شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا

شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا

در این مقاله قصد داریم در خصوص شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا صحبت کنیم با ما همراه باشید.

مدارک لازم اخذ پذیرش دانشگاه های ایتالیا

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه­های ایتالیا باید در ابتدا از دانشگاه­های این کشور پذیرش تحصیلی اخذ کنند و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنند. بدین منظور متقاضی باید مدارک لازم را ارائه دهد. از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و ترجمه آن ها
  • ارائه مدرک مهارت زبان ایتالیایی
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 7
  • ارائه مقاله های علمی ISI

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا دلایلی دارند. یکی از مهم ترین این دلایل راحت و ساده بودن روند اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای مطرح اروپایی می باشد.ایتالیا به منظور جذب متقاضیان بین المللی و رونق اقتصادی در نتیجه ورود متقاضیان بین المللی به این کشور شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های این کشور را تسهیل کرده است.

شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا و مدرک زبان

متقاضیان برای تحصیل در بیشتر مقاطع و رشته های تحصیلی دانشگاه های ایتالیا می توانند بدون مدرک زبان اقدام کنند. امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و اخذ پذیرش تحصیلی در این مقاطع تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است اما متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید دارای مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان باشند.علاوه بر این متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره های ایتالیایی زبان را دارند، باید برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا مدرک زبان ایتالیایی داشته باشند.

شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا و آزمون ورودی

به طور کلی متقاضیان برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی ایتالیا نیاز به شرکت در آزمون ورودی ندارند. البته برخی از دوره های کارشناسی یا لیسانس ایتالیا دارای آزمون ورودی می باشند. متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره های پزشکی ایتالیا را دارند نیز باید در آزمون IMAT شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند.متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی معماری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی ارتباطات و الکترونیک و مهندسی خودرو دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا را دارند، باید در آزمون ورودی TIL شرکت کنند و با کسب نمره لازم تحصیل در این دانشگاه را شروع کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا و محدودیت سنی

متقاضیان برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی ایتالیا با محدودیت سنی در اخذ پذیرش مواجه نمی باشند. بر اساس قوانین شرط سنی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ایتالیا زیر 28 سال و برای مقطع کارشناسی ارشد زیر 35 سال می باشد، اما دانشگاه های ایتالیا در این مورد سخت گیر نمی باشند و متقاضیان بالای 30 سال برای مقطع کارشناسی و بالای 35 سال برای کارشناسی ارشد نیز در این دانشگاه ها پذیرش شده اند.متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا ایتالیا با محدودیت سنی مواجه نمی باشند و دارا بودن رزومه علمی قوی و سطح علمی بالا اهمیت فراوانی دارد.

شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا و گپ تحصیلی

به طور کلی گپ یا وقفه تحصیلی به فاصله زمانی بین دو مقطع تحصیلی متوالی و یا هر گونه وقفه در ادامه تحصیل گفته می شود. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا با وجود دارا بودن گپ تحصیلی نیز می توانند اقدام به اخذ پذیرش کنند.در واقع فاصله زمانی بین تحصیل در مقطع کارشناسی با مقطع کارشناسی ارشد و یا کارشناسی ارشد با دکترا چندان برای اخذپذیرش تحصیلی ایتالیا مشکل ساز نمی باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا و شرط معدل

برخی از دانشگاه های مطرح اروپایی برای اخذ پذیرش تحصیلی شرط معدل را جزء شرایط مهم در پذیرش تحصیلی می دانند. دانشگاه های کشورهای انگلستان و آلمان از جمله این دانشگاه ها می باشند. اما متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور ایتالیا نیازمند شرط معدل نمی باشند.

شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا و بورسیه تحصیلی

یکی از مهم ترین موارد اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا برخورداری از بورسیه های دولتی دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیانی که فاقد تمکن مالی کافی برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا می باشند، می توانند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی هزینه های تحصیل و زندگی خود در ایتالیا را تامین کنند.

مزیت های پذیرش در دانشگاه های ایتالیا

متقاضیان با اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا و تحصیل و اقامت و زندگی در این کشور از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. از مهم ترین این مزیت ها موارد زیر را می توان ذکر کرد.

برخورداری دانشجویان از بورسیه های تحصیلی دولتی و تحصیل رایگان

پایین بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی

اعتبار جهانی دانشگاه های معماری، هنر و موسیقی ایتالیا

اعتبار جهانی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

تحصیل و اقامت در یکی از برترین کشورهای اروپایی با کیفیت بالای زندگی

تحصیل به زبان انگلیسی و بالا بودن اعتبار علمی دانشگاه های ایتالیا

قرار داشتن حدود ۳۴ دانشگاه ایتالیا در رتبه زیر ۹۰۰ برترین دانشگاه های جهان

برخورداری از امکانات رفاهی، تاریخی و فرهنگی بی نظیر ایتالیا

امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا با تمام شدن دوره تحصیلی و اشتغال

اعتبار بالای پاسپورت ایتالیا و امکان سفر به ۱۸۷ کشور دنیا بدون اخذ ویزا

برخورداری از خدمات اجتماعی، بیمه و بهداشت عمومی

تحصیل در دوره های تحصیلی دانشگاهی مشترک با برترین دانشگاه های جهان

همکاری های علمی دانشگاه های ایتالیا و برترین دانشگاه های جهان

اخذ دو یا چند مدرک تحصیلی همزمان از دانشگاه های مختلف جهان

زندگی در کشوری اروپایی با بالاترین استانداردهای زندگی

پذیرش دانشگاه های ایتالیا و بورسیه دولتی

یکی دیگر از عواملی که موجب شده تا پذیرش دانشگاه های ایتالیا مورد توجه دانشجویان بین‌المللی قرار گیرد، بورسیه‌های دولتی ایتالیا است که می‌تواند کمک مناسبی برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور باشد.

بیشتر این بورسیه‌های بر پایه نیاز (need-based) طراحی شده است و همان­طور که از نام آن پیدا است، به دانشجویانی تعلق خواهد گرفت که بتوانند نشان دهند به دلیل وضعیت مالی قادر به پرداخت هزینه‌های تحصیل نیستند و این موضوع می‌تواند مانع بزرگی برای دست­یابی به اهداف تحصیلی آن­ها (تحصیل در ایتالیا) باشد. در این نوع بورسیه، اگر دانشجو هنوز تحت پوشش والدین خود باشد و والدین به دلیل مشکلات مالی نتوانند هزینه‌های تحصیل فرزند خود را تامین کنند، می‌توانند برای دریافت این بورسیه درخواست خود را ارائه دهند. البته ممکن است فاکتور­های دیگر از طرف اعطا کنندگان این نوع بورسیه­ مورد بررسی قرار بگیرید. به عنوان مثال:

تابعیت و وضعیت اقامت

تعداد افراد خانواده

بیمه و مالیات

شرایط شغلی والدین

همچنین اگر دانشجو شاغل باشد مدارک مربوط به درآمد دانشجو مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت بورسیه‌های دولتی به دانشجویانی تعلق خواهد گرفت که والدین آن­ها قادر به پرداخت شهریه دانشگاه نباشند. حتی در بعضی موارد ممکن است یک دانشجو به دلیل سوابق تحصیلی عالی بتواند علاوه‌بر این بورسیه (need-based)، بورسیه شایستگی (merit-based) با توجه به نوع دوره تحصیلی و دانشگاه را بدست آورد. بنابراین با توجه به اینکه شرایط دریافت این نوع بورسیه‌ها ممکن است متفاوت باشد، بهتر است قبل از اقدام، مدارک مورد نیاز و مبلغ در نظر گرفته شده برای این بورسیه به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

پذیرش از ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا در مقطع ارشد

دانشنامه و ریز نمرات مقطع کارشناسی همراه با ریز نمرات به انگلیسی یا ایتالیایی لازم است. با توجه به تجربیات سال های قبل و محدودیت زمانی پس از پذیرش و در مرحله دریافت ویزای دانشجوئی ایتالیا باید تمام مدارک تحصیلی و ریز نمرات آنها به زبان ایتالیایی ترجمه شود. از این رو توصیه جدی به تمام متقاضیان میکنیم که از ابتدا تمام مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و لیسانس و ریز نمرات آنها را به زبان ایتالیایی ترجمه کنند تا از نظر زمانی با مشکل مواجه نشوند و نیازی به ترجمه و هزینه دوباره برای ترجمه به زبان انگلیسی نباشد. همچنین گذرنامه، مدرک زبان انگلیسی (درصورت نیاز)، 2 توصیه نامه استاد، رزومه انگلیسی، انگیزه نامه تحصیلی، پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی (در صورت نیاز) و 1 قطعه عکس را باید ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش در مقطع دکترای ایتالیا

دانشنامه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات به انگلیسی یا ایتالیایی، گذرنامه، مدرک زبان انگلیسی، 2 توصیه نامه استاد، رزومه، انگیزه نامه تحصیلی، پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی، خلاصه موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و فهرست مقالات و نشریات و یا هر مدرک دیگر را که دانشگاه مورد نظر شما درخواست نماید باید ارائه دهید.

زمان اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا

زمان پذیرش دانشجو در این کشور مشخص شده است. متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی باید مدارک خود را 3 ماه پیش از آغاز ترم به دانشگاه انتخابی خود ارسال نمایند. دوره تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا طی 2 نیمسال انجام می‌ گردد. دانشجویان نیمسال اول یعنی ماه اکتبر، باید تا پایان اردیبهشت ماه مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. دانشجویان نیمسال دوم یعنی ماه فوریه نیز، باید تا پایان مهرماه مدارک خود را به دانشگاه بفرستند. متقاضیان برای مهاجرت به این کشور از طریق تحصیلی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می باشند.

ما در این مقاله درباره شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل (وقت سفارت ایتالیا،بورسیده تحصیلی ایتالیا،پذیرش تحصیلی ایتالیا و  ...)  را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر