راهنمای سفر به صربستان


راهنمای سفر به صربستان


صربستان کشوری زیبا و دیدنی در قلب قاره ی اروپاست.کشوری که امروزه به ایرانیان اجازه میدهد بدون ویزا وارد آن شوند.پایتخت صربستان شهر رویایی بلگراد است.گردشگران و توریستان بسیاری هستند که برای تعطیلات خود بدون فکر سریعا تور صربستان را انتخاب میکنند.




 از زیبایی ها و دیدنی های جذابش که بگذریم باید به مردمان خونگرم و مهربانش اشاره کنیم.شما میتوانید سفری لذت بخش و کامل را در این کشور جذاب تجربه کنید. جاذبه های گردشگری در این کشور بسیار متنوع و رنگارنگ است. از کوهستان های مرتفع و دل انگیزش گرفته تا بناها و شهرهای تاریخی خارق العاده اش.




اطلاعات ضروری در سفر به صربستان


واحد پول : دینار صربستان .
زبان رسمی : صربی .
اختلاف ساعت با تهران : 2:30-
جهت رانندگی : راست .
شماره آمبولانس : 94
شماره آتش نشانی : 93
شماره پلیس : 92




آب و هوای صربستان


آب و هوای این کشور آب و هوایی قاره ای است. به این معنی که تابستان ها دارای آب و هوای گرم است و زمستان ها دارای آب و هوای سرد. در کل میانگین دمای هوا در این کشور صفر درجه است. و همین درجه حرارت در ژانویه تا 22 درجه افزایش میابد. البته توده های سرد مدیترانه ای را نیز باید در نظر گرفت. همین توده ها دمای هوا را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. قسمت جنوب غربی صربستان به دلیل مرتفع بودن ، تابستان های خنکی نسبت به دیگر نقاط کشور دارد.




ماه ژوئن ماهی بارانی در این کشور است ، در کل بارش در صربستان از ماه مه آغاز میشود و در ماه ژوئن به بیشترین حد ممکن میرسد. نسبت بارش غرب به شرق نیز بیشتر است. اگر بخواهیم به کم بارش ترین ماه های سال اشاره کنیم باید به ماه های آگوست و سپتامبر اشاره کنیم.
زمستان در صربستان از ماه دسامبر آغاز میشود و تا فوریه ادامه خواهد داشت.  در این سه ماه ، هوای ابری ، مه آلود و باد سرد شمالی در کشور صربستان مشاهده میشود. دمای هوا در این سه ماه به 20- درجه خواهد رسید و البته از خطر یخبندان نیز دور نخواهید ماند.
فصل تابستان در صربستان از ماه ژوئن آغاز میشود و تا آگوست ادامه خواهد داشت. شما در این ماه شب هایی سرد و خنک و روزهای لذت بخشی را تجربه خواهید کرد. حداقل دما در این فصل در صربستان 14 درجه و حداکثر آن 30 درجه خواهد بود.
فصل پائیز همچون تابستان باران زیادی را همراه ندارد . تنها بارندگی این فصل در ماه نوامبر بوده که آن هم در غرب کشور بیشتر اتفاق می افتد.




بهترین زمان سفر به صربستان


ماه مه تا سپتامبر از بهترین روزهای صربستان است. از این رو اگر قصد سفر به صربستان را دارید ما این ماه ها را پیشنهاد میدهیم. ماه مه و ژوئن ماه هایی است که رعد و برق تمام شهر را فرا میگیرد پس اصلا مناسب سفر نیست. اگر گرمایی هستید ماه های جولای تا آگوست بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.







جاذبه های صربستان


1- بلگراد


 بلگراد از شهرهای مهم و پایتخت کشور صربستان محسوب میشود که در همریزگاه دو رود دانوب و ساوا قرار گرفته. در این شهر جذاب و دیدنی گذشته و حال به شکل بسیار زیبایی به هم وصل شده. بلگراد شهری است که اماکن تفریحی و جاذبه های بسیاری درون خود گنجانده. اگر قصد سفر به صربستان را دارید بلگراد را در اولویت قرار دهید.




2- پارک ملی


کوهستانی دو کشور صربستان و کرواسی را از هم جدا کرده که از آن به عنوان جواهر صربستان یاد میکنند. این مکان دارای منطقه ای است که امروزه به آن پارک ملی نیز میگویند. طبیعت بکر و دیدنی این منطقه مقصدی محبوب برای توریستان و مسافرین صربستان است. در سفر به صربستان نباید از این منطقه غافل بمانید.




3- سوکوبانیا


این شهر از دیگر شهرهای صربستان است که در قسمت شرقی آن قرار گرفته و بیشتر محبوبیتش فقط به دلیل وجود اسپای آن است.


kopaomik  ، vinca ، lepen skivir ، نیش ، کوهستان های zlatibor و zlatar ، لسکواس ، آرامگاه oplenac ، نووی ساد ، موکراگورا ، drvengrad ، sir ogojno ، رود درینا ، فستیوال موسیقی exit ، معماری شهر golubac و باغ وحش بلگراد از بهترین اماکن دیدنی در کشور زیبای صربستان است که باید در اولویت قرار بگیرد.



وعده های غذایی صربستان


غذاهای صربی بسیار شبیه به غذاهای منطقه ی بالکان است البته برخی طعم ها نیز تاثیر پذیر از مناطق اروپایی و خاورمیانه بوده است. در این کشور همچون اماکن دیگر سه وعده ی صبحانه ، نهار و شام دارند . معمولا صبحانه را صبح خیلی زود میل میکنند و قهوه و هات چاکلت یا شیر از عناصر اصلی صبحانه محسوب میشود . غلات ، کره ، پنیر ، سوسیس ، سالامی و تخم مرغ دیگر اجزای صبحانه را تشکیل میدهد .




سوپ برای نهار در این کشور وعده ای بسیار مهم محسوب میشود  سوپ برای پیش غذا محبوبیت خاصی دارد. دو نوع سوپ معمولا در صربستان سرو میکنند . یکی سوپ معمولی و دیگری سوپی که در آن سس و تخم مرغ وجود دارد.
گوشت از مواد اصلی غذاهای صربی است . در کل در خوردن غذا کمی سخت گیری به خرج میدهند.


تور های مرتبط

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر