دلایل سفر به آذربایجان

دلایل سفر به آذربایجان

آذربایجان از جمله کشورهایی است که به دلیل تشابه فرهنگی زیادی که با ایران دارد به همین خاطر گشت و گذار در آن برای ما ایرانیان بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.آذربایجان در قاره آسیا واقع است و با رونق جاده ابریشم این کشور پیشرفت فراوانی کرد.در این مقاله قصد داریم دلایل سفر به آذربایجان و رزرو تور باکو را به شما عزیزان معرفی کنیم تا سفری جذاب را با مهرآباد گشت تجربه نمایید.

موزه حیدر علیف باکو

این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری باکو محسوب می‌شود که معماری خاص ان باعث شده است توریستان زیادی را به خود جذب کند.این معماری دارای زاویه و گوشه نمی‌باشد در واقع اغلب زاویه‌های آن خمیده‌ای شکل هستند.

علاوه بر آن در خیابان اصلی باکو، از جمله جاذبه هایی که باید از آنها بازدید نمایید می‌توان به موزه فرش باکو که معماری ساختمان آن به شکل فرش لوله شده است، مرکز بین المللی موسیقی که نوعی دستگاه موسیقی آذربایجانی محسوب می‌شود.

شهر باستانی ایچری شهیر باکو

ایچری شهیر از جمله شهرهای باستانی و قدیمی باکو است که اطراف آن دیواره‌های قلعه‌ای باستانی قرار گرفته است.خیابان‌های باریک،تراس‌های چوبی،مسجدها و حمام‌های عمومی آن از مشخصات بارز این شهر باستانی محسوب می‌شوند.این شهر قدیمی ثبت یونسکو شده است و اخیرا بازسازی شده است.

پیاده روی در پارک بلوار باکو

پارک بلوار باکو از جمله پارک‌های معروف باکو است که در کنار ساحل دریای خزر واقع شده است و بین مردم باکو و همینطور توریستان از محبوبیت خاصی برخوردار است.این پارک دارای فضای سبز،کافی شاپ،چایخانه،رستوران و فضاهای بازی برای کودکان می‌باشد.این پارک از میدان پرچم شروع می‌شود و طول آن تا به الان ۵.۵ کیلومتر است که هر ساله وسیع‌تر هم می‌شود و در ترمینال بندر بین المللی باکو به پایان می‌رسد.

بزرگترین دریاچه نمکی کره زمین در باکو

دریای کاسپین بزرگترین دریاچه نمکی کره زمین محسوب می‌شود که وسعت آن ۳۷۱۰۰۰ کیلومتر مربع است که همین بزرگی آن باعث شده است تا به این دریاچه نام دریا را بگذارند.این دریاچه از جمله دریاچه‌های باکو است که مردم زیادی انرا برای شنا انتخاب می‌کنند. در کنار این دریاچه امکاناتی از قبیل هتل،مراکز تفریحی،قایق سواری و ماهی گیری وجود دارد.در سفرتان به باکو دیدن این دریاچه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

باقلوای آذربایجانی

باقلوای آذربایجانی زبانزد عام و خاص است کمتر کسی پیدا می‌شود که تور باکو را رزرو کرده باشد و به این شهر سفر کرده باشد اما باقلوای آذربایجانی را امتحان نکرده باشد!در شهر شکی کارگاه‌های شیرینی پزی فراوانی وجود دارد که باقلواهای آن بسیار معروف است.

روستای خینالوگ،مرتفع‌ترین روستای آذربایجان

روستای خینالوگ در کشور آذربایجان بلندترین و مرتفع‌ترین روستای آذربایجان است که در این روستا ۲۰۰ خانه در فاصله ی نزدیک به هم در نوک تپه‌ای قرار گرفته‌اند.مردم این روستا روش زندگی گذشتگان خود را دارند و هیچ تغییری در آن ایجاد نکرده اند.

استراحتگاه نفتلان

استراحتگاه نفتلان در آذربایجان در جهان معروف است و به خاطر خاصیت درمانگری این ماده نفتی،افراد محلی و ترویستان زیادی به آن مراجعه می‌کنند.خاصیت درمانگری این ماده نفتی به اثبات رسیده است و یک شرکت آلمانی از این ماده پمادی ساخته است که در بازار بسیار پرفروش است.

خرید فرش دست بافت از باکو

شغل بسیاری از مردم باکو فرش بافی است که آنها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف بافته می‌شوند.ولی شیک ترین و لوکس و با کیفیت‌ترین این فرش‌ها در شیروان معروف است.

خاویار آذربایجان

خاویار(که به طلای سفید هم معروف است) به وفور در باکو و آذربایجان یافت می‌شود.اما در هنگام خرید خاویار باید به این نکته توجه داشته باشید که شما به عنوان توریست اجازه دارید فقط دو قوطی از آن را با خود از کشور آذربایجان خارج کنید.

پارچه ابریشم

ابریشم از جمله سوغات معروف باکو است.اگر قصد خرید سوغات برای خانوم را دارید پیشنهاد ما به شما اینست که حتما روسری‌های ابریشم آذربایجان را انتخاب کنید که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد.این روسری‌ها اغلب در روستای باسکال درست می‌شوند.

غذاهای معروف در باکو

غذاهای معروف در باکو بسیار زیاد هستند و زبانزد همه‌ی مردم جهان!انواع غذاهای پرطرفدار و محبوب مردم باکو و توریستان را می‌توانید در مقاله غذاهای معروف باکو مطالعه بفرمایید.

ما در این مقاله درباره دلایل سفر به آذربایجان با شما صحبت کردیم.همچنین شما عزیزان اگر سوالی درباره تور باکو،ویزای باکو و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مهرآباد گشت تماس بگیرید تا سفری جذاب و هیجان انگیزی را تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر