حمل و نقل در باکو

حمل و نقل در باکو

باکو بزرگترین شهر و پایتخت آذربایجان است که در سواحل غربی دریای خزر قرار دارد.این شهر به دلیل نزدیکی آن به ایران و مقاربت فرهنگ آن باعث شده است افراد بسیار زیادی از ایرانیان تور باکو را رزرو کنند.برای آنکه سفری راحت را تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله با همراه باشید تا درباره‌ی سیستم حمل و نقل در باکو بیشتر آشنا شوید.

در باکو انواع حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس،تراموا و تاکسی وجود دارد که شما می‌توانید هر کدام ازین وسایل را که می‌خواهید برای جابجایی انتخاب کنید.البته باکو شهر ارزانی است وسایل نقلیه آن هم اصلا گران نیستند اما کیفیتشان با هم متفاوت است.

مترو باکو

ایستگاه‌های مترو باکو بسیار تمیز و امن هستند.در این ایستگاه‌ها هر ۳ دقیقه قطار عبور می‌کند.قیمت بلیت مترو باکو ثابت است و ربطی به مسافت شما ندارد.در مجموع مترو باکو دارای ۲ خط است که یکی از آنها به مرکز شهر و دیگری به شمال غربی می‌رود.

شروع کار مترو باکو از ساعت ۶ صبح تا ۱ شب است و مسافران زیادی را هر روزه جابه جا می‌کند. به طور کلی در حال حاضر ، ۲۰ ایستگاه متروی فعال در باکو وجود دارد.برای استفاده از مترو در باکو باید کارت الکترونیکی بخرید و آن را شارژ نمایید.

اتوبوس و تراموا در باکو

در باکو قبل از آنکه از اتوبوس و تراموا استفاده کنید،مطمئن شوید که پول نقد همراه خود دارید!

اتوبوس‌های باکو در همه‌ی خیابان‌های معروف باکو تردد می‌کنند و هزینه‌ی آنها هم آنچنان بالا نیست و ارزان محسوب می‌شود.ساعت شروع کار اتوبوس‌ها از ۶ صبح تا ۲۳ می باشد.

تراموا در باکو خیلی کارآمد نیست و بیشتر اوقات کار نمی‌کند. این تراموا به دهه‌ی ۶۰ میلادی برمی‌گردند.

تاکسی در باکو

هزینه‌ی تاکسی در باکو بیشتر از دو مورد بالاست.همچنین تاکسی‌های این شهر تاکسی متر ندارند بنابراین ممکن است هزینه‌ی بیشتری از شما بخواهند پس مراقب باشید. اگر با راننده صحبت کنید می توانید تا حدی از هزینه کم کنید.تاکسی‌های باکو با نشان زرد و یا تاکسی‌هایی با علامت آبی مشخص می‌شوند که بسیار هم امن هستند.

آیا شما عزیزان با این مقاله با سیستم حمل و نقل در باکو آشنا شدید؟

شما همراهان عزیز مهرآباد گشت اگر سوالی درباره تور باکو،ویزای باکو و جاذبه‌های گردشگری آن سوالی داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید و سفری عالی را تجربه کنید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر