غذاهای معروف استانبول

غذاهای معروف استانبول

یکی از مهم ترین مسائل در سفر، موضوع غذا و ذائقه است. گردشگران عزیز در سفر به استانبول با طیف وسیعی از غذاها و رستوران های سنتی و مدرن مواجهه می شوند و به همین دلیل از نظر تغذیه به هیچ مشکلی برنمی خورند. با ورود به استانبول اولین چیزی که نظر همه را به خود جلب کند وجود رستوران های خیابانی است. تنوع رستوران های شهر استانبول به قدری زیاد است که تقریباً می توان با قاطعیت گفت هیچ گردشگری ناراضی از آن جا خارج نمی شود. علاوه بر انواع و اقسام رستوران های مدرن و اروپایی، استانبول مهد غذاهای لذیذ محلی است. مردم استانبول توانسته اند با تاریخ و فرهنگ باستانی خود غذاهای اصیل و خوشمزه متنوعی را در فرهنگ غذایی خود ثابت نگه دارند. در ادامه ما به معرفی برخی از معروف ترین غذاهای سنتی شهر توریستی استانبول خواهیم پرداخت. برای سفر به استانبول، خرید بلیط استانبول، رزرو تور استانبول و رزرو هتل در استانبول با مهرآبادگشت در تماس باشید.

بورک 

اصیل ترین غذای سنتی استانبول بورک نام دارد که همیشه ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم استانبول داشته است. این غذای بسیار لذیذ از خمیرهای نازک، گوشت چرخ کرده و پنیر و به صورت لایه به لایه تهیه می شود. بورک معمولاً به عنوان وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد.

 کوکورچ

یکی دیگر از غذاهای اصیل ترکی و خیابانی استانبول کوکورچ نام دارد. کوکورچ روده کبابی گوسفند است که همراه با نان سرو می شود.

سیمیت

سیمیت معروف ترین نان استانبول است. شما گردشگران عزیزمی توانید این نان خوش عطر و بو را از گاری های نان فروشی و یا فروشندگان کنار تنگه بسفر خریداری کنید. سیمیت معمولاً برای وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد از خمیر و کنجد زیاد درست می شود. مردم استانبول سیمیت را با چای اصیل ترکی میل می کنند.

 لهمجون

لهمجون ی غذایی بسیار ساده اما بسیار خوشمزه است. این غذا که از خمیر نازک، گوشت چرخ کرده، فلفل قرمز و پیاز درست می شود در واقع یک جور پیتزای سنتی ترکی است. شما گردشگران عزیز بهتر است لهمجون را با لیمو و جعفری تازه نوش جان کنید.

بالیک اکمک

یکی از لذیذترین غذاهای دریایی ترکیه بالیک اکمک نام دارد. بالیک اکمک نوعی ماهی است که در روغن زیتون یا کره سرخ می شود و با ادویه های خاص طعم دار می شوند. این غذا به صورت ساندویچ و در کنار سبزیجات مخصوص سرو می شود.  

 دوروم

یکی از محبوب ترین غذای ها بین گردشگران ترکیه دوروم نام دارد. این غذا نوعی غذای خیابانی و لذیذ استانبولی است که غالباً به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد.دوروم با استفاده از گوشت چرخ کرده یا مرغ، نان و پنیر به همراه سبزیجات مخصوص پخته شده و به صورت ساندویچ میل می شود.

 تانتونی

تانتونی شبیه به دوروم است و  به همان صورت و مانند ساندویچ سرو می شود. این ساندویچ خوشمزه از گوشت، فلفل، گوجه و ادویه تهیه شده است.

کومپیر

کومپیر یک غذای خاص و خوش رنگ و لعاب ترکیه ای است. این غذا در واقع یک نوع سیب زمینی تنوری است که از موادی چون پنیر کاشار، سوسیس و یا گوشت چرخ کرده، ذرت، سالاد مایونز، نخود فرنگی و هویج تهیه می شود.

 میدیه دولما

مدیه دولما یا همان صدف سیاه یکی دیگر از غذاهای اصیل ترکی است که به دلیل نزدیکی این شهر به دو دریا و تنگه بسفر در تمامی رستوارن های معروف شهر استانبول پیدا می شود. میدیه دولما یک نوع صدف مخصوص همراه با برنج بسیار تند و لیموی تازه است و جزو غذاهای گران ترکیه به حساب می آید. 

 تاووک پیلاو

 تاووک پیلاو از مرغ، برنج و سبزیجات مخصوص درست می شود و یکی از غذاهای پرطرفدار بین دوست داران برنج و مرغ به شمار می آید. این غذای خوشمزه رنگ و لعاب جذابی دارد.


شهر زیبا و سنتی استانبول غذاهای اصیل متنوعی دارد. از دیگر غذاهای مهم استانبول می توان به دونر کباب، جاق کباب و اسکندر کباب نام برد. شما گردشگران عزیز خیالتان راحت باشد که در سفر به استانبول هیچ مشکلی بابت انتخاب غذا نخواهید داشت. برای سفر به استانبول، خرید بلیط استانبول، رزرو تور استانبول قسطی و رزرو هتل در استانبول با مهرآبادگشت در تماس باشید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر