راهنمای سفر به بانکوک

راهنمای سفر به بانکوک

کلان­شهر بانکوک یکی از شهرهای پرهیجان و پایتخت کشور تایلند است به گونه ­ای که شما هر چیزی که در سفرتان به تایلند نیاز دارید در شهر بانکوک پیدا می­کنید.

 قبل از سفر به هر نقطه ­ای از جهان باید اطلاعات کافی درباره جاذبه ­ها، هتل­ ها، رستوران­ ها و دیگر امکانات موجود در آن شهر داشته باشیم تا سفری پرهیجان و مفرح را برای خود رقم بزنیم.

آژانس مسافرتی مهرآباد گشت برای شما مطالبی فراهم آورده که در آن اطلاعات لازم را برای سفر به بانکوک در اختیار شما قرار می­دهد و شما می­توانید با کمک این راهنمای سفر، سفری پر از هیجان توام با آرامش داشته باشید.

بانکوک کجاست؟

بانکوک پرجمعیت ‌ترین شهر تایلند با جمعیتی بیش از ۱۱ میلیون نفر یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای تایلند محسوب می‌شود و تورهای بانکوک در میان تورهای تایلند جایگاه ویژه­ای دارند.

تایلند با نام سابق سیام، در شبه‌جزیره هندوچین در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور از شمال بابرمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌ است.

زبان رسمی کشور آن­ها تایلندی است و اکثریت مردم تایلند را بودایی­ ها تشکیل می‌دهند.

بانکوک نظیر سایر شهرهای بزرگ و مدرن دنیا به داشتن ساختمان ­های بزرگ، هتل های بسیار مجلل، مراکز خرید، فرودگاه مدرن و بین المللی افتخار می­کند، ضمن آنکه زیبایی بافت و رسوم قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است.

این شهر ترکیبی از جلوه ­های غربی، شرقی و نیز مدرن و باستانی است. ظاهر آن چهره امروزی به خود گرفته است در حالی که سنت­های دیرین، همچنان در زندگی روزمره مردم تجلی می­کنند، بنابراین صرف نظر از مدرن شدن آن هنوز امتیاز و ارزش خود را جهت نگاهی گذرا به هنرهای سنتی، معماری، مذهبی و سایر جنبه ­های فرهنگی مردم تایلند، آن هم در بهترین شرایط حفظ کرده است.

حتی اگر قصد سفر به این شهر را ندارید توصیه می‌کنیم در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا با این مقصد پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.

وضعیت آب و هوای بانکوک

تایلند یک کشور گرمسیری است، بنابراین در طول سال گرم است. و گرم­ترین ماه­های سال در این شهر فروردین و اردیبهشت است و سردترین ماه سال نیز دی ماه می­باشد. در طول فصل بارانی و از اواسط خرداد ماه رطوبت بسیار بالا است و بارندگی‌­های شدید و کوتاه دارد و اغلب در خیابان‌­های بانکوک سیل راه می‌افتد و در این زمان گردشگران کمتری به این شهر سفر می­کنند و برای همین هزینه سفر نیز کاهش می­یابد.

پس بهترین زمان رزرو یا خرید بلیط هواپیما و سفر برای شما بین ماه­های آبان تا اسفند می­باشد.

اطلاعات ضروری در سفربه بانکوک

پیش از خرید بلیط هواپیما بد نیست بدانید که اختلاف زمانی موجود بین تهران و بانکوک در حدود +۳:۳۰ دقیقه است و ولتاژ برق شهری آن هم ۲۲۰ است. پس نگران استفاده وسایل برقی خود در این شهر نباشید. کد کشور تایلند +۶۶ است و برای شهر بانکوک، کد شهر ۲ است. جهت قرار گرفتن رانندگان نیز در بانکوک و البته تایلند، مانند کشور خودمان است و فرمان خودرو در سمت چپ قرار دارد.

بهتر است در زمان سفر به تایلند و دیدار از بانکوک چند شماره ضروری این کشور را همیشه به یاد داشته باشید. برای مثال شماره تلفن پلیس این کشور ۱۹۱ است. در شهر بانکوک شماره تماس برای آمبولانس ۱۶۶۹ است و دقت کنید که این کد تنها برای بانکوک است. در کشور بانکوک یک پلیس برای گردشگران نیز وجود دارد و کد آن ۱۱۵۵ است و به نام پلیس گردشگری معروف است.

واحد پول رایج تایلند بات یا بت (Baht) است که با کد THB مشخص می‌شود. واحد پول خرد در تایلند ستنگ بوده و هر ۱۰۰ ستنگ برابر یک بات است. اسکناس های تایلند از ده تا هزار بات متغیر است. سکه­های رایج درکشور تایلند شامل ۲۵ و ۵۰ ستنگ، یک ، پنج و ده باتی و اسکناس­های رایج نیز شامل ۱۰۰۰ بات (خاکستری)، ۵۰۰ بات (بنفش)، ۱۰۰ بات (قرمز)، ۵۰ بات (آبی)، ۲۰ بات (سبز) و ۱۰ بات (قهوه­ای) می­شوند.

غذاها، میوه ­ها و آب مصرفی در بانکوک تایلند

میوه­ های استوایی و غذاهای دریایی خاص تایلندی را از دست ندهید، در رستوران­های بانکوک غذاهای دریایی نظیر لابستر و انواع خرچنگ و صدف را حتما را استفاده کنید و لذت ببرید. و اما درباره آب آشامیدنی باید دقت بیشتری داشته باشید، از این رو، یک بطری همراه خود داشته باشید تا برای مصرف  آن را با آب تصفیه شده شهری پر کنید.

راه های دسترسی به شهر بانکوک

سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای سفر به بانکوک، استفاده از مسیر هوایی است. بنابراین کافیست فقط بلیط هواپیمای تهران-بانکوک را بخرید و بعد از گذشت 9 ساعت به پایتخت تایلند برسید.

راه های دسترسی از فرودگاه بانکوک به مرکز شهر

بانکوک دو فرودگاه بین المللی دارد که با نام‌های سووارنابومی و دن موئنگ شناخته می­شوند. مهم­ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه، سووارنابومی است که در ۲۵ کیلومتری بانکوک قرار دارد.

 راه­های دسترسی از این فرودگاه به مرکز شهر عبارت­اند از:

  • مترو:متروی بانکوک یک خط ویژه مترو به نام ARL دارد که دسترسی از فرودگاه به مرکز شهر بانکوک را میسر می­کند. با خط ARL در حدود ۱۵ دقیقه به مقصد می­رسید.
  • اتوبوس:اتوبوس‌های فرودگاه را می‌توانید در طبقه سوم و چهارم سووارنابومی پیدا کنید. در این ایستگاه ۱۲ خط متفاوت می‌بینید که شما را به نقاط مختلفی از بانکوک می رسانند. با اتوبوس‌های فرودگاه حدود ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود.
  • تاکسی:هزینه کرایه تاکسی‌های فرودگاه به مسافتی که طی می‌کنند بستگی دارد.

در کدام بخش از بانکوک بمانم بهتر است؟

از آنجایی که بانکوک شهر کوچکی نیست و انتخاب یک منطقه مناسب برای اقامت در سفر به تایلند هم چالش نسبتا بزرگی است. بدتر از آن متروی بانکوک با اینکه تازه و تمیز است، اما هنوز در خیلی از نقاط شهر ایستگاه ندارد و این یعنی اگر آدرس شهر را خوب بلد نباشید، کارتان سخت خواهد بود.

 بنابراین ما به شما کمک خواهیم کرد تا باتوجه به نیازتان یکی از مناطق شهر بانکوک را انتخاب کنید و از سفر خود لذت کافی را ببرید.

مناطق مهم و دیدنی بانکوک بهمراه ویژگی خاص آن منطقه

  • سوخومویت: اگر به دنبال تفریحات شبانه هستید سرخومویت منطقه­ ای مناسب برای شماست، همچنین این منطقه نزدیک به تعداد زیادی رستوران و کافه است و دسترسی راحتی به وسایل نقلیه عمومی دارد.
  • سیام: اینجا بهترین منطقه برای خرید است، علاوه بر این به رستوران‌ها و کافه‌های زیادی نزدیک است، دسترسی خوبی به وسایل نقلیه عمومی دارد اما مناسب تفریحات شبانه نیست.
  • سیلوم: این منطقه به رستوران‌های زیبا معروف است، در مجاورت آن بازار شبانه پات پونگ قرار گرفته و به وسایل نقلیه عمومی نیز نزدیک است.
  • پراتونام: این منطقه نزدیک بازار پراتونام بانگکوک، هتل‌ها و رستوران‌های ارزان قرار گرفته و با ایستگاه‌های اتوبوس حدود 15 دقیقه فاصله دارد.
  • ریورساید: اینجا طبیعت و مناظر بسیار زیبایی دارد، منطقه‌ای کاملا دنج، آرام و نسبتا گران است و فاصله­ ی نسبتا زیادی با مرکز شهر دارد.
  • چاینا تاون: این منطقه از مناطق شلوغ بانکوک است و غذاهای خیابانی آن خیلی معروف است.
  • شهر قدیمی: شهر قدیمی برای کوهنوردی بسیار مناسب است و نزدیک کاخ بزرگ و معبد وات فو (معبد وات پو) قرار گرفته است.
  • چاتوچاک: این منطقه نزدیک بازار آخر هفته چاتوچاک و  فرودگاه دون موانگ قرار گرفته است.
  • سووارنابومی: نزدیک فرودگاه سووارنابومی قرار گرفته و از مرکز شهر فاصله زیادی دارد.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم بانکوک

تایلندی­ها معمولا خنده­رو و بسیار مهمان­نواز هستند و راحت بدون معذرت خواهی می­توانید با آن­ها شوخی کنید، اما سعی کنید با کسی درگیر نشوید چرا که آن­ها سریع با پلیس تماس می­گیرند و پلیس هم معمولا حق را به آن­ها می­دهد. نکته دیگری که گردشگران باید به آن توجه کنند این است که دست زدن به سر افراد و همچنین اشاره به آن­ها بسیار بد تلقی می­شود زیرا به عقیده آنان سر ارزشمندترین عضو بدن می­باشد، پس مواظب حرکات بدن خود باشید.

 از این گذشته، هنگام ورود به معابد تایلند با کفش وارد نشوید و لباسی مناسب برای بازدید انتخاب کنید چرا که معابد برای مردمان این کشور حائز اهمیت است و حرمت خاصی برای معابدشان قائل­اند. مجازات توهین به مقدسات در این کشور زندان است حتی اگر شخص توریست خارجی باشد.

هزینه ی اقامت در شهر بانکوک

بانکوک شهر نسبتا ارزانی است برای همین لازم نیست که شما نگران هزینه اقامت در این شهر باشید. به طوری که در این شهر هتل­ها بهترین گزینه برای اقامت هستند زیرا هم هزینه کمتری را بابت آن می­پردازید و هم کیفیت ارائه خدمات در این هتل­ها بسیار مناسب است. به غیر از هتل، اقامتگاه­­های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آن­ها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت در این مدل اقامتگاه­ها مانند هتل محیا نمی­باشد.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی مهرآباد گشت در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می­توانید قبل از رزرو با کارشناسان این مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید.


جاذبه های گردشگری بانکوک

در این شهر مراکز خرید بسیاری وجود دارد و از آنجایی که یکی از شهرهای توریستی مهم در دنیا به شمار می­رود، دارای مراکز تفریحی بسیاری نیز می­باشد. جدا از همه این­ها، اماکن تاریخی و اماکن مذهبی بسیاری در شهر وجود دارند که بازدید از آن­ها برای گردشگران رایگان است و آن دسته از اماکنی که باید هزینه­ای پرداخت کنید بسیار کم خواهند بود.
در این مقاله برای شما تعدادی از جاذبه های گردشگری مهم بانکوک را نام می­بریم تا بتوانید با استفاده از این مطلب، بازدید از آن­ها را از دست ندهید:

  • کاخ بزرگ بانکوک
  • معبد بودای خمیده بانکوک
  • معبد وات آرون بانکوک
  • معبد وات ترایمیت-بودای طلایی بانکوک
  • آیوتایا بانکوک
  • بازار شناور روی آب بانکوک
  • خیابان خاوسان بانکوک
  • پارک لامپینی بانکوک
  • ترمینال 21 بانکوک


حالا با خیال راحت می‌توانید سفر به بانکوک را شروع کنید…

در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که لازم است برای سفر به بانکوک بدانید را ارائه دهیم. حالا، این راهنمای جامع و کامل در اختیارتان است تا بهترین سفر به بانکوک را برایتان بسازد.

می­توانید جهت راهنمایی خرید تور اقساطی بانکوک نیز با کارشناسان آژانس مسافرتی مهرآباد گشت تماس حاصل نمایید.02188833123

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر