بهترین زمان رزرو تور چابهار

بهترین زمان رزرو تور چابهار

بندر چابهار در جنوب شرقی ایران در استان سیستان و بلوچستان شهر عجایب است و یکی از مقصد‌های پر طرفدار ایران برای توریستان محسوب می‌شود.

شگفتی‌ها و عجایب موجود در این بندر هر توریستی را به خود جذب کرده است.بندر چابهار علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فراوان آن و در عین حال ناشناخته بودن این جاذبه‌ها از قبیل کوه‌های گل افشان چابهار ،تالاب صورتی رنگ رنگ لیپار چابهار و ... بسیاری دیگر از مکان‌های گردشگری آن این بندر همیشه زیبا را پرطرفدار کرده است.

بهترین زمان سفر به چابهار، واقع در استان سیستان و بلوچستان دارای شگفتی و پدیده‌های طبیعی زیادی را در مجاور خود دارد، که همین باعث می‌شود تا هدف شما از سفر به چابهار متفاوت باشد. در اطراف چابهار عجایب طبیعت به شکل‌های گوناگون وجود دارد؛ از تالاب لیپار و کوه‌های مریخی گرفته تا گل‌فشان و موج‌فشان‌هایی که آب را به هوا پرتاب می‌کنند.

قطعا برای شما هم سوال است که بهترین زمان سفر به چابهار چه زمانی است؟تا لذت بیشتری را در سفر به این بندر ببرید.اگر قصد دارید با تور چابهار به آنجا سفر کنید،به راحتی می‌توانید در تور چابهار را در سایت مهرآباد گشت رزرو نمایید.

بهترین زمان رزرو تور چابهار از نظر آب و هوا

چابهار از جمله شهرهایی است که در هر ۴ فصل سال دارای آب و هوای معتدل و بهاری است علاوه بر اینکه جزعه خنک‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شود همچنین دارای تابستانی خنک می‌باشد و همینطور زمستان چابهار هم آب و هوایی بهاری و معتدلی دارد.نکته جالب که قبل از سفر به چابهار باید بدانید این است که این بندر در ماه‌های اردیبهشت و خرداد هوا خیلی شرجی و رطوبتی می‌شود.

بندر چابهار در هر ۴ فصل سال دارای آب و هوای معتدلی می‌باشد.

حداکثر دمای چابهار که در ماه‌های تیر و مرداد است ۳۱ درجه سانتیگراد و کمترین دمای آن که در ماه‌های دی و بهمن است ۱۹ درجه سانتیگراد می‌باشد.

به طور کلی بهترین و مناسب‌ترین زمان سفر به بندر چابهار از آبان ماه تا اواخر فرودین می‌باشد در این ماه‌ها حداقل دمای چابهار ۱۶ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای آن ۲۴ درجه سانتیگراد است که برای سفر عالی است.همچنین میزان متوسط دما در این ماه‌ها ۲۱ درجه سانتی‌گراد است.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان رزرو تور چابهار

بندر چابهار یکی از شهرهای جنوبی ایران است که علی الخصوص در ایام نوروز توریستان زیادی آن را برای سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنند که در این ایام شلوغی بیش از حد و عدم وجود فضای کافی برای پارک ماشین و افزایش قیمت مراکز اقامتی و هتل‌ها تا حدزیادی آزاردهنده است.همچنین در فصل‌های زمستان و پاییز تعداد بسیار زیادی به این شهر سفر می‌کنند اما با توجه به افزایش رطوبت هوا در ماه اردیبهشت تعداد مسافران این شهر کمتر می‌شود همینطور در فصل تابستان تعداد مسافران چابهار به کمترین حد خود می‌رسد زیرا در این فصل آب و هوای آن به شدت شرجی می‌شود .

بهترین زمان رزرو تور چابهار از نظر جشنواره‌ها

یکی از جشنواره‌های مهم بندر چابهار برای جذب گردشگر و توریست، جشنواره تابستانی مونسون بوده که از اواخر تیر تا اواسط شهریور به مدت ۸ هفته هر شب برگزار می‌شود. از جمله برنامه‌های این فستیوال، می‌توان به برنامه‌های شاد فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی مانند مثل جنگ‌های شادی کودکان و بزرگسالان، رالی خانواده، مسابقه شترسواری، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های غذاهای محلی و صنایع‌دستی، جشنواره آبزیان،موسیقی سنتی بلوچی و دهل و رقص چوب مخصوص سیستانی‌ها اشاره کرد.

جشنواره پر طرفدار دیگر که در چابهار برگزار می‌گردد جشنواره کمالان است که از 9 تا 12 شهریور ماه است.

جاذبه های گردشگری چابهار هم در هر فصلی دارای زیبایی خاص خود هستند و توریستان می‌توانند از تمامی آن‌ها در هر فصلی لذت ببرند. 

در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار جشنواره ملی موسیقی کمالان در بندر چابهار در شهریور ماه برگزار شد که در آن نوازدندگان و خوانندگان از مناطق مختلف ایران در این جشنواره شرکت کردند.یکی از برنامه های موسیقی شاخص این فستیوال موسیقی محلی پرطرفدار بلوچی بود.

اگر قصد سفر به چابهار داشتید و عاشق مکان های طبیعی و زیبای چابهار هستید می‌توانید تور چابهار را از مهرآباد گشت رزرو کنید.

همچنین اگر سوالی درباره نحوه رزرو تور چابهار، قیمت هتل‌های چابهار و همینطور بهترین و زیباترین زمان سفر به بندر چابهار داشتید میتوانید با کارشناسان مهرآباد گشت تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.02188833123

به امید اینکه سفری لذتبخش را با ما تجربه کنید.

تور های مرتبط

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر