سوغات چابهار

سوغات چابهار

چابهار در نزدیکی دریای عمان و اقیانوس هند و یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان است . اغلب افراد خرید‌های عمده خود را در این شهر انجام می‌دهند.همه‌ی افراد قبل از سفر به هر شهری برای‌شان این سوال پیش می‌آید که سوغاتی معروف آن چیست؟برای همه‌ی گردشگران چابهار هم این سوال پیش می‌آید که سوغات چابهار چیست؟اغلب فروشندگان بازار چابهار خانوم‌ها هستند.با ما همراه باشید تا سوغات این شهر را با هم بررسی کنیم.

ماهی:سوغات چابهار

از آنجایی که چابهاراز جمله شهرهای بندری است اغلب خوراکی‌هایی که در این شهر یافت می‌شود دریایی هستند.شما در این شهر انواع ماهی و خوراکی‌های دریایی را با مناسبترین قیمت پیدا می‌کنید.ماهی و میگو معروفترین سوغاتی های چابهار محسوب می شوند.انواع ماهی قباد،ماهی سنگسر،ماهی سرخو،ماهلی حلوا سفید و میگو ....

شیرینی لندو چابهار

در بازارهای مختلف چابهار انواع شیرینی سنتی یافت می شود و می توانید به عنوان سوغات  از چابهار بخرید. یکی از این شیرینی های معروف چابهار، شیرینی لندو است.شیرینی لندو از خرما،کنجد و گندم تشکیل شده است.پس از جدا کردن هسته ی خرما از آن گندم و کنجد را به آن اضافه می کنند که زمانبر است.

سوزن ‌دوزی از سوغات چابهار

از هنرهای قدیمی چابهار سوزن دوزی است که بین زنان و مردان چابهار پرطرفدار است. که به «بلوچی دوزی» معروف است. بیشتر مسافران چابهار حتما یک پارچه سوزن دوزی از چابهار برای خود سوغات می آورند.

حصیربافی از سوغات چابهار

حصیربافی در چابهار از جمله هنرهای پررواج چابهار است.اغلب مردم چابهار به این هنر علاقه دارند و از این هنر برای گذراندن اومرات زندگی خود استفاده می کنند.

سکه دوزی از سوغات چابهار

اغلب زنان در چابهار سکه دوزی را بلدند و با آنها پارچه های زیبایی درست می کنند که برای موارد مختلف مصرف می کنند.

گلیم‌ بافی از سوغات معروف چابهار

گلیم بافی بین مردم چابهار بسیار رواج دارد.گلیم بافی از سوغات پرطرفدار چابهار است که هرکسی با سفر به چابهار یک نمونه گلیم بافی زیبا به عنوان سوغات با خود همراه می آورد.

سفالگری از سوغات چابهار

در ایران سفالگری بسیار پرطرفدار است و این هنر نشان دهنده صنعت ۱۰ هزار ساله ی سفالگری در ایران است. به همین خاطر در چابهار ظرف های مختلفی را به عنوان سوغات چابهار می توانید تهیه نمایید و به خانه تان بیاورید.

خرید کردن در چابهار

اگر هدفتان از سفر به چابهار خرید کردن است بهترین و مناسب ترین زمان خرید در چابهار زمستان و بهار است زیرا در این فصول هوای چابهار بسیار مطبوع و معتدل است.

بازار سنتی چابهار

بازار سنتی چابهار از بازارهای معروف آن است در بازار سنتی به راحتی می توانید یک روز کامل را در آنجا سپری کنید و از دیدن صنایع دستی و سوغات مخصوص چابهار لذت ببرید.هر انچه که فکرش را هم نمیکنید در این بازار یافت می شود.

آدرس بازار سنتی چابهار: سیستان و بلوچستان، چابهار، بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی

در ادامه مقاله ما به معرفی بازارهای معروف چابهار می پردازیم:

مرکز خرید صدف در چابهار

مرکز خرید صدف از پیشرفته ترین بازارهای چابهار است. در این مرکز خرید انواع لوازم خانگی و البسه یافت می شود. ولی ما به شما پیشنهاد می دهیم که از مرکز خرید صدف در چابهار فقط گوشی موبایل، صندل و لوازم آرایشی بخرید.

آدرس مرکز خرید صدف: ایران – سیستان و بلوچستان – چابهار بلوار شهید ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار ، بازار صدف

بازار صالح یار در چابهار

در بازار صالح یار چابهار انواع لوازم برقی، پتو و لوازم آرایش را با بهترین کیفیت می توانید تهیه نمایید.

آدرس بازار صالح یار در چابهار: ایران – سیستان و بلوچستان – چابهار منطقه آزاد چابهار، روبرو مرکز خرید فردوس

 بازار تیس در چابهار

در بازار تیس چابهار انواع مواد غذایی و چای را می توانید با بهترین کیفیت خرید کنید.

آدرس بازار تیس در چابهار: ایران – سیستان و بلوچستان – چابهار منطقه آزاد چابهار

بازار پردیس در چابهار

در بازار پردیس چابهار بیشتر جنس های دست دوم یافت می شود.در این بازار لوازم خانگی،انواع عینک،انواع البسه یافت می شود.

آدرس بازار پردیس چابهار : ایران – سیستان و بلوچستان – چابهار، بلوار امام خمینی – به سمت کنارک – ۱۰ کیلومتر بیرون شهر، بازار پردیس


جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور چابهار با کارشناسان مهرآباد گشت در ارتباط باشید.02188833123


تور های مرتبط

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر