بهترین زمان سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا

شهر پاتایا آب و هوای پاتایا گرمسیری و استوایی است و شباهت زیادی به آب و هوای شهر بانکوک دارد. زمستان‌های پاتایا خشک است و شرایط بسیار مطلوبی دارد اما در ماه آوریل هوای آن جا بسیار گرم می­شود. بارندگی در پاتایا از ماه مه تا ماه نوامبر طول می­کشد. بارندگی در پاتایا در ماه­های سپتامبر و اکتبر به اوج خود می­رسد. ایده­ آل­ترین زمان سفر به پاتایا از از اول دسامبر تا اواسط فوریه است. بهتر است در این زمان یک لباس گرم همراه داشته باشید تا در شب­های خنک پاتایا به تن کنید. تابستان پاتایا بسیار گرم است و رطوبت و بارندگی زیادی دارد و حتی احتمال وقوع تندبادها و طوفان­های استوایی وجود دارد. این شهر در سال پذیرای بیشتر از 5/5 میلیون گردشگر است و به خاطر طبیعت فوق ­العاده و زیست شبانه­ ی جذابش یکی از مهم­ترین مقاصد توریستی کشور تایلند می­ باشد. امروزه پاتایا مشهورترین مرکز گردشگری تایلند است. آب‌ و هوای استوای، طبیعت بی‌نظیر، تفریحات هیجان ­انگیز و چشم ­انداز زیبای هتل­های پاتایا، این شهر را به یکی از مناطق توریستی­ای تبدیل کرده که هر گردشگری در عمرش یک بار باید به آن جا سفر کند. در ادامه هر چیزی را که لازم است درباره­ی بهترین زمان سفر به پاتایا بدانید برای شما می­نویسیم. برای رزرو تور پاتایا و تور تایلند با کارشناسان مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123

شهر پاتایا آب و هوایی گرمسیری دارد و خشک و مرطوب است. این شهر دارای سه فصل مجزا است. فصل خشک و گرم که از ماه دسامبر تا ماه فوریه طول می­کشد. (از اواسط آذر ماه تا اواسط اسفند ماه). فصل گرم و مرطوب که از ماه مارس تا ماه آوریل ادامه پیدا می­کند. (از اواسط اسفند ماه تا اواسط اردیبهشت ماه) و فصل گرم و بارانی که از ماه می تا ماه نوامبر ادامه دارد. (از اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط آذر ماه).

اگر تمایل به سفر به پاتایا در آب و هوایی خنک دارید در ماه­های می، آپریل و ژوین به این شهر سفر کنید. شهر پاتایا ماه­های مرطوب زیادی دارد و وزش باد معمولاً در شهر پاتایا ملایم است.

پرترددترین و شلوغ­ترین ماه ­های گردشگری در شهر پاتایا ماه­ های دسامبر، می و ژانویه هستند و خلوت­ترین ماه پاتایا، آخر ماه سپتامبر است. در این زمان هزینه­ ی هتل­ها و پروازها به طرز محسوسی کاهش می­یابند. ماه­های ژوئن و آگوست نیز جزو ماه­های شلوغ شهر پاتاها هستند هزینه­ های گردشگری در این ماه­های سال آرام آرام سیر صعودی پیدا می­کنند.

در شهر توریستی پاتایا فستیوال­ها و جشنواره­ های مختلفی برگزار می­شود. مانند فستیوال­های بهاره، جشنواره­ ی بین­ المللی موسیقی، رویدادهای ورزشی و غیره. در ادامه شما را با این رویدادها آشنا خواهیم کرد.

فستیوال بین‌المللی موسیقی پاتایا

این فستیوال هر ساله در ماه مارس در شهر پاتایا برگزار می‌شود.

در این مراسم جمعیت فراوانی در جاده­ ی ساحلی و اسکله­ ی بالی مراجعه می­کنند و سبک­های متنوع موسیقی را اجرا می­کنند.

فستیوال سانگکران پاتایا

فستیوال سانگکران پاتایا هر سال در اواسط ماه آپریل در شهر پاتایا برگزار می­شود که شامل جشن­های مختلفی مثل اجرای موسیقی، جشنواره­ ی آب­بازی و انتخاب دختر شایسته می­باشد. نام بومی این فستیوال ون لای است.

مسابقات خلیج رگتا

هر سال در اواخر ماه آپریل و اوایل ماه می در پاتایا رویداد قایقرانی­ای به نام مسابقات خلیج رگتا برگزار می­شود که طرفداران خاص خود را دارد.

ماراتن پاتایا

ماراتن پاتایا هر سال در ماه جولای در شهر پاتایا برگزار می‌شود و تقسیم­ بندی­های مختلفی هم دارد. این رویداد بیشتر مورد علاقه­ ی  گردشگران ورزش دوست می­باشد.

فستیوال گیتار کلاسیک پاتایا

انجمن گیتار کشور تایلند و گروه رسانه­ای مردم پاتایا هر ساله در هفته­ ی آخر ماه اکتبر در این شهر توریستی برگزار می­شود.

لوی کراتونگ

این فستیوال سنتی هر ساله در ماه نوامبر در پاتایا و دیگر شهرهای تایلند برگزار می­شود. در این فستیوال مردم شهر شمع­هایی روی برگ­های موز روشن می­کنند و بالن­هایی را نیز به هوا می­فرستند.

سال نوی چینی

چینی­های تایلند همه ساله از اواخر ماه ژانویه تا اوایل ماه فوریه با آتش­بازی، رقص شیر و رژه­ی اژدها سال نوی چینی را در مراسمی با شکوه و جذاب جشن می­گیرند.

هفته ­ی موتورسواری بوراپا پاتایا

بزرگ­ترین فستیوال موتورسواری در بخش جنوب غربی آسیا همه ساله در ماه فوریه (اواخر بهمن­ ماه) در شهر پاتایا برگزار می­شود و شرکت­ کنندگان و بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا در این مراسم شرکت می­کنند. 


شهر زیبای پاتایا یکی از هیجان­انگیزترین مقاصد توریستی جهان به شمار می­رود و با فرهنگ متنوع و آب و هوای مناسب خود مورد علاقه­ی گردشگران بسیاری از نقاط دنیا می­باشد. برای رزرو تور پاتایا و تور تایلند با کارشناسان مهرآبادگشت در تماس باشید.02188833123


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر