1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به ایتالیا در رشته پزشکی

ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به ایتالیا در رشته پزشکی

ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به ایتالیا در رشته پزشکی

دانشگاه‌های ایتالیا از جمله قدیمی‌ترین و برترین دانشگاه‌های جهان و اروپا هستند که ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به ایتالیا در رشته پزشکی نسبت به دیگر رشته‌ها بسیار پرطرفدارتر است.از جمله دلایل پرطرفدار بودن دانگاه‌های این کشور تحصیل با هزینه کم و امکان تحصیل به زبان ایتالیایی و اتگلیسی است.اگر شما هم به دنبال دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هستید حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تحصیل در کشور ایتالیا

برای تحصیل در کشور ایتالیا در دوره‌های تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توان اقدام کرد و برای هر دوره دانشجویان باید بتوانند شرایط کامل دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را احراز نمایند.هزینه مقرون به صرفه تحصیل، هزینه پایین زندگی نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی، امکان دریافت انواع بورسیه تحصیلی برای هر دوره تحصیلی، امکان دریافت اقامت بلند مدت در اروپا و بسیاری از مزایای دیگر که باعث جذب دانشجویان فراوانی به این کشور شده است. متقاضیان تحصیل در کشور ایتالیا این فرصت را دارند تا به ۲ زبان ایتالیایی و انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. تحصیل در کشور ایتالیا دارای هیچ محدودیت سنی‌ای نمی‌باشد و این فرصت مناسبی است برای افراد تا از طریق تحصیل در ایتالیا، بتوانند اقامت خود را در اروپا دریافت نمایند.

از جمله دلایل تحصیل در دانشگاه‌های کشور ایتالیا می‌توان به :اقامت پس از فارغ‌التحصیلی،کار همزمان با تحصیل با ۲۰ ساعت در هفته،هزینه تحصیل ارزان تا ۱۲۰۰ یورو در ترم،بورسیه‌های بالای ۵ هزار یورویی می‌باشد.

ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به ایتالیا در رشته پزشکی

امروزه به دلیل کم بودن هزینه تحصیل در ایتالیا و دریافت انواع بورسیه تحصیلی دانشجویان زیادی به فکر دریافت ویزای تحضیلی و اعزام دانشجو به ایتالیا در رشته پزشکی هستند. متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا ابتدا باید امتحان ورودی بدهند و بعد از قبول شدن در امتحان امکان تحصیل در این کشور را دارند. اغلب دریافت نمره قبولی در این آزمون به راحتی نیست و قطعا غیر ممکن هم نیست. دانشجویان در این آزمون باید به زبان انگلیسی و ایتالیایی تسلط داشته باشند. برای رشته داروسازی، دندانپزشکی این آزمون به صورت اجباری می‌باشد. هزینه تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا تقریبا بین ۴ هزار تا ۵ هزار یورو در سال است.دوره تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا تقریبا ۶ ساله است و تحصیل در رشته دندانپزشکی ۵ ساله می‌باشد. دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی باید بتوانید در آزمون پزشکی به نام آیمت نمره بالایی را به دست آورند.

آزمون آیمت در ایتالیا

این آزمون برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی می‌باشد که دارای ۶۰ سوال است. آزمون‌های دیگری هم برای قبول در رشته پزشکی به نام BMAT و OET وجود دارد. مدت زمان این آزمون ۱۰۰ دقیقه است که شامل ۴ بخش می‌باشد. که بخش اول آن شامل دانش عمومی با ۲۲ سوال،بخش دوم،سوم و چهارم این آزمون شامل فیزیک، شیمی، ریاضی و بیولوژی با ۳۸ سوال،هزینه آزمون آیمت ۱۲۰ یورو و تاریخ برگزاری آن ۱۳ سپتامبر می‌باشد.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان ایتالیایی را دارند باید در آزمون آلفا شرکت کنند. البته آزمون های ورودی سراسری مربوط به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی است.

ما در این مقاله درباره ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به ایتالیا در رشته پزشکی با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر