بهترین زمان سفر به کردستان

بهترین زمان سفر به کردستان

استان کردستان در غرب ایران و در کنار مرز عراق قراردارد و از شمال به استان آذربایجان غربی و بخشی از زنجان، از شرق به استان همدان و بخش دیگر استان زنجان، از جنوب به استان کرمانشاه و از سمت غرب به کشور عراق محدود است. استان کردستان جاذبه‌های طبیعی فراوان و متنوعی دارد و یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری کشور ایران و غرب کشور محسوب می‌شود. مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری کردستان اورامان یا هورامان است که سالانه توریست‌های زیادی را به خصوص در فصل بهار به سمت خود جذب می‌کند. کردستان و اورامان از مقاصد گردشگری مورد علاقه‌ی طبیعتگردان به شمار می‌روند. این مناطق علاوه بر پیشینه‌ی تاریخی خود که گردشگران علاقه‌مند به تاریخ را جذب می‌کن، دارای پوششی جنگلی، چشمه‌ها، رودها و کوه‌های فراون می‌باشند. کردستان در منطقه‌ی کوهستانی قرار دارد و یکی از مرتفع‌ترین استان‌های ایران به حساب می آید. مرکز این استان سنندج است که در فاصله ۵۱۲ کیلومتری تهران قرار دارد. از آن جایی که کردستان در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و یکی از مرتفع‌ترین استان‌های ایران به حساب می‌آید، بهترین زمان سفر به استان کردستان از اواسط بهار تا اوایل پاییز است.

دمای مناسب برای سفر به کردستان و اورامان

آب و هوای کردستان و اورامان به دلیل اختلاف ارتفاع با بخش‌های دیگر استان متفاوت و متنوع است. اغلب گردشگران داخلی و خارجی برای تفرج دمای منطقه را وقتی بین ۲۰ تا ۲۵ درجه‌ی سانتیگراد است می‌پسندند. این دما از اواسط اردیبهشت تا اواسط مهرماه در این استان برقرار است. در این ماه‌ها دمای هوا در کردستان بین ۲۲ تا ۲۸ درجه در تغییر است. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت بارندگی‌های فراوانی در منطقه صورت می‌گیرد و به طبیعت جانی دوباره می‌بخشد. در این ماه‌ها تورهای طبیعت‌گردی و گردشگران علاقه‌مند به طبیعت به دامنه‌های استان کردستان سفرهای زیادی می‌کنند.

کردستان و اورامان در تابستان

جنگل‌های سرسبز استان کردستان و چهار دریاچه‌ی معروف آن که بعد از جنگل‌های شمال ایران از مهمترین جنگل‌های کشور هستند، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تفرج‌های تابستانی، کمپینگ، پیکنیک و طبیعت‌گردی در غرب کشور است.

کردستان و اورامان در زمستان

کردستان و اورامان در فصل زمستان هم جاذبه‌های حاص خود را دارند. استان کردستان در طول سال به طور میانگین ۱۱۰ روز یخبندان دارد که آن را به محلی مناسب برای تفریحات برفی و زمستانی تبدل می کند. پس اگر به ورزش‌ها و تفریحات زمستانی و در رأس آن‌ها اسکی سواری علاقه‌مندید، کوه‌های استان کردستان بهترین جا برای گذراندن اوقات خوش زمستانی است.

استان زیبای کردستان و مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری آن اورامان، با طبیعت متنوع و اماکن تاریخی خود یکی از محبوب‌ترین و دلپذیرترین مناطق و مقاصد گردشگری کشور ایران به شمار می‌رود. برای رزرو تور کردستان، تور سقز، تور بانه، تور سردشت، تور مریوان و تور زمینی کردستان با مهرآباد گشت تماس بگیرید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر