راهنمای سفر به پوکت

راهنمای سفر به پوکت

جزیره پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند، یکی از افسانه ای ترین مناطق توریستی جهان می باشد. بسیاری از توریست ها معتقدند این شهر تمام ویژگی های لازم برای یک تعطیلات عالی را دارد. در اینجا سواحل شنی زیبایی هست که چندین مایل در کناره ی دریا گسترده شده اند و آبی گرم و زلال مملو از جاذبه های زیرآبی دارد که برای غواصی مناسب اند. سواحل غربی پوکت مخلوطی از خلیج شنی، برآمدگی های سنگی و پرتگاه های عظیم آهکی به همراه چندین ناحیه ی مهم توریستی می باشد مانند ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ. کسانی که به دنبال جایی به جز ساحل هستند، می توانند تورهای جنگل های سرسبز گرمسیری، جنگل های گسترده ی نارگیل، شالیزارها، سواری بر روی فیل ها، موج سواری، قایق سواری با قایق های بامبو و حتی بانجی جامپینگ را تجربه کنند.

اطلاعات ضروری تور پوکت

اختلاف ساعت با تهران: ۳:۳۰+

زبان رسمی: تایلندی

واحد پول رسمی: بات تایلند (THB)

نرخ تبدیل ارز: ۱۰۰ بات=۲.۸۱ دلار آمریکا

نوع برق شهری: به طور معمول دوشاخه‌ی تخت و گاهی سه شاخه (همراه داشتن آداپتور سه شاخه پیشنهاد می‌شود)، ۲۲۰ ولت/ ۵۰ هرتز

ساعات کاری بانک‌ها: ۰۸:۳۰ تا ۱۵:۳۰ (دوشنبه تا جمعه)

پیش شماره تایلند: ۶۶+

پیش شماره پوکت: ۰۷۶

شماره پلیس: ۱۹۱

شماره آتش‌نشانی: ۱۹۹

شماره  پلیس گردشگری: ۱۱۵۵

شماره پلیس دریایی: ۸۸۳ ۲۱۱ ۷۶(۰) ۶۶+

شماره بیمارستان بین‌المللی پوکت: ۴۰۰ ۲۴۹ ۷۶ ۶۶+

شماره سازمان  گردشگری: ۰۳۶ ۲۱۱ ۷۶ ۶۶+

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: (Phuket International Airport (HKT

وضعیت آب و هوایی پوکت

با وجود دور نبودن از شمال خط استوا، پوکت در تمام طول سال، دارای آب و هوایی داغ و مرطوب . با درجه حرارتی ثابت است. فصول خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل‌های بارانی از ماه مه تا اکتبر به طول می‌انجامد، اما همیشه طی ماه‌های بارانی،  رگبار بعد از ظهر به جای بارش مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری پوکت

خلیج فانگ نگا

یکی از معروفترین گردش های روزانه در این منطقه گردش در فانگ نگا بای است که شامل فیل سواری و رانندگی در سواحل شرقی پوکت می باشد.همچنین یکی دیگر از تفریحات گشتن جزیره با قایق های کوچک در دریای فانگ نگا بای می باشد که در آن میمون ها و مرغ ها دریایی بدون توجه به دنیای بیرون در داخل آن زندگی می کنند . بعد شما را به غار دیگر می برد و بعد از آن ناهار سرو می شود. بعد از ظهر غار دیگری را کشف می کنید سپس شما را به ایستگاه برمی گرداند.

معروف ترین قسمت در این گشت، بازدید از جزیره ی جیمز باند و همچنین Koh Panyee می باشد. این مکان ها، مناظر ایده آلی جهت عکاسی دارند و می توانید از آب خوش رنگ این منطقه در کنار طبیعت منحصر به فرد آن، لذت ببرید.

جزیره جیمز باند پوکت

این قسمت که مشهورترین قسمت در این گشت می باشد، به نام Nail Island یا همان جزیره جیمز باند پوکت معروف است و برای اولین بار با فیلم "مردی با اسلحه طلایی" جیمز باند به شهرت رسید. اکثر تورهای منطقه، بازدید از این مکان دارند.

جزیره پانیی

این روستا به طرز شگفت انگیزی روی آب بنا شده است و در کنار صخره بزرگ واقع است. موقع ناهار، بسیار از توریست هایی که از جزیره ی جیمز باند دیدن می کنند، به جزیره پانیی آورده می شوند تا هم ناهار بخورند و هم از صنایع دستی این منطقه خرید نمایند.

بودای بزرگ پوکت

اولین روز سفرتان را در اول صبح شروع کنید و برای تماشای مناظری زیبا به سمت بودای بزرگ حرکت کنید. در سمت شرق این تندیس خلیج چالونگ (Chalong Bay)، شهر پوکت و دماغه‌ی پانوا (Panwa) و همچنین در طرف غرب آن، امتداد زیبای سواحل کارون (Karon) و کاتا (Kata) قرار دارند. خود مجسمه هم با ۴۵ متر ارتفاع ارزش بازدید بالایی دارد.

مناسب برای: زوج‌های جوان، به همراه دوستان، عاشقان طبیعت، عاشقان هنر و معماری، مشتاقان تاریخ

نکته‌ها:

  • بودای بزرگ روی تپه‌ای بین خلیج چالونگ و ساحل کاتا در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، به هیچ وجه بازدید از آن را از دست ندهید.

جزایر فی فی

بخواهیم صادقانه بگوییم، سفرتان به پوکت بدون بازدید از جزایر فی فی تکمیل نخواهد شد. از پوکت که حرکت کنید، حدود ۱/۵ ساعت طول می‌کشد تا به این جزایر زیبا برسید و اگرچه معمولا قایق‌ها پر از جمعیت هستند، اما مناظری که در طول مسیر مشاهده می‌کنید، ارزشش را دارد. در اینجا می‌توانید از خلیج مشهور مایا (لوکیشن فیلم The Beach) بازدید و روزتان را با غواصی، حمام آفتاب و تماشای مناظر افسون کننده‌ی اطراف ادامه دهید.

مراکز خرید شهر پوکت

  • مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت (central festival phuket)

شماره تلفن: ۰۷۶۲۹۱۱۱۱

وب سایت: www.centralfestivalphuket.com

آدرس: تایلند – پوکت Chalermprakiat Ratchakan Thi ۹ Road، Tambon Wichit، Amphoe Mueang Phuket، Chang Wat Phuket ۸۳۰۰۰، Thailand

  • مرکز خرید جانگ سیلون (Jungceylon shopping mall)

شماره تلفن: ۶۶۰۷۶۶۰۰۱۱۱

وب سایت: www.jungceylon.com

آدرس: تایلند – پوکت ۱۸۸ Thanon Ratuthit Songroipi Rd، Tambon Patong، Amphoe Kathu، Chang Wat Phuket ۸۳۱۵۰، Thailand

  • مرکز خرید پریمیوم آت لت پوکت (Premium Outlet Phuket)

شماره تلفن: ۰۰۶۶۷۶۳۵۰۵۰۰

وب سایت:www.outletmallthailand.com

آدرس: تایلند – پوکت Pracha-Uthit ۵ Rd، Koh Keaw، Amphoe Mueang Phuket، Chang Wat Phuket ۸۳۰۰۰، Thailand


دسترسی به پوکت

بهترین و سریعترین راه دسترسی به پوکت از طریق پرواز به مقصد فرودگاه بین المللی آن است که در شمال این جزیره قرار دارد. خطوط هوایی ایراسیا (Air Asia)، تای ایرویز (Thai AirWays)، اورینت تای(Orient Thai) و نوک ایر (nok Air) هر روز از بانکوک برای پوکت پرواز دارند که مدت زمان آن نیز حدود 70 دقیقه است. محدودیت بار در پروازهای پوکت برای :

ایراسیا 15 کیلو ( اضافه بار برای هر کیلو حدود 3 دلار )

تای ایرویز 25 کیلو ( اضافه بار برای هر کیلو حدود 2 دلار )

اورینت تای 20 کیلو است .

از این رو مسافرانی که قصد خرید بیشتری در بانکوک دارند، بهتر است که شهر پوکت را ابتدای سفر خود قرار دهند.

جهت اطلاعات بیشتر و رزرو تور پوکت به صورت نقد و اقساط با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید. 02188833123







هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر