غذاهای معروف در باکو

غذاهای معروف در باکو

غذاهای آذربایجان در همه‌ی جهان گوشزد عام و خاص است.مخصوصا ما ایرانی‌ها که ذائقه غذاییمان به مردم باکو نزدیک است حتما قبل از رزرو تور باکو بهتر است تا با غذاهای معروف باکو بیشتر آشنا شویم.پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیشلیک از غذاهای معروف در باکو

شیشلیک از جمله غذاهای معروف باکو و همینطور محبوب در کل قاره‌ی آسیا به شمار می‌رود.همینطور آن از غذاهای سنتی آذربایجان است.که مردم باکو و آذربایجان برای طبخ شیشلیک از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.مردم آذربایجان و باکو در کنار شیشلیک گوجه فرنگی،فلفل و قارچ را هم کباب می‌کنند و همراه غذایشان می‌خورند.

آش دوغ  آذربایجان

آش دوغ از جمله غذاهای پرطرفدار و سنتی آذربایجان و باکو است که توریستان علاقه‌ی بسیار زیادی به آن دارند.این غذا ترکیبی از دوغ(و یا ماست ترش)نخود،سیر،برنج نیم دانه و گوشت‌ قلقلی شده می‌باشد.آش دوغ غذای فوق العاده و خوشمزه باکو است که هم می‌توان آن را گرم سرو کرد و هم سرد!

قتاب باکو

قتاب باکو غذایی شبیه به پیراشکی خودمان است که داخل نان را با پنیر،اسفناج،گوشت و بعضا کدو پر می‌کنند.البته این غذای آذری بع عنوان دسر بیشتر سرو می‌شود.مردم باکو خمیر نان را خودشان با ترکیب آرد، نمک و تخم مرغ درست می‌کنند و این غذا را بیشتر با ماست محلی،سماق و سبزی درست می‌کنند.در سفرتان به باکو حتما قتاب را امتحان کنید.

باقلوا باکو

باقلوا دسر فوق العاده لذیذی است که در ایران و ترکیه یافت می‌شود که باقلوای آذری یک چیز دیگری است!باقلوا ترکیبی از خمیر نازک،عسل،هل،شکر و آجیل‌های خورد شده است این دسر در ایام نوروز به وفور در آذربایجان و باکو یافت می‌شود.

پلو باکو

پلو آذربایجان از غذاهای سنتی و معروف باکو است که مزه و طعم آن با پلوهای ما ایرانی‌ها خیلی متفاوت است.این غذا ترکیبی از گوشت،برنج،فلفل و انواع ادویه طعم دار است که در کنار آن انواع سبزیجات،دارچین،برنج و گوشت سرو می‌شود.

لاوانگی از غذاهای معروف در باکو

لاوانگی از غذاهای سنتی باکو که همان مرغ شکم پور خودمان است که با گردو و سبزی محلی تازه طبخ می‌گردد.

دلمه آذربایجان

دلمه از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای آذربایجان است که ترکیبی از سبزیجات معطر محلی،گوشت چرخ کرده،رازیانه و نعنا که درون ظروف سفالی پخته می‌شود و می‌توان گفت دلمه نماد آذربایجان و ثبت ملی شده است.

ماهی دودی باکو

ماهی دودی از غذاهای پرطرفدار مردم آذربایجان است که در همه‌ی شهرهای آن بسیار محبوب است.اغلب مردم آذربایجان ماهی دودی را در صبح به عنوان صبحانه میخورند.روش‌های مختلفی برای طبخ آن وجود دارد همینطور به همراه این غذا پنیر شور هم سرو می‌گردد.

کوفته ی بزباش باکو

کوفته ی بزباش از جمله غذاهای محلی و محبوب آذربایجانی‌هاست.این غذا ترکیبی از سیب زمینی،نخود،سس مخصوص(سس آن ترکیبی از زعفران و زردچوبه است)گوشت،برنج و آلو است که آبپز می‌شود.

در این مقاله ما درباره غذاهای معروف در باکو با شما صحبت کردیم.همینطور شما عزیزان اگر سوالی درباره تور باکو ، ویزای باکو و جاذبه‌های گردشگری آن سوالی داشتید حتما با کارشناسان مجرب مهرآباد گشت تماس بگیرید تا سفری عالی را تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر