بهترین زمان سفر به سامویی

جزیره‌ی سامویی با مساحتی بیش از 250 کیلومتر مربع پس از پوکت و چانگ، سومین جزیره‌ی بزرگ تایلند است و جزو معروفترین مقاصد توریستی در دنیا شناخته شده است. سواحل اینجا از درختان عظیم نارگیل و جنگل‌های گرمسیری گرفته تا شب نشینی‌های پرشور و نشاط را شامل می شود. معروفترین سواحل این اطراف شامل چی وانگ، لامایی، بوفوت و مائینام می باشند. اقامتگاه های این جزیره از ویلا و هتل های لوکس 5 ستاره گرفته تا مهمانخانه‌های ارزان را دربر می‌گیرد. این جزیره به شکل مربعی عجیب است که محیطی به وسعت 55 کیلومتر دارد. برخلاف سایر جزایر تایلندی مثل پوکت، جزیره ی سامویی بسیار ناهموار و کوهستانی است و تنها در حاشیه‌ی جزیره منطقه‌ای صاف و هموار یافت می‌شود و به همین دلیل در اینجا آسمان‌خراشی نمی‌بینید و خانه‌ها همگی کوتاه و کوچک هستند. 90% از تاریخ این جزیره به پرورش نارگیل اختصاص داشته اما بازرگانان و مسافران چینی هم تاثیراتی بر اقتصاد این ناحیه گذاشته‌اند. این جزیره معماری و فرهنگ منحصر به فردی دارد که با زیبایی طبیعت بکر در هم آمیخته شده‌اند.

آب و هوای سامویی

دمای هوا در سامویی بالا و حدود 30 درجه است ولی مانند تمامی نقاط تایلند ، باد و رطوبت شدید در این جزیره نیز امری عادی است ولی این موضوع در سامویی آزاردهنده نیست و هوای این منطقه بطور کلی دلپذیر و اغلب آفتابی و گرم است ؛ در جزیره سامویی یک فصل گرم و استوایی و یک فصل بارانی داریم و برخلاف شهرهایی مانند پوکت که فصل باران شش ماه است ، آب و هوای سامویی در اغلب وقت ها خشک است و فقط یک ماه فصل باران داریم و آن هم درماه نوامبر است و این خشکی به دلیل نوع  قرار گیری و مختصات خاص سامویی در خلیج تایلند است و باعث می شود که این جزیره از بارانهای موسمی شدید در امان باشد.

بهترین زمان سفر به سامویی

در جزیره سامویی از اواخر اکتبر تا اواخر دسامبر بارش باران را داریم ولی تجربه نشان داده که در کریسمس و شب عید باران نمی بارد ، پس زمان خوبی برای سفر به سامویی است ، ماه آوریل ، گرم ترین و خشک ترین زمان جزیره و درست در زمان جشن " Songkran " است و در سامویی دو بار در سال  شلوغ و پر توریست می شود ، اولین شلوغی از اواخر دسامبر تا مارچ  و دیگری با  تعطیلات اروپایی که از جولای شروع شده و تا آگست ادامه دارد ، است ، سامویی تقریبا در تمام ماه های سال خوش آب و هواست و در هر فصلی از سال تجربه شیرینی را برای گردشگران به همراه دارد .

نکات مهم تور سامویی

  • برای سفر به سامویی باید ویزای توریستی تایلند را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا اصل پاسپورت (حداقل 6 ماه اعتبار)، کپی پاسپورت، کپی مدارک شناسایی در یک برگه A4، تکمیل فرم ویزای سفارت تایلند، یک قطعه عکس 3*۴ رنگی جدید، اصلی و کپی بلیت رفت و برگشت تایلند تایید شده توسط یکی از آژانس‌های معتبر، نامه تمکن مالی به میزان حداقل 15 میلیون.
  • پیشنهاد می‌شود برای سفر به هر مقصد خارجی، مقدار از بودجه سفر را به واحد پول رایج آن کشور و بخش قابل توجهی را دلار یا یورو به همراه داشته باشید. واحد پول کشور تایلند بات است.
  • سامویی دو فصل دارد: یک فصل گرم و استوایی و یک فصل بارانی. آب و هوای سامویی در بیشتر اوقات سال خشک است و فصل باران فقط به ماه نوامبر محدود می شود.

جهت رزرو تور سامویی با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید.02188833123


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر