راهنمای سفر به شانگهای

شانگهای، از بزرگ ‌ترین شهرهای چین بوده و بعد از توکیو ،دومین شهر بزرگ جهان به حساب می‌رود.  این شهر قلب اقتصادی و پر‌جمعیت است. شهر شانگهای جزء ۷ بندر اصلی ارتباط تجاری در جهان است و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در سال‌های اخیر به حساب می‌آید. اما مثل هر کشور دیگری که قصد سفر به آن را دارید، لازم است تا اطلاعاتی مانند جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید و... در این شهر را داشته باشید. به همین خاطر ما در این مقاله راهنمای سفر به شانگهای را به شما معرفی می‌کنیم با ما تا انتهای این مقاله در سفر به شانگهای همراه باشید.همچنین این نکته را فراموش نکنید،اگر قصد سفر به این شهر را دارید،قبل از هر اقدامی برای رزرو تور آن نسبت به دریافت ویزای چین اقدام نمایید.

موقعیت جغرافیایی شانگهای

شانگهای، که به نیویورک شرقی هم معروف است، یکی از اصلی‌ترین شهرهای چین و پل ارتباطی بین این کشور و جهان است. مساحت شانگهای ۶۳۴۱ کیلومتر و با توجه به سرشماری‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام داد،جمعیتی ۲۴ میلیون می‌باشد. شانگهای پایتخت اقتصاد چین است .

اطلاعات مهم درباره شانگهای چین

واحد پول شانگهای: رنمینبی(یوان)

کد کشور:  +۸۶

اختلاف زمانی شانگهای با تهران: ۳:۳۰+

شماره‌های اضطراری شانگهای چین

  • پلیس شانگهای: ۱۱۰
  • آتش نشانی شانگهای: ۱۱۹
  • آمبولانس شانگهای: ۱۲۰

فرودگاه های شانگهای

فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودنگ، فرودگاه بین‌المللی شانگهای هونگچیائو، فرودگاه جیانگوان، فرودگاه شانگهای لنقوا

بهترین زمان سفر به شانگهای چین

شانگهای تابستان‌ها و زمستان‌های کاملا متفاوتی از هم دارند، ممکن است زمستان‌های یخبندان و تابستان‌ها هوا داغ شود. برخی معتقدند علت سرد بودن شانگهای،نزدیک بودن آن به سیبری باشد.

بهترین زمان سفر به شانگهای بهار و پاییز باشد، زیرا نه هوا آنقدر گرم و داغ است که از گرما اذیت شوید و نه آنقدر سرد!

هزینه اقامت در شانگهای

با توجه به این‌که شانگهای یکی از شهرهای اصلی و تجاری چین است، هزینه‌ی اقامت و هتل در این شهر نسبت به دیگر شهرها، بالاست. قیمت هتل‌ها در طول هفته و در جاهای مختلف شهر با هم فرق دارد،مثلا قیمت اقامت در هتل در شرق رودخانه است که قسمت تجاری شهر است، در روزهای آخر هفته‌ ارزان و به نسبت مقرون به صرفه است. اگر شما به قصد سفر کاری به شانگهای رفته اید سعی کنید در محل ملاقات‌هایتان هتل رزرو کنید، زیرا ترافیک شانگهای در طول هفته بسیار زیاد است و ممکن است کلافه شوید.

هزینه غذا و خود و خوراک در شانگهای

در شانگهای، برای یک وعده غذا در یک رستوران با قیمت پایین باید ۳۰ یوان پرداخت نمایید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان نسبتا متوسط باید ۲۰۰ یوان بپردازید. رستوران مک دونالد در شانگهای تقریبا از رستوران‌های ارزان به حساب می‌آید ،حتما آن را امتحان کنید. اگر قصد دارید یک سفر اقتصادی و مقرون به صرفه را تجربه کنید کافیست کمی جستجو کنید،با قیمت‌های کمتری  یک وعده غذای نسبتا خوب را می‌توانید پیدا کنید.

جاذبه های مهم گردشگری در شانگهای

در ادامه راهنمای سفر به شانگهای ما سعی می‌کنیم که مهم ترین جاذبه‌های گردشگری شانگهای را به شما معرفی کنیم.

  • برج ارینتال پیرل شانگهای

برج ارینتال پیرل در کنار رودخانه هوانگپو در شانگهای قرار دارد. این برج دارای ۱۴ طبقه می‌باشد که شامل رستوران گردان، هتل فضایی در ارتفاع ۱۴۰ تا ۲۳۰ متر، ۹ کانال تلویزیونی و۱۰  کانال FMرادیویی هست.

  • باغ یو شانگهای

این باغ یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری شانگهای است. در اطراف این باغ بازارچه و مراکز خرید مختلف صنایع دستی چین وجود دارند.برای خرید در این بازارچه‌ها چانه زدن را فراموش نکنید!

  • آکواریوم شانگهای

آکواریم شانگهای از بزرگترین آکواریوم‌های شانگهای است. این آکواریم دارای طولانی‌ترین تونل زیر آبی در جهان است. از زمان تاسیس این آکواریوم در سال ۲۰۰۲ تا به حال، بالغ بر ۱ میلیون بازدید کننده داشته است .

مراکز خرید شانگهای

  • خیابان نانجینگ

یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شانگهای خیابان نانجینگ است، این خیابان در اوایل قرن ۲۰ام شکل گرفته و انواع مغازه‌های مختلف در این خیابان وجود دارد.

  • مرکز خرید سوپر برند
  • مرکز خرید آی اف سی
  • مرکز خرید ارینت
  • بازار یویوان

نکات مهم در شانگهای

  • درروزهای گرم از رفتن به فضاهای باز پرهیز کنید ،زیرا آلودگی هوا در روزهای گرم خیلی بالاست.
  • برای کسب اطلاعات لازم جهت دریافت ویزای چین راهنمای دریافت ویزای چین را حتما مطالعه نمایید.


ما در این مقاله راهنمای سفر به شانگهای را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه و فوق‌العاده‌ای را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر