بندر گواتر چابهار

بندر گواتر چابهار


بندر گواتر چابهار که به آن خلیج گواتر نیز گفته می‌شود خلیج قدیمی و کوچک در سواحل دریا عمان قرار دارد که جزعه زیباترین جاذبه‌های چابهار محسوب می‌شود.بندر گواتر هم مرز پاکستان است و در استان سیستان و بلوچستان می‌باشد و جزعه مناطق حفاظت شده محسوب می‌شود.

بندر گواتر از جمله بندرهای زیبا ناشناخته است رودخانه نهر از پاکستان و رودخانه باهوکلات از ایران وارد این بندر می‌شوند.بندر گواتر تنها بندر اقیانوسی ایران با آب و هوای معتدل می‌باشد.فاصله‌ی این بندر با بندر چابهار بسیار است.
بندر گواتر از اصلی‌ترین مراکز پرورش و صادرات میگو بوده است. قبرتانی در ساحل گواتر وجود دارد که روستاییان آن را قبرستان بهرمن‌‌ها می‌نامند و قدمت این قبرستان به چند صد سال می‌رسد. این قبرستان دارای گورهایی سنگی است که به موازات ساحل و در یک جهت قرار گرفته‌ اند.

چرا از بندر گواتر چابهار دیدن کنیم؟

از مهم‌ترین دلایل دیدن بندر گواتر جنگل‌های حرا و بازدید از مردم مهربان و خون‌گرم منطقه است.
پرندگان مهاجر اغلب در اول پاییز به این منطقه مهاجرت می‌کنند.علاوه بر این پرندگان نادر و کمیاب شما می‌توانید انواع خرچنگ،لاک‌پشت‌ و همچنین دلفین‌ها را ببینید که چقدر زیبا شنا میکنند.

بهترین زمان دیدن از بندر گواتر چابهار

برای دیدن بندر گواتر در چابهار شما هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و این بندر در ۲۴ ساعت و هرروز هفته باز است و شما می‌توانید این بندر زیبا را از نزدیک دیدن نمایید.

بهترین فصل برای رفتن به بندر گواتر چابهار فصول زمستان و بهار است (تا پایان اردیبهشت ماه است)، البته اگر قصد لذت بردن از ساحل‌های زیبا و طلایی رنگ و تجربه شنا در دریایی زیبا دارید، تابستان هم گزینه‌ی خوبی برای سفر است.


چطور به بندر گواتر بروم؟

برای بازدید از بندر گواتر شما می‌توانید با انواع وسیله نقلیه بروید اما راحتترین راه‌ها اینست که تور چابهار را تهیه نمایید و از چابهار به بندر گواتر بروید.و یا اگر تصمیم ندارید با تور به چابهار بروید می‌توانید با پرواز به زاهدان و یا کرمان بروید و از آنجا به خلیج گواتر بروید.

جاذبه‌های دیدنی در اطراف بندر گواتر


دریاچه صورتی رنگ لیپار

از شگفتی‌های چابهار دریاچه لیپار است که همه‌ی گردشگران را مجذوب زیبایی خود کرده است
این دریاچه در ۵۵ کیلومتری گواتر وجود دارد و در سمت راست جاده است.دلیل رنگ جذاب و متفاوت این دریاچه وجود پلانکتون‌های گیاهی است که تعدادشان با توجه به جریانات دریایی زیاد است و پیاده روی دریاچه تا جاده زیاد نیست و شما به راحتی می‌توانید ماشین خود را در کنار جاده پارک کنید و تقریبا ۵ دقیقه پیاده کنید تا به دریاچه برسید.


کوه‌های مینیاتوری چابهار

از جمله جاذبه‌های گردشگری چابهار که در سفر به چابهار حتما از آن باید دیدن نمایید کوه‌های مینیاتوری است.
با دیدن کوه‌های مینیاتوری چنین به نظر می‌رسد که مورد اصابت شهاب سنگ قرار گرفته‌اند.‌ این کوه‌های خاص در مسیر خلیج گواتر و کمی بعد از دریاچه لیپار در سمت چپ جاده و در فاصله ۴۵ کیلومتری از چابهار قرار دارند و به خاطر شکل خاص و متفاوت که بیشتر رنگ خاکستری داشته مورد توجه گردشگران این منطقه قرار گرفته‌اند. این کوه‌ها سنگ‌های سختی ندارند و به راحتی می‌توان آنها را با دست جدا کرد.

بندر زیبای بریس

بندر بریس در فاصله ۵۵ کیلومتری چابهار به سمت گواتر قرار دارد. در شرق سواحل مکران جاده‌های پرپیچی وجود دارد که بعد از این مسیر به بندر بریس می‌رسیم
ازخاص‌ترین قسمت‌های این بندر یک صخره بلند در کنار ساحل است که از جمله مکان‌های زیبا برای گرفتن عکس‌ تبدیل شده است.

هتل‌های اطراف بندر گواتر چابهار


هتل مرجان: ۲.۳ کیلومتر

صدف ریزورت: ۲.۵ کیلومتر

خانه ساحل گوست: ۱.۷ کیلومتر

هتل آسکانی: ۲.۴ کیلومتر

رستوران‌های اطراف بندر گواتر چابهار


رستوران مارینز لانژ: ۱.۳ کیلومتر

رستوران راوال پوینت:۴.۸ کیلومتر

رستوران ماشاالله: ۵.۳ کیلومتر

رستوران آلتین: ۶.۴ کیلومتر

رستوران شینواری: ۷.۶ کیلومتر

اگر شما قصد رزرو تور چابهار را دارید و از آنجا قصد دیدن بندر گواتر چابهار را داشتید حتما قبل از سفرتان با کارشناسان مهرآباد گشت تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید و سفری هیجانی و تکرار نشدنی‌ای را تجربه کنید.02188833123

تور های مرتبط

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر