مقایسه دیدیم با بدروم

مقایسه دیدیم با بدروم

ترکیه شهر های  ساحلی پرطرفداری  دارد که با شروع فصل گرما پر از گردشگر می شوند و افراد زیادی به شوق ساحل و دریا خودشان را از سراسر دنیا به این شهرهای دوست داشتنی می رسانند. دو تا از شهرهای ساحلی دیدنی و جذاب، دیدیم و بدروم هستند که فاصله نزدیکی هم با هم دارند. اما دیدیم یا بدروم؟ سوالی که شاید ذهن شما را هم درگیر کرده باشد! این دو شهر هر دو جذابند و انتخاب یکی از آن ها واقعا کار مشکلی است. در این پست می خواهیم مقایسه ای بین ویژگی ها و جاذبه های این شهر انجام دهیم تا در نهایت تصمیم بگیرید که به دیدیم سفر کنید یا بدروم  در ادامه این مبحث ما را همراهی کنید.

دیدیم یا بدروم

دیدیم یا بدروم

  • بدروم یا دیدیم از نظر جاذبه های تاریخی

بدروم که در زمان باستان (هالی کارناس) نامیده میشد. از لحاظ تاریخی شهر مهمی در دروه های تاریخی بوده است در واقع زادگاه " هردوت " و محل مقبره پادشاه ماسولوس ( در قرن 4 قبل از میلاد ) است که یکی از عجایب هفت گانه جهان باستان است. جالب است درباره ی بدروم این نکته را بدانید که اولین دریا سالار زن در جهان به نام آرتمیسیا در بدروم می زیسته است.   قلعه‌ی با‌شکوه سنت پیترکه در سواحل این شهر قرار دارد. این قلعه‌ی زیبا، مکانی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به تاریخ است تا با گشت زدن در آن، با گوشه‌ای از تاریخ پر فراز‌ و نشیب ترکیه آشنا شوند. درون این قلعه، مجموعه‌ای از صنایع دستی قدیمی که در همین مکان پیدا شده‌اند، گرد آمده است. برج بلند قلعه، از دور به زیبایی نمایان است و جلوه‌ی زیبایی به افق و چشم‌انداز زمین و دریا داده است. همچنین آرامگاه هالیکارناسوس که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی جهان هم معرفی می شود در این شهر قرار دارد. این آرامگاه برای پادشاه منطقه و فرماندار هخامنشیان که به آن خشترپاون (یا ساتراپ در زبان یونانی) در کاریا ساخته شد. ماسولوس به مدت ۲۴ سال بر این منطقه حکمرانی کرد و به خاطر دارا بودن خصیصه ای همچون کشورگشایی، مناطق زیادی را به هالیکارانوس سابق و بدروم فعلی اضافه نمود. این پادشاه در سال ۳۵۳ میلادی از دنیا رفت و همسرش به رسم یادبود برای او مقبره ای ساخت.


دیدیم یا بدروم

دیدیم یا بدروم



 در مقابل از مکان های تماشایی و باشکوه دیدیم معبد آپولو میباشد . این معبد که قدمت 2000 ساله دارد در زمان گذشته به پسر زئوس " آپولو " اهدا شد . مردمان بر این باور بودند که او الهه پیشگویی ، نور و موسیقی است از آنجا که آپولو به پیش گویی شهرت داشت مردمان با آیین خاصی در این معبد که در شهر میلتوس بنا شد جمع میشدند و اشتیاق شنیدن آینده خود را داشتند. خلاصه اینکه این معبد پر از رمز و راز هایی است که اگر به کشف تاریخ و افسانه علاقه دارید در سفرتان به دیدیم با تور دیدیم  به این مکان سر بزنید و با کاهن های معبد هم قدم شوید. شهر افسانه ای باستانی پریه ‌نه از نقاط دیدین نزدیک به دیدیم است. این شهر در هنگام ساخت، کنار ساحل بود اما امروزه چندین کیلومتر با دریا فاصله دارد. قدمت این شهر باستانی به حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. هنگام قدم زدن شهری با خیابان کشی های منظم را می بینید که یادآور شهرهای مدرن امروزی است.




دیدیم یا بدروم

  • طبیعت دیدیم یا بدروم

دیدیم شهری زیبا با سواحل چشم نواز و امکانات تفریحی جذاب است که گردشگری، منبع اصلی درآمد مردم این شهر می باشد. این شهر مکانی آرام با گزینه های تفریحی هیجان انگیز است که برای گذراندن یک تعطیلات بی دغدغه و آرامش بخش بسیار مناسب است. چنانچه می خواهید خستگی کاری خود را بطور کامل پشت سر بگذارید، به هیچ وجه سفر به دیدیم را از دست ندهید! این شهر بواسطه طبیعت بکر و زیبایی که دارد و همچنین نزدیکی به شهرهای توریستی کوش آداسی، ازمیر و بدروم مکانی بسیار مناسب برای سفرهای بهاره و تابستانه می باشد.  دیدیم دارای سواحلی از ماسه های طلایی و آب هایی آرام که به خصوص در فصل تابستان می تواند یک بهشت رویایی را برایتان رقم بزند و تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما شوند. سواحل طولانی همراه با آب هایی کریستالی در کنار دریای اژه که زیر آفتاب گرم می درخشند. استراحت در کنار دریا همراه با شنیدن صدای آرامش بخش امواج لذتی است که می تواند خستگی کار و زندگی پرهیاهو را کاملا برطرف کند.


دیدیم یا بدروم


بدروم شهری ساحلی در جنوب غربی ترکیه است و دارای سواحل زیبای دریای اژه است. به دلیل موقعیت جزیره‌ای این شهر دارای آب و هوای مدیترانه‌ای بوده و در تابستان آب و هوایی گرم و در زمستان آب و هوای معتدلی را دارا می‌باشد. گرم ترین ماه سال در بدروم جولای با دمای 27 درجه و سردترین ماه سال ژانویه با میانگین دمای 12 درجه سانتیگراد است. بدروم یکی از زیباترین مناطق در ساحل دریای اژه و شهری در کشور ترکیه است که سه اسکله مجلل و رستوران های فوق العاده، ویلا های بسیار لوکس، فروشگاه های شیک و تعداد متعددی ساحل و بندرگاه این شهر را به محلی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. شهر بدرم به چندین منطقه تقسیم شده است که هر کدام از مناطق دارای ویژگیهای خاص خود میباشد :

مناطق گومبت , باغلا, کارا اینجیر, ارتا کنت یالیسی, اکتور, بیتز, گومبت و بارداکچی واقع در ساحل جنوبی ، دارای کرانه های شنی زیبایی هستند. مناطق ارتا کنت, بیتز و اکتور از جمله سواحلی هستند که پوشیده از زنبقهایی با گلهای آبی رنگ . اردو زنان و موج سواران از منطقه گومبت لذت میبرند و در منطقه بیتز تخته های موج سواری رنگارنگ ، با مهارت از میان دکلهای قایقها در خلیج می جهند. بر کرانه دریا ، شما میتوانید از پیاده روی آرام در میان باغهای پرتقال و نارنگی که مانند نواری ساحل را احاطه کرده اند ، لذت ببرید.


دیدیم یا بدروم

  • مراکز خرید دیدیم یا بدروم؟

مرکز خرید آلتینکوم فروم در منطقه زیبای آلتینکوم شهر دیدیم واقع شده است  در سفرتان به دیدیم حتما برای خرید سوغاتی و یادگاری از خاطرات شهر به این مرکز خرید سری بزنید. مرکز  خرید کیپا در منطقه آکبوک شهر دیدیم با گالری و مغازه های بی شمار از برند های روز دنیا و فروشگاه های اسباب بازی فروشی از مراکز خرید دیدیم است که پیشنهاد میدهیم حتماً از آنجا دیدن بکنید. در مقابل یکی از بهترین بازارهای روز شهر بدروم که خرید و گشت و گزار در آن برای گردشگران این شهر بسیار جالب و سرگرم کننده است، بازار تورگوتریس است. بازار محلی توگوتریس در پایین ترین نقطه ی جاده ای به همین نام که در ساحل قرار دارد، قرار گرفته است. در این بازار محصولات مختلف و متفاوتی به فروش می رسد. از سبزی جات تازه و خشک شده گرفته تا انواع لبنیات مختلف و محصولات تهیه شده از آنان را تهیه نمایید. البته در این بازار می توانید محصولاتی همچون انواع کفش و لباس، کیف، پارچه و دیگر وسایل را برای خرید پیدا کنید. یکی از ویژگی هایی که این منطقه دارد این است که همه ی فعالیت های تجاری در این بازار، بدون مالیات هستند که تاثیر به سزایی در قیمت نهایی کالاهای مورد داد و ستد در این بازار دارد.



دیدیم یا بدروم


آژانس مسافرتی و گردشگری مهرآباد گشت با اجرای تورهای متنوع به اقصی نقاط جهان ، با برترین ایرلاین ها و بهترین خدمات از پیشروان این تور در صنعت توریسم می­باشد. اگر قصد سفر به دیدیم یا بدروم را دارید کافیست با ما تماس بگیرید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر