بهترین زمان سفر به کوش آداسی

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

کوش آداسی یکی از پر طرفدارترین شهرهای بندری در بخش مدیترانه ای ترکیه است. این شهر به خاطر داشتن مراکز خرید، برای انجام خرید های ارزان قیمت و همچنین داشتن امکانات و تفریحات سرگرم کننده، شهرت بسیار دارد. اختلاف ساعت این شهر با تهران یک ساعت و نیم است و همچنین زبان اصلی مردم این شهر نیز ترکی است.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس آب و هوا، دوازدهم مارس تا دهم ژوئن (۲۱ اسفند تا ۲۰ خرداد) و هفدهم سپتامبر تا دوم دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر)، فصل بهار و پاییز است.

دمای میانگین در کوش آداسی در زمان‌های مختلف سال متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا به غیر از چند هفته گرم در تابستان، در بیشتر سال دلپذیر و معتدل است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال کم است. کوش آداسی در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۶۲ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به‌دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه اوت، ژوئیه و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل اوت (اواسط مرداد) با دمای میانگین ۳۲٫۱ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۵٫۶ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس دما

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به‌شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس بارش باران یا برف

اگر به‌دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی ژوئن، ژوئیه و اوت به کوش آداسی بروید.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس رطوبت و وزش باد

کوش آداسی دارای ماه‌های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۴۶٫۷ درصد، ماه ژوئیه و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۵۶٫۸ درصد، ژانویه است.

وزش باد در کوش آداسی، معمولا آرام است. پربادترین ماه‌های سال، ژانویه و سپس فوریه و مارس هستند. باد ماه ژانویه با سرعت ۹٫۷ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در کوش آداسی در اواخر ژانویه و اوایل فوریه، ۱۷٫۸ کیلومتر بر ساعت است که یک باد آرام به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری کوش آداسی، ژوئیه و سپس ژوئن و می هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری کوش آداسی، نوامبر است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس فصول

فصل بهار کوش آداسی: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۵٫۱ تا ۲۵٫۹ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۱ تا ۳ روز بارش موثر در ماه در بهار، کم است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری کوش آداسی است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایدئال برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

فصل تابستان کوش آداسی: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با صفر روز بارش موثر در ماه، روبه‌رو هستند.

ماه‌های ژوئن تا اوت، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در کوش آداسی هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

فصل پاییزکوش آداسی: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۱۷٫۸ تا ۲۹٫۱ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین صفر تا ۲ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری کوش آداسی است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل زمستان کوش آداسی: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۱۳ تا ۱۶٫۵ درجه سانتی‌گراد در کوش آداسی سرد است. به‌صورت میانگین ۲ تا ۴ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری کوش آداسی است.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

 فستیوال موسیقی کبوتر طلایی (Golden Pigeon Music Festival)

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی از ۱۹ سال قبل به‌صورت سالانه در ماه ژوئن در کوش آداسی برگزار می‌شود. این فستیوال موسیقی که یکی از بهترین فستیوال‌های موسیقی پاپ ترکیه به شمار می‌آید، پنج روز مسابقه میان آماتورها و متخصصان موسیقی است. این فستیوال با وجود فستیوال‌های خیابانی پویا و سرزنده به‌همراه شوهای کمدی و کنسرت‌های رایگان، مخاطبین زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند.

مسابقات شترسواری (Camel Wrestling Festival)

مسابقات شترسواری هر سال در ماه دسامبر یا ژانویه در زمان فصل جفت‌گیری شترها در کوش آداسی برگزار می‌شود.

جشن عروج (Feast of Assumption)

عروج مریم به عرش، عقیده‌ای در نزد کلیسای کاتولیک و ارتدوکس شرقی است. بر اساس این باور جسم و روح مریم مادر مسیح، پس از پایان زندگیش در دنیا به سوی عرش منتقل می‌گردد. هر سال در میانه ماه اوت، مردم شهر کوش آداسی این روز و عشق خداوند به مریم را جشن می‌گیرند.

جمع بندی

در فصل تابستان کوش آداسی بیشترین دمای هوا را دارد و آفتاب نیز بسیار سوزنده است ولی با این حال بهترین زمان سفر به کوش آداسی از اواسط خرداد تا اواسط شهریور است. البته این ماه‌ها از گرانترین ماه‌های سال است اما اگر بتوانید اواخر اردیبهشت تا اوسط خرداد به کوش آداسی سفر کنید از لحاظ قیمت بسیار مناسب خواهد بود و همچنین در این زمان آب و هوای بسیار معتدل و مطلوبی در انتظار شماست.
بسیاری از ایرانیان در تعطیلات عید به ترکیه سفر می‌کنند اما در این موقع از سال هنوز استفاده از تفریحات آبی تا حد بسیار زیادی مقدور نیست. البته در زمان‌های دیگر سال جشن‌ها و مناسبت‌های گوناگونی وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. به طور مثال در زمستان به خاطر جشن‌های کریسمس، کوش آداسی حال و هوای پرشور و دلچسبی دارد و یا جشن کشتی‌گیری شترها که معمولاً در نزدیکترین یکشنبه به پانزدهم ماه دسامبر یا ژانویه در شهرک سلجوک واقع در ۲۰ کیلومتری شمال شهر برگزار می‌شود. در این جشن شترها همزمان با فصل تولید مثل خود با یکدیگر برای رقابت بر سر یافتن جفت کشتی می‌گیرند.
عید عروج حضرت مریم به بهشت در پانزدهم آگوست هر سال برگزار می‌شود. در این روز مردم عشق بی‌اندازه خداوند به حضرت مریم‌، مادر حضرت عیسی، را جشن می‌گیرند.
جشنواره موسیقی گلدن پیجِن هرساله در آخرین هفته ماه ژوئن برگزار می‌شود. در این جشنواره نوازندگان آماتور و حرفه‌ای موسیقی ترکیه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

اگر قصد سفر به کوش آداسی و رزرو تور کوش آداسی را دارید با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید.02188833123


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر