1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا

تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا

تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا

تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا

دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی از سال ۲۰۰۹ ارائه شدند،که متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا بتوانند در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.اولین دانشگاه، دانشگاه پاویا و بعد از آن میلان، رم و ناپل بودند. دوره پزشکی در ایتالیا یکی از برترین و باکیفیت‌ترین مقاطع پزشکی در کل دنیا می‌باشد. دانشجویان بین‌المللی حتی از کشورهایی مانند کانادا و آمریکا برای تحصیل در رشته پزشکی،ایتالیا را انتخاب کردند.زیرا هزینه تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا بسیار ارزان‌تر از آمریکا و کاناداست.

اگر شما هم به فکر تحصیل داروسازی و پزشکی در این کشور و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هستید،حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بررسی تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا

تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی می‌باشد و همچنین آموزش زبان ایتالیایی در کنار آن به متقاضیان ارائه خواهد شد تا بتوانند در صورت علاقه‌مند بودن، این زبان را هم بیاموزید.متقاضیان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی به عنوان آزمون ورودی تنها کافیست در تست آی مت نمره قبولی را کسب نمایند،که این ازمون هزینه کمی دارد و همچنین به زبان انگلیسی است.

شهریه تحصیل پزشکی ایتالیا بسیار پایین و امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. مدرک پزشکی ایتالیا در کل دنیا و همچنین ایران مورد تائید است و حتی بدون هیچ آزمونی افراد می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیل در کل اروپا و انگلستان شروع به کار نمایند. از جمله مزایای حائز اهمیت تحصیل پزشکی در ایتالیا می‌توان به دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های آمریکا و کانادا، مثلا دانشگاه پاویا دوره مشترکی با آمریکا دارد اشاره کرد. برای تحصیل پزشکی در ایتالیا،‌ در همه دانشگاه های این کشور، ظرفیت‌های مشخصی برای دانشجویان خارجی مشخص شده است که شانس آنها را افزایش می‌دهد.

‌شهریه تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا

شهریه دانشگاه اغلب دانشجویان ایرانی حدود ۵۰۰ یورو در سال می‌باشد. اگر ما بخواهیم این سطح از هزینه‌ها را با شهریه دیگر کشورهای مطرح دنیا مقایسه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که تحصیل پزشکی در ایتالیا عملا رایگان است.

همچنین تمام دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی را نداشته باشند، می‌توانند از بورسیه تحصیلی با مقدار ۴ هزار تا ۵ هزار یورو در سال است استفاده نمایند.خبر خوشحال کننده این است که هر دانشجو ایرانی که به ایتالیا از طریق تحصیلی رسیده است این بورسیه تحصیلی را دریافت کرده است.

آزمون IMAT ایتالیا

آزمون آی مت، آزمون ورودی دوره پزشکی(داروسازی و پزشکی) در ایتالیا، یک آزمون با ۶۰ سوال که به صورت تستی است که مخصوص افرادی است که قصد تحصیل در دوره پزشکی در ایتالیا یا دوره جراحی در ایتالیا را دارند. آی مت یکی از ۳ آزمونی است که معمولا برای ورود به دوره پزشکی و داروسازی در ایتالیا لازم است.

فراموش نکنید که آزمون IMAT مخصوص افرادی است که قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ایتالیا هستند. در ایتالیا تست‌ها زیر نظر وزارت علوم ایتالیا هستند. تست آی مت برای ورود به ۷ دانشگاه دولتی که دوره‌های پزشکی در ایتالیا را ارائه می‌کنند استفاده می‌شود. تست آیمت در ۲۰ شهر مختلف دنیا برگزار می‌شود. این تست در مورد مهارت‌ها و دانشی است که در دوره دبیرستان دانشجو می‌آموزد و تست راحتی محسوب می‌شود. هر سوال ۵ گزینه دارد و هر پاسخ مثبت ۱.۵ امتیاز مثبت و هر پاسخ منفی ۰.۴ امتیاز منفی دارد. مدت زمان آزمون ۱۰۰ دقیقه بوده و اگر دانشجو کمتر از ۲۰ امتیاز از کل ۹۰ امتیاز را به دست آورد، دانشجو رد می‌شود.

این آزمون هر ساله در ۱۳ سپتامبر برگزار شده که هزینه آن ۱۲۰ یورو بوده،همچنین کشورهایی که آزمون ورودی پزشکی در ایتالیا (آزمون آی مت)را برگزار می‌کنند شامل:ایتالیا،برزیل، آرژانتین، چین، قبرس، فرانسه، آلمان، یونان، هند، ایتالیا، لهستان، پرتغال، قطر، عربستان، اسپانیا، امارت، انگلستان، آمریکا می‌باشد.

تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا

تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی در ایتالیا به دلیل کیفیت بالای دانشگاه‌های ایتالیا و همچنین شهریه بسیار پایین آن، طرفداران زیادی دارد. تحصیل داروسازی در ایتالیا معمولا یک دوره پیوسته ۵ ساله می‌باشد که در پایان آن متقاضی به عنوان داروساز می‌تواند فعالیت خود را آغاز نماید و مدرک این دوره معادل فوق لیسانس در ایران است. ورود به رشته داروسازی در ایتالیا از طریق آزمون ورودی است که در خود دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. این آزمون مانند آزمون در کشورهای دیگر برگزار نمی‌گردد.

ثبت نام دوره داروسازی در ایتالیا

ظرفیت دانشگاه‌های ایتالیا برای رشته داروسازی با هم متفاوت است،مثلا دانشگاه تورورگاتا رم، حداکثر ۸۰ ظرفیت به علاوه ۳۰ ظرفیت برای شهروندان غیر اروپایی حفظ شده است.شروع دوره داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی از اواسط ماه اکتبر می‌باشد. با توجه به انگلیسی زبان بودن دوره و شهریه بسیار ارزان تحصیل در ایتالیا، متقاضیان بسیاری برای شرکت در این دوره از سرتاسر دنیا خواهان شرکت در این دوره هستند.متقاضیانی که در آزمون ورودی قبول شوند، مدارک خود را به دانشگاه مربوطه تحویل می‌دهند و در حدود یک ماه پس از آزمون دوره خود را آغاز خواهند کرد.

متقاضی در صورتی که در آزمون ورودی رد شد، امکان ثبت نام در سینگل کورس بعضی از دانشگاه‌ها را دارد و از این طریق میتواند ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای خود را تمدید نماید. معمولا اعتبار ویزای مرحله اول از سپتامبر تا فوریه می‌باشد، متقاضیان باید مطمئن شوند که تمامی مدارک آنها بر اساس فرمتی که دانشگاه درخواست میکند آماده باشد تا پس از قبولی در آزمون ورودی داروسازی در ایتالیا دچار مشکل در ثبت نام نشوند. این آزمون در دانشگاه‌های مختلف به صورت جداگانه برگزار می‌شود. آزمون ورودی دوره دارو سازی در ایتالیا شامل ۱۰۰ سوال چند گزینه‌ای است که همه آن‌ها به زبان انگلیسی هستند. در آزمون کتبی، هر پاسخ درست ۱ امتیاز و هر پاسخ غلط ۰ امتیاز خواهد داشت. نکته جالب این است که اگر تعداد پاسخ‌های صحیح دو شرکت کننده با هم برابر باشد، ظرفیت به متقاضی‌ای داده می‌شود که سن کمتری دارد.

‌شهریه تحصیل داروسازی در ایتالیا

شهریه تحصیل در ایتالیا بسیار پایین است. معمولا شهریه در ایتالیا به صورت قسطی دریافت می‌شود. مثلا در دانشگاه تورورگاتا، شهریه دوره داروسازی در سه قسط پرداخت می‌شود که قسط اول ۵۰۰ یورو در ماه مارس، قسط دوم ۵۰۰ یورو در ماه ژوئن و و قسط آخر بر اساس درآمد متقاضی یا خانواده او مشخص خواهد شد. پرداخت شهریه بعد از قبولی در آزمون خواهد بود.

بورسیه دوره داروسازی و پزشکی در ایتالیا

یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا، استفاده از بورسیه تحصیلی است. دانشجویان بین المللی اجازه کار در کشور ایتالیا را هم خواهند داشت و این مسئله می‌تواند کمک شایانی به دانشجویان برای تامین هزینه‌های آن‌ها داشته باشد.

سوالات متداول تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا

  • شرایط تحصیل در رشته‌های داروسازی و پزشکی در ایتالیا چیست؟ متقاضیان این رشته‌های تحصیلی می‌توانند از طریق یک آزمون ورودی دانشجو این رشته‌ها شوند.
  • آیا تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا نیاز به آزمون ورودی دارد؟ افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی در ایتالیا را دارند، باید در آزمون ورودی شرکت کنند. البته رشته داروسازی فاقد آزمون ورودی سراسری است و تنها آزمون‌های داخلی در این کشور برگزار می‌شود.
  • امکان تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد؟ افرادی که قصد تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارد، شرکت در آزمون آی مت برای او اجباری خواهد بود. البته فراموش نکنید که تحصیل در این رشته‌ها به زبان انگلیسی بسیار رقابتی‌تر است.
  • مدت زمان تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا چند سال است؟ تقریبا ۵ سال است که ۳ سال آن تحصیل در دانشگاه و ۲ سال دیگر آن کارآموزی در محیط بیمارستان است.

ما در این مقاله درباره تحصیل داروسازی و پزشکی در ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر