بایدها و نبایدهای سفر به باکو

بایدها و نبایدهای سفر به باکو

باکو، از پرجمعیت ترین شهرهای آذربایجان و پایتخت این کشور است. بعد از پیدایش اولین میدان نفتی جهان در باکو، این شهر به شدت معروف شد و به همین خاطر مراکز خرید و خیابان‌های مهمی از دوران شوروی سابق در باکو ساخته شده است، این مکان‌های تاریخی اکنون از جاذبه های گردشگری باکو محسوب می‌شود و همچنین از میراث فرهنگی و معماری ملی و اسلامی آذربایجان محسوب می‌شود. در این مقاله درباره بایدها و نبایدهای سفر به باکو اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشته‌ایم؛ با ما در سفر به باکو همراه باشید.

در سفر به باکو نکاتی هستند که با رعایت کردن آنها، کیفیت سفرتان هم بسیار بهبود می‌یابد و مانع بروز برخی مشکلات می‌گردد.

باکو از امنیت بالایی برخودار است، اما حتما هنگام عبور از خیابان‌های این شهر دقت کافی داشته باشید.

تا جایی که امکان دارد، از آب معدنی در سفرتان استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای آذربایجان می‌توانید راهنمای سفارت این کشور را مطالعه نمایید.

برای سفر به باکو در آذربایجان اگر راه هوایی را انتخاب کنید،مدت زمانی که در طول مسیر هستید، از فرودگاه امام خمینی تا فرودگاه باکو حدود ۵۰ دقیقه راه است.

سفر زمینی به باکو

در این روزها هزینه‌های سفر به کشورهای خارجی بسیار بالا رفته و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از مسیرهای زمینی به کشورهای همسایه ایران سفر کنند و از بین کشورهای همسایه ،شهر باکو و کشور آذربایجان بسیار پرطرفدار هستند. البته این نکته را باید بگوییم که سفر با هواپیما راحت‌ترین و کوتاه‌ترین راه است.

برای سفر به باکو با اتومبیل شخصی از  مرز آستارا ۳۰۰ کیلومتر و از مرز بیله سوار ۲۰۰ کیلومتر راه دارید. نکته‌ی مهم این است که حتما بین ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر از مرز عبور کنید تا کمتر معطل شوید.

بهترین راه برای سفر به شهر باکو 

سفر زمینی انتخاب خیلی از مسافران ایرانی به این شهر است. اما اگر تور باکو را خریداری کنید هم هزینه‌های سفرتان کاهش می‌یابد و هم اینکه خیلی از دغدغه‌ها را ندارید. با خرید تور باکو مهرآباد گشت می‌توانید با اطمینان خاطر راهی سفر شوید.

بهترین زمان سفر به باکو

شهر باکو دارای زمستان‌های بسیار سردی است، به همین نسبت تابستان‌های بسیار گرمی هم دارا می‌باشد. با توجه به برگزاری جشن نوروز در آذربایجان و آب و هوای متعادل و شاد بودن مردم،فصل بهار برای سفر به باکو مناسب‌ترین زمان است.

با آمدن شهریور هوای باکو بسیار خنک و دلپذیر می‌شود و برای مسافران پاییزی بهترین فرصت است. از ماه آبان هوا رو به سردی می‌رود و در دی بارش برف شروع می‌شود. از نظر وضعیت آب و هوا بهترین زمان سفر به باکو فصل‌های بهار و پاییز است،، اما اگر هزینه اولویت اول شماست می‌توانید تابستان را امتحان کنید. بیاد داشته باشید که زمستان‌های این کشور بسیار سرد هستند.

ما در این مقاله درباره بایدها و نبایدهای سفر به باکو با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره تور باکو،تور زمینی باکو،ویزا و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تمسا بگیرید تا سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر