1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا خیلی راحتتر از دیگر کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و اسپانیا است. دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا در کنار تحصیل در باکیفیت‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان باعث شده تا تحصیل در ایتالیا به عنوان یک گزینه پرطرفدار برای دانشجویان خارجی تبدیل شود. در واقع شرایط اسان دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باعث شده تا دانشجویانی که موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا شده‌اند بتوانند راحت‌تر برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. در این مطلب از مهراباد گشت ما قصد داریم شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را مورد بررسی قرار دهیم،پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط سنی دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

شرایط سنی تحصیل در کشور ایتالیا در دوره‌های تحصیلی مختلف، متفاوت است، اما در مجموع می‌توان گفت که دانشگاه‌ها و سفارت ایتالیا، زیاد سخت نمی‌گیرند. مثلا با وجود این موضوع که دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا در دوره لیسانس برای افراد بالای ۲۸ سال کار پرریسکی است، اما افرادی با سن بیشتر از ۲۸ سال هم توانسته‌اند ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنند ،همچنین در دوره فوق لیسانس، برای افراد بالای ۳۵ سال اقدامی پرریسک است، اما دانشجویانی بوده‌اند که با سن بالاتر از ۴۰ سال هم برای ادامه تحصیل در این دوره از دانشگاه پذیرش و از سفارت ایتالیا ویزا دریافت کرده‌اند. برای تحصیل دکترا در ایتالیا محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و رزومه تحصیلی، سوابق کاری و شرایط هر فرد جداگانه بررسی می‌شود.

ویزای تحصیلی ایتالیا

متقاضی بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه،باید برای ورود به این کشور و شرکت در کلاس‌های دانشگاه برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نماید. اولین قدم مشاهده مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای دانشجویی بلند مدت است. بعد از بررسی کامل مدارک، دانشجویانی که قصد دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا دارند باید در ابتدا به سایت: prenotaonline مراجعه کرده و در قسمت “VISTO PER STUDIO – IMMATRICOLAZIONE UNIVERSITARIA”   ثبت نام  و جهت رزرو وقت دانشجویی اقدام نمایند.همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.

بعد از رزرو وقت سفارت تحصیلی دانشجویان باید جهت تشکیل پرونده تحصیلی و مدارک دیگری را جهت تشکیل پرونده ویزا ارائه نمایند. این مدارک عبارتند از:

  • اصل تاییدیه تحصیلی مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اصل و ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات کامل چهار ساله به زبان ایتالیایی با مهر تایید وزارت امورخارجه و دادگستری
  • اصل و ترجمه مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات کامل چهار ساله به زبان ایتالیایی با مهر تایید وزارت امورخارجه و دادگستری
  • اصل و ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی با مهر تایید وزارت امورخارجه و دادگستری
  • ارایه ۲ نسخه کپی از تمام صفحات فوق به همراه ترجمه ایتالیایی و فارسی الزامی است
  • سه قطعه عکس ۴۰× ۳۵ رنگی پشت نویسی شده
  • یک نسخه کپی از صفحه اول گذرنامه پاسپورت
  • اصل و ۲ نسخه کپی از مدرک زبان
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

ما در این مقاله درباره شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر