راهنمای سفر به مالزی

راهنمای سفر به مالزی

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و به وسیله دریای چین به دوقسنت مشابه تقسیم شده است. این کشور ترکیبی از مالایی‌ ها، چینی‌ ها، هندی‌ ها و برخی دیگر از اقوام بومی است و به علت فرهنگ ها، مذاهب و نژادهای مختلف به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. مالزی به دلیل قرار گرفتن در یکی از مسیرهای مهم تجاری بین چین و خاورمیانه از ایام خیلی دور مورد توجه قرار گرفته است. در هر دو بخش کشور مالزی می توانید دشت های ساحلی زیبا و مرتفع و کوهستان های جنگلی انبوه را تماشا کنید و همین امر این کشور را رفته رفته به یک مقصد توریستی تبدیل کرده است. در ادامه ما دانستنی های کاربردی را درباره سفر به مالزی در اختیار شما قرار خواهیم داد. برای سفر به مالزی، خرید بلیط مالزی، رزرو تور مالزی و رزرو هتل در مالزی با مهرآبادگشت در تماس باشید.


دانستنی های لازم برای سفر به مالزی

واحد پول: رینگت

زبان رسمی: مالایی

دین غالب: اسلام

ساعت محلی: چهار ساعت و نیم جلوتر از ساعت ایران

بهترین زمان سفر: فصل های بهار و تابستان

سوغات: لباس های سنتی، میوه، قهوه، شیرینی دادال و دیگر خوراکی های سنتی، ظروف مختلف، لوازم آرایش و جواهرات، لوازم برقی و لوازم خانگی

تفریحات رایج: طبیعت گردی، ماساژ، پارک های آبی و ورزش های آبی، تماشای حیات و حش و اماکن تاریخی و خرید


آب‌ و‌ هوای مالزی

مالزی دارای دو فصل کم بارش و پر بارش است و به علت نزدیک بودن به خط استوا از آب و هوای استوایی برخوردار است. کشور مالزی در تمام طول سال هوایی گرم و مرطوب دارد. میانگین دمای هوا در این کشور ۲۷ درجه سانتی‌ گراد است. بارش های سیل آسای مالزی در فصل های بهار و تابستان بسیار معروف هستند اما در پاییز و زمستان بارش ها به صورت محسوسی کم می شود. در کل بخش شرقی مالزی بیش ترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس دارد و بخش غربی آن نیز از ماه های مه تا سپتامبر همراه با طوفان و بادهای موسمی است. پیش از سفر به مالزی لازم است حتماً آب و هوای آن را چک کنید. این کشور در بیش تر روزهای سال بارانی است. کم بارش ترین ماه های مالزی  بین ماه می تا ماه جولای است. در ماه های ژانویه و فوریه فستیوال های گوناگونی در کشور مالزی برگزار می شود و گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر می کنند.


غذاهای مالزی

کشور مالزی بهشت گردشگران علاقه مند به غذاهای آسیای شرقی است. در ادامه برخی از غذاهای معروف کشور مالزی را به شما معرفی خواهیم کرد.

نودل سرخ شده: این غذا از نودل، گوشت و مومسیر یا پیاز درست می شود.

ناسی داگانگ: صبحانی شامل برنج، شیر نارگیل، تخم مرغ آب پز، جو و ادویه

ساتای: این غذا ترکیبی از گوشت کبابی همراه با سس مخصوص زغال پز است.

باکوته: از گوشت، استخوان و چای درست شده و در اصل غذایی چینی است.


فستیوال های مالزی

همان طور که قبل تر گفتیم هر ساله در کشور مالزی جشنواره های گوناگونی برگزار می شود. به همین علت بهتر است پیش از سفر به کشور مالزی از تاریخ این مناسبت ها اطلاعات کسب کنید. اصلی ترین و مهم ترین جشن های مالزی، جشن سال نو میلادی و سال نو چینی است که در ماه های دسامبر و ژانویه (دی و بهمن) برگزار می شوند و مراسمی مثل آتش بازی، رقص و غیره را شامل می شوند. در ادامه ما به چند نمونه از این مناسبت ها اشاره خواهیم کرد.

جشنواره فانوس

یک جشن چینی است که در فصل برداشت (مرداد ماه) انجام می شود و با اجرای موسیقی و آتش بازی همراه می باشد.

جشن گاوای دایاک

در این جشن مردم محلی ساراواک با پوشیدن لباس محلی و رقص و آواز جشن می گیرند. این جشن در ماه خرداد برگزار می شود.

جشن وساک

مهمترین جشن آیین بودا جشن وساک است که سرشار از ارابه های گل و مجسه های بودا می باشد. این جشن در اردیبهشت برگزار می شود.

فستیوال حراج

همه ساله از ماه های نوامبر و دسامبر (آبان ماه و دی ماه) بزرگ ترین حراج سال در کشور مالزی برگزار می شود. خرید با قیمت های استثنایی همراه با برنامه های شاد و مهیج گردشگران را به این جشن بسیار علاقه مند کرده است.


شهرهای مهم و گردشگری مالزی

کشور مالزی شهرهای متنوعی دارد که هرکدام جذابیت های خاص گردشگری خود را دارند. در ادامه برخی از این شهرها را به شما معرفی خواهیم کرد.

کوالالامپور

پنانگ

لنکاوی

کوتا کینابالو

جورج تاون

کوالا ترنگ گانو

ایپوه

تایپینگ


حمل و نقل عمومی در مالزی

ال ار تی، ام آر تی و مونوریل، تاکسی، اتوبوس، و انواع قطارهای اتومات و اکسپرس از وسایل نقلیه عمومی در کشور مالزی می باشد. قطار کلیا اکسپرس نیز به عنوان راحت ترین گزینه برای جا به جایی در کشور مالزی مشهور شده که از ساعت ۵ صبح تا ۱ بامداد فعالیت می کند. این قطارها دارای صندلی های بسیار راحت، اینترنت  و فضای اختصاصی بار و چمدان است و هر ۱۵ دقیقه یکبار به ایستگاه می‌ رسد. کلیا اکسپرس در مسیر فرودگاه نیز فعالیت می کند.


دانستنی های مورد نیازتور مالزی

معروف‌ ترین سیمکارت های این کشور، سلکوم و ماکسیز نام دارند که می توانید آن را از فرودگاه و بیشتر فروشگاه های مالزی تهیه کنید.

یادتان باشد که برای رفتن به اماکن مذهبی، مساجد و معابد لباس‌ های مناسب بپوشید و حتما کفش هایتان را دربیاورید.

ویزا برای اتباع ایرانی در فرودگاه مالزی صادر می شود و دارای اعتبار ۱۴ روزه است.

سفر به کشور زیبا و خوش آب و هوای  مالزی یکی از خاطره انگیزترین سفرهای ممکن به آسیای شرق است. برای سفر به مالزی، خرید بلیط مالزی، رزرو تور مالزی و رزرو هتل در مالزی با مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر