin Cang Shang Wu Da Sha ( A Zuo )، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۰۷

جاذبه‌های گردشگری پکن

شهر ممنوعه پکن

شهر ممنوعه پکن از بزرگترین و وسیع‌ترین مکان‌های دست نخورده در جهان می‌باشد. شهر ممنوعه ۷۲۳۰۰۰ مترمربع وسعت دارد. در شهر ممنوعه بیش از ۷۰ ساختمان با حدود ۹۰۰۰ اتاق وجود دارد، که مساحت آن ۱۵۰۰۰۰ مترمربع می‌باشد.

آدرس شهر ممنوعه پکن: چین – پکن Gu Gong Bo Wu Yuan، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China

قصر تابستانی پکن

قصر تابستانی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری چین محسوب می‌شود.این قصر شامل ۳۰۰۰ قصر کوچک و بزرگ، پل و تالار می‌باشد که در یونسکو ثبت شده است.

آدرس قصر تابستانی پکن: چین – پکن ۱۰۱ Yi He Yuan Lu، Haidian Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۰۰

دیوار بزرگ چین

یکی از عجایب هفت‌گانه چین دیوار چین است که بزرگترین دیوار جهان محسوب می‌شود و همه‌ی توریستانی که تور چین را رزرو می کنند حتما از این دیوار دیدن می‌کنند.

آدرسدیوار بزرگ چین: چین – پکن Mu Tian Yu Lu، Huairou Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۱۴۰۵

مراکز خرید پکن

یکی از عمده دلایل انتخاب تور چین مراکز خرید چین است که در ادامه ما به شما چند تا از معروف‌ترین مراکز خرید انرا به شما معرفی می‌کنیم.در ادامه با ما همراه باشید.

مرکز خرید هونگ چیائو پکن 

آدرس مرکز خرید هونگ چیائو پکن : چین – پکن Hong Qiao Shi Chang، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۶۱

مرکز خرید چاینا ورلد 

آدرس مرکز خرید چاینا ورلد : چین – پکن Zhong Guo Guo Ji Mao Yi Zhong Xin، GuoMao، Chaoyang Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۲۲

مرکز خرید اورینتال پلازا

آدرس مرکز خرید اورینتال پلازا: چین – پکن Dong Fang Xin Tian Di، DongDan، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، ۱۰۰۰۰۵

فستیوال‌ها و جشنواره‌های پکن

جشنواره فانوس یوانشیا جی پکن

در این فستیوال مردم فانوس‌های کاغذی دست‌سازشان را در کوچه و خیابان‌ها به دست می‌گیرند و راه می‌روند

جشن سال نو چینی

این جشن از جشن‌های مهم چین است که در بهمن ماه در ۷ روز برگزار می‌گردد.

دانستی‌های شهر پکن

زمانیکه می‌خواهید فردی را صدا بزنید با اسم کوچک آن صدا نزنید و حتما خانوم و یا آقا به ابتدای فامیلی او اضافه کنید.

در هنگام احوالپرسی با افراد دست بدهید.

در گشت و گذار در پکن حتما آب معدنی بخرید.

در مکان‌های شلوغ حتما مواظب چیزهای با ارزشتان باشید.

در این مقاله ما درباره‌ی راهنمای سفر به پکن با شما صحبت کردیم همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای چین و تور آن سوالی داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر