جاذبه های صربستان


جاذبه های صربستان


صربستان کشوری زیبا و دیدنیست . کشوری که امروزه به یکی از مقاصد گردشگری برای ایرانیان محسوب شده . بلگراد پایتخت و البته بزرگترین شهر این کشور وسیع است . کشور منحصر به فرد صربستان که کمتر دیده میشد امروزه در حال جذب توریست بیشماری است که در فصل هایی خاص برای تعطیلات پا به این کشور میگذارند . ما در این مقاله چهار جاذبه ی پر طرفدار را معرفی خواهیم کرد.
قلعه بلگراد : قلعه بلگراد از تاریخی ترین و زیباترین جاذبه های صربستان است که در پایتخت جای گرفته . این قلعه درست در همریزگاه دو رودخانه ی دانوب و ساوا قرار گرفته . شما با رفتن به این قلعه میتوانید از این دو رودخانه نیز دیدن کنید . این قلعه درواقع یادبودیست برای فرهنگ استثنایی ای که در سال 1979 توسط جمهوری دولت اعلام شد .










ابتدا از آن به عنوان یک دژ جنگی استفاده میشد چرا که دارای موقعیتی منحصر به فرد در این مکان است.این سازه ی زیبا بارها به طور مکررتوسط حمله ها و جنگ های مختلف متحمل آسیب های فراوانی شده اما در نهایت امروزه به مکانی پرطرفدار و مهم در شهر بلگراد تبدیل شده.
بازدید از شهر نیش (nis) و بنای تاریخی کنسانتین کبیر : توریستان و گردشگرانی که به این شهر میروند با ورود به کرانه های غربی رود نیشاوا بناهایی توجهشان را جلب خواهد کرد.این دو بنای زیبا و دیدنی توسط مسافرانی که برای عکس گرفتن ایستاده اند احاطه شده . قدمت این دو بنای زیبا و جذاب به بیش از 1700 سال پیش بازمیگردد.کنسانتین کبیر کسی بوده که دستور ساخت این بنای زیبا و باشکوه را داد.درواقع این بناها به دلیل آزادی مسیحیت در شهر بنا شد و حکم شادی و یادآور خاطراتی خوش برای مردم را دارد .






رشته کوه کوپائونیک (kopaonik) ، پاتوق اسکی بازان : رشته کوه کوپائونیک رشته کوهی میان طبیعت بکر و دست نخورده ای است که نظیر آن در جهان پیدا نمیشود.این مکان جایی منحصر به فرد در کل صربستان است . شما در هر فصلی به این مکان سفر کنید از زیبایی هایش بهره مند خواهید شد . در فصل تابستان و بهار از طبیعت سبز و گل های رنگارنگش و پائیز هفت رنگش که زیبایی خارق العاده ای را به چمن زارهای اطراف بخشیده . اگر علاقه مند به اسکی باشید این ارتفاعات برایتان در زمستان بسیار خاص و دوست داشتنی خواهد بود چرا با یک پیست اسکی فوق العاده روبه رویتان خواهد کرد.از دیگر برنامه های کوپائونیک میتواند به گردهمایی های تجاری در این محل اشاره کرد که هر ساله در روزی خاص برترین کار آفرینان اروپایی گرد هم میایند .






پیشنهاد میکنیم در سفر به کشور زیبای صربستان زمانی را صرف دیدن این نگین درخشان در بلگراد بکنید.
کوهستان میروتش (miroc) : کوهستان میروتش منطقه ای شگفت انگیز میان پیچ و خم های رودخانه ی دانوب است . این منطقه باعث شده دانوب از صخره های سختی بگذرد و تنگه ای زیبا ایجاد کند . در سال 1974 این تنگه به پارکی زیبا تندیل شد که زا آن به عنوان پارک ملی یاد میکنند . کوهنوردانی که علاقه مند به فتح میروتش هستند باید مجوز هایی را جهت عبور از این تنگه ی صعب العبور تهیه کنند . متروتش سه قله دارد . مالی ویس ، ویسوکی سوکار و شارشیا ایگلا ویسا نام قله های این کوهستان است .








هتل هایی دنج و راحت نیز در این مکان وجود دارد که به شما این امکان را میدهد که در کوهستان شبی خوش و البته آرام را تجربه کنید . 



تور های مرتبط

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر