تور همدان کرمانشاه

تور همدان کرمانشاه

تور همدان و کرمانشاه سفری است به قلب سرزمین های کهن و تاریخی که در دل طبیعت جاری شده است.همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران می دانند. شهری با یادگارهایی از دوران مادها در دامنه کوه الوند. کرمانشاه نیز شهر تاریخ و فرهنگ غرب ایران، مهد بو علی سینا و سرزمین قصه های بیستون است.طبیعت منحصربه فرد و دیدنی های تاریخی همدان و کرمانشاه، این دو شهر را جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری داخلی قرار داده است که همه ساله مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند. 

سفر به همدان

شهر همدان مرکز استان همدان درغرب کشور و در دامنه کوه الوند قرار دارد.کوه الوند بین شهرهای تویسرکان و همدان و در فاصله 18 کیلومتری از شهر همدان واقع شده است.همدان از دیدگاه تاریخی، یکی از کهن ترین شهر های ایران و جهان به شمار می رود که دارای  تاریخی به قدمت چند هزار سال است، زمانی که از این شهر به نام هگمتانه یاد می شد.هگمتانه در دوره های مختلف تاریخی به عنوان پایتخت انتخاب شده است و از دوران های مختلف تاریخی یادگارهای بسیار دارد. همدان به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا و با توجه به  وجود رشته کوه های زاگرس و کوه الوند، از آب و هوایی سرد و کوهستانی برخوردار است. خنکای هوا، این شهر با به مقصد تابستانی جذاب و مفرحی تبدیل کرده است.همدان دارای آثار تاریخی بسیار است از جمله : آرامگاه باباطاهر، آرامگاه بوعلی سینا، تپه هگمتانه، گنبد علویان و ... است. علاوه بر این غار شگفت انگیز علی صدر یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی این شهر است.

دیدنی های همدان

آرامگاه بوعلی سینا

از دیرباز به جهت گرامیداشت بزرگان و دانشمندان و فرهیختگان آرامگاهی شایسته برای آنان ساخته میشد.پس از مرگ ابوعلی سینا،حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی، مقبره ای در همدان برای او ساخته شد. این آرامگاه امروزه یکی از معروف ترین و محبوب ترین آثار دیدنی شهر همدان محسوب می شود و به نمادی برای این شهر تبدیل شده است.آرامگاه ابوعلی سینا به دو سبک ایران باستان و ایران بعد از اسلام بنا شده است و در طراحی آن از برج گنبد قابوس الهام گرفته شده است. ستون های گرانیتی مرتفع این مقبره جلوه باشکوهی به آن بخشیده است.محوطه اطراف آرامگاه نیز جلوه ای از باغ های ایرانی را به نمایش می گذارد. مکان این آرامگاه در مرکز شهر همدان، زمانی خانه یکی از دوستان صمیمی بوعلی سینا بوده است.

آرامگاه باباطاهرعریان

بابا طاهر عریان، شاعر و عارف دوبیتی سرای قرن پنجم و عصر سلجوقی است که کرامات و ساده زیستی او نامش را بر سر زبان ها انداخت.آرامگاه بابا طاهر در شهر همدان و در میدانی با نام خود او قرار دارد. این آرامگاه در میدانی مستطیل شکل و با فضای زیبا  سرسبز واقع شده است. گنبد فیروزه‌ای منشوری شکل آرامگاه بابا طاهر با سقف کاشی کاری معرق نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.این بنا در طول قرون مختلف دچار تخریب و بازسازی‌های متعدد شده است. بنای جدید آرامگاه باباطاهر در سال 1344 ساخته شده و طرح اصلی آن از معماری های قرون ۷ و ۸ قمری الهام گرفته شده است. این بنا شاهکاری ممتاز از معماری عصر جدید است که در سال ۱۳۷۶  به‌عنوان یکی ازآثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.برای دیدن این آرامگاه کافیست به ضلع غربی میدان باباطاهر شهر همدان بروید.

دهکده تفریحی توریستی گنجنامه

در پنج کیلومتری شهر همدان و در دره عباس آباد، دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنجنامه همدان قرار گرفته است.این دهکده در مجاورت آبشار گنجنامه و در مسیری واقع شده است که زمانی مسیر تردد و عبور پادشاهان بوده است. از این رو کتیبه های باستانی و سنگ نبشته هایی از دوران داریوش و خشایارشاه را در خود جای داده است. دهکده تفریحی توریستی گنجنامه یکی از مناطق نمونه گردشگری است که عضو سازمان جهانی گردشگری شده است.این دهکده با امکانات تفریحی، اقامتی، ورزشی خود خدمات ویژه ای را برای گردشگران فراهم آورده است.

غار علیصدر

غار علیصدر شاید معروف ترین مکانی باشد که هر گردشگر با شنیدن نام همدان آن را به یاد می آورد. این غار شگفت انگیز بزرگترین غار آبی دنیاست. سنگ های این غار به دوره 
ژوراسیک دوم بازمی گردد. سنگ هایی که دهلیزهای تو در تو و  اشکال بی نظیری را ایجاد کرده است. مجموعه آب ها دریاچه شگفت انگیزی را در داخل این غار پدید آورده است بنابراین بازدید از این غار با قایق امکان پذیر است و تجربه ای منحصر به فرد را برای هر گردشگر رقم خواهد زد.

آژانس مسافربری مهرآبادگشت برگزار کننده تورهمدان کرمانشاه است. در این سفر جاذبه های تاریخی این مهد فرهنگ و تاریخ را با یکدیگر بازدید میکنیم. همچنین در تجربه جاذبه های طبیعت گردی با شما همراه خواهیم بود.

سفر به کرمانشاه 

شهر کرمانشاه، مرکز استان کرمانشاه و بزرگترین شهر کرد نشین ایران است.این شهر از جمله شهرهای مهم تاریخی و فرهنگی ایران است که پیدایش آن به سده چهارم میلادی بازمی‌گردد.کرمانشاه که در گذشته به نام «باختران» خوانده می شده است، در دوران های مختلف زیستگاه اقوام بوده است و ازهمین رو از دوران های مختلف، آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است. طاق بستان، کتیبه بیستون، مسجد شافعی‌ها، تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلَربِیگی از جمله ی این آثار تاریخی و بی نظیر کرمانشاه هستند.

دیدنی های کرمانشاه

محوطه تاریخی بیستون

محوطه تاریخی بیستون یکی از مهم ترین محوطه های تاریخی کشور در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه است.این مکان به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشر، شهرت جهانی دارد وسنگ نبشته های داریوش در آن به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

محوطه تاریخی بیستون یکی از برترین مقاصد تاریخی در دنیاست که در آن آثار ارزشمندی از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی وجود دارند.سنگ نبشته ها و کتیبه های باستانی ارزشمند و آثاری که 28 مورد از آن ها به ثبت ملی نیز رسیده است.آثاری همچون کتبیه جهانی داریوش بزرگ، مجسمه هرکول، بقایای سد و پل ساسانی، سراب بیستون، بناهای ایلخانی، بناهای صفوی، غارهای باستانی، نقش برجسته گودرز دوم و بلاش، کارونسرای شاه عباسی و...

در دامنه کوه بیستون اثر تاریخی فرهاد تراش یا تخت فرهاد قرار دارد که بسیاری از ایرانی ها بر این باورند که اثر به جا مانده از فرهاد کوه کن، قهرمان داستان عاشقانه نظامی گنجوی است. که در کنار یکدیگر این محوطه را به یکی از بی نظیرترین سایت های تاریخی بدل کرده است. تمامی این آثار ارزشمند در کنار یکدیگر محوطه تاریخی بیستون را به یکی از مهم ترین و جذاب ترین محوطه های تاریخی برای گردشگران داخلی و خارجی بدل کرده است.

طاق بستان

در 9کیلومتری شمال شرق کرمانشاه طاقی از سنگ به همراه سنگ نبشته و سنگ نگاره های شگرف واقع شده است که به طاق بستان (طاق وسان) معروف است.این اثر تاریخی ارزشمند متعلق به دوران ساسانیان است و صحنه های تاریخی بسیار مهمی را در سنگ نگاره های خود ثبت کرده است از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و هم‌چنین چند سنگ نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کنده‌کاری شده است. دریاچه روبروی طاق بستان نیز زیبایی محوطه این اثر ارزشمند را دو چندان کرده است. اب و هوای مطبوع آن هم مزید بر علت خواهد بود که سفر به کرمانشاه و بازدید از طاق بستان را در برنامه های سفر خود قرار دهید.

تکیه بیگلر بیگی

تکیه بیگلر بیگی (عمارت فراش باشی) تکیه ای تاریخی در قلب بافت قدیمی کرمانشاه است. این تکیه که توسط عبدالله خان بیگلر بیگی در دوره قاجار بنا شده است نشانه ای از مراسم های آیینی و فرهنگی مردم کرمانشاه را با خود دارد. حیاط سرسبز و باصفا و حوض آن، محوطه دلنشینی را گرداگرد این تکیه شکل داده است.دیدار از فضاهای مختلف این بنای تاریخی می تواند شما را با مناسک و آیین های زمان قاجار آشنا کند.

آژانس مسافربری مهرآباد گشت، سفر به همدان و کرمانشاه را در قالب یک تور ترکیبی با مجموعه ای کامل از خدمات فراهم آورده است.در این سفر مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهرهای همدان و کرمانشاه در برنامه سفر گنجانده شده است تا با استفاده هرچه بهتر از زمان سفر، تجربه ای خاطره انگیز از سفر به این دو شهر تاریخی برایتان فراهم شود.

مطالب مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر